Aktualności

Zakaz zawierania umów dla Gefion Insurance A/S

W ostatnich miesiącach narastały problemy Gefion Insurance A/S związane z płynnością finansową, a tym samym i wypłacalnością ubezpieczyciela. Kłopoty firmy doprowadziły do tego, że  24 marca duński odpowiednik KNF zakazał Gefion Insurance A/S zawierania umów ubezpieczenia.

Problemy Gefion Insurance A/S

Już pod koniec ubiegłego roku pojawiły się informacje dotyczące kłopotów finansowych Gefion Insurance A/S. Duński ubezpieczyciel działający w Polsce w ramach unijnej zasady swobody świadczenia usług nie był objęty polskim nadzorem. Jednak w połowie grudnia Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wszczął kontrole w firmach Polins i Crawford, które odpowiadały za dystrybucję umów ubezpieczenia i likwidację szkód na terenie Polski.

Mimo licznych ostrzeżeń organów nadzorczych ubezpieczyciel utrzymywał, że jego kłopoty finansowe się skończyły. Ostatecznie jednak 24 marca duński organ nadzoru zakazał Gefion Insurance A/S zawierania umów z powodu braku pokrycia kapitałowego wymogu wypłacalności oraz niezatwierdzenia planu naprawczego.

Co oznaczają kłopoty Gefion dla klientów?

W związku z opublikowanym komunikatem UKNF zwraca uwagę na to, że aktualni klienci firmy Gefion, którzy posiadają ważne umowy ubezpieczenia OC p.p.m. zobligowani są do zawarcia nowych polis, na kolejny okres ubezpieczenia z innym zakładem ubezpieczeń. Do trwających umów ubezpieczenia nie będzie miał również zastosowania art. 28 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych co oznacza, że automatyczne odnowienie polisy nie będzie miało miejsca.

Co ważne Gefion Insurance A/S jest nadal zobligowany do realizowania zobowiązań wynikających z dotychczas zawartych umów ubezpieczenia, w tym do likwidacji szkód i wypłaty odszkodowań.

Źródło: KNF

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Generali rusza z pomocą po pożarze w Ząbkach 

Po pożarze budynku mieszkalnego w Ząbkach Generali Polska szybko uruchomiło specjalne procedury pomocy dla swoich…

11 godzin ago

Rekordowe zainteresowanie szkoleniami UNIQA 

Tegoroczne edycje programów Akcelerator Wiedzy Brokera i Akcelerator Wiedzy Agenta zakończyły się spektakularnym sukcesem frekwencyjnym.…

11 godzin ago

Szybka reakcja i uproszczone procedury – PZU wspiera ofiary pożaru w Ząbkach 

Po lipcowym pożarze, który objął blok mieszkalny w Ząbkach, PZU uruchