„Z pewnością przyszłość” to nowa strategia Grupy PZU na lata 2025-2027. Osadzona jest ona na 4 filarach biznesowych i ma za zadanie umocnić pozycję lidera zarządzania ryzykiem o wielkiej skali i partnera, który daje pewność w czasach zagrożeń.
Grupa PZU ogłosiła swoją strategię na lata 2025-2027. Spółka za trzy lata Grupa ma być bardziej zyskowna, efektywniejsza kosztowo, a jej uproszczona struktura organizacyjna ma pozwolić pełniej skupić się na obsłudze oraz satysfakcji klientów i zapewniać jeszcze wyższą stopę zwrotu dla akcjonariuszy. Instytucja chce być również inicjatorem działań wpływających stymulująco na cały rynek ubezpieczeń w Polsce.
– W horyzoncie trzyletnim koncentrujemy się na rentowności w głównym biznesie. Nasz biznes bankowy będzie transparentny dla inwestorów, dzięki uproszczeniu aktywów bankowych w naszej Grupie. Poprawi to zarządzanie nimi, a uwolniony w ten sposób kapitał przeznaczymy na inwestycje. Wypracujemy dodatkowe oszczędności w Grupie PZU jako efekt synergii w ramach Grupy oraz zapewnimy wzrost rentowności. Zwiększymy poziom dywidendy i będziemy mniej zależni od zmian poziomu stóp procentowych – mówi Artur Olech, prezes PZU SA.
Jak możemy przeczytać nowa strategia bazuje na 4 filarach biznesowych. Zakładają one uproszczenie struktury, koncentrację na rozwoju podstawowej działalności ubezpieczeniowej, rozwój poprzez modernizację w obszarze cyfrowym i inwestycje w sektor zdrowotny oraz zaangażowanie w budowę odporności społecznej dzięki działaniom prewencyjnym i edukacyjnym.
– To bardzo ambitna strategia, w której przygotowanie zaangażowani byli kluczowi pracownicy Grupy. Już rozpoczęliśmy proces przejścia na model operacyjny zbudowany wokół business unitów, czyli obszarach skoncentrowanych na danych grupach klientów i częściach biznesu. Chcemy być jeszcze bardziej zwinni biznesowo. Dlatego zmieniamy model organizacyjny. Będziemy jeszcze aktywniejsi w sektorze ubezpieczeniowym, oferując nowe produkty i nowy model współpracy z klientami z wykorzystaniem cyfrowych udogodnień. Zainwestujemy w obszar zdrowia, bo widzimy potencjał do aktywnego wspierania Polaków w dbaniu o zdrowie fizyczne i psychiczne. Chcemy mocno edukować naszych klientów, żeby ubezpieczenia pozytywnie kojarzyły się z bezpieczeństwem, stabilnością i wygodą – dodaje Artur Olech.
Pierwszy filar biznesowy to prostota, która zakłada uproszczenie także struktury aktywów grupy kapitałowej. I dlatego 2 grudnia ubezpieczyciel podpisał list intencyjny z Pekao SA, dotyczący zbycia udziałów w Alior Banku SA do Banku Pekao SA. Planowana transakcja ma na celu konsolidację aktywów bankowych pod parasolem Banku Pekao SA. Po sprzedaży PZU dalej utrzyma kontrolę nad aktywami bankowymi, ale w innym modelu. Kapitał z uwolnionych aktywów bankowych ma być przeznaczony na rozwój biznesu PZU i udział Grupy w zachodzących procesach transformacji polskiej gospodarki. Uproszczenie struktury zakłada zbudowanie w organizacji nowego modelu operacyjnego, czyli 8 dywizji biznesowych – tzw. business unitów. Przełoży się to na efektywne dostarczanie wartości dla klientów, zwiększenie decyzyjności i szybsze reagowanie na potrzeby i trendy rynkowe.
Drugi filar biznesowy to koncentracja. Grupa chce jeszcze mocniej zwiększyć rentowność biznesu ubezpieczeniowego przy utrzymaniu wiodącej pozycji rynkowej.
– W ubezpieczeniach na życie wzmocnimy pozycję lidera. Mamy świadomość trendów demograficznych w naszym społeczeństwie, zwłaszcza w kontekście pokolenia silver i osób z wyżu demograficznego. Jako zaufany partner chcemy zaadresować wszystkie wyzwania, jakie z tymi zmianami się wiążą. Dlatego będziemy rozwijali nowe produkty życiowe, zdrowotne, ale także sportowe i benefitowe – podkreśla Jarosław Mastalerz, prezes PZU Życie SA.
W polisach na życie ubezpieczyciel chce także utrzymać portfel klientów i zdynamizować rentowność w ubezpieczeniach grupowych – ma to zrobić wprowadzając dodatkowe produkty życiowe, zdrowotne i benefitowe. Z kolei w ubezpieczeniach majątkowych masowych dzięki m.in. powszechności we wszystkich kanałach dystrybucji i rozwoju know-how, Grupa osiągnie ponad 30 proc. wzrost przychodów z tych ubezpieczeń i poprawi wskaźnik COR (combined ratio – tzw. współczynnik mieszany) do poziomu poniżej 90 proc. W obszarze bancassurance, Grupa PZU chce zanotować wzrost liczby ubezpieczonych klientów w bankach z Grupy Kapitałowej PZU o ponad 50 proc. Natomiast w segmencie ubezpieczeń majątkowych korporacyjnych spółka w perspektywie strategii ma wypracować progres powyżej 25 proc. przychodów z ubezpieczeń, m.in przez udział w największych inwestycjach, w tym w zielonej transformacji KPO.
Trzeci filar biznesowy to rozwój. W ramach tej strategii w obszarze biznesowym zdrowotnym Grupa celuje we wzrost przychodów o ponad 60 proc., powyżej 3 mld złotych. Instytucja ma wzmacniać swoją pozycję, przede wszystkim poprzez efektywny model biznesowo-operacyjny oraz rozbudowaną sieć placówek własnych z komplementarną siecią placówek partnerskich. Biznes ma się skoncentrować także na relacji z klientami w cyfrowej platformie mojePZU, która ma stać się centralnym kanałem dla klientów.
Na rynkach międzynarodowych, Grupa – już obecna w 5 krajach – chce dalej rozwijać ten segment działalności, testując rynki w „lekkim” modelu ekspansji przez partnerskie kanały dystrybucji i reasekurację.
Czwarty filar to zaangażowanie. Grupa chce upowszechniać swój wizerunek jako marki zaangażowanej społecznie. W tym celu ma popularyzować zdrowy i aktywny tryb życia, angażować się w wydarzenia ważne społecznie, akcje edukacyjne budujące odporność społeczną i wspierać społeczeństwo obywatelskie oraz transformację cyfrową.
Priorytetem – istotnym z punktu widzenia realizacji strategii – jest rozwijanie środowiska pracy, w którym premiuje się przywództwo, odpowiedzialność za wyniki, a także wspieranie autonomii i innowacyjności pracowników.
W efekcie realizacji strategii, instytucja ma dostarczyć klientom kluczowe wartości:
Celem jest także zwiększanie świadomości i korzystania z ubezpieczeń wśród Polaków oraz budowanie pozytywnej percepcji branży ubezpieczeniowej.
Źródło: PZU SA
Podróże to czas relaksu, jednak nieprzewidziane sytuacje mogą zakłócić nam długo wyczekiwany urlop. Dlatego kluczowe…
Stłuczka na parkingu? Kolizja na drodze? A sprawca po prostu odjechał? Tego typu sytuacja to…
Choć obowiązkowe ubezpieczenie OC zapewnia szeroką ochronę w razie szkód wyrządzonych osobom trzecim, nie działa…
Niepewność wobec diagnozy lub sposobu leczenia to codzienność wielu pacjentów. Jednak druga opinia medyczna daje…
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła zmianę formy prawnej TUZ Ubezpieczenia z towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych na spółkę…
Warszawa, Lublin i Olsztyn to liderzy najnowszego rankingu jakości życia PZU Lokalnie. Wyniki opracowane we…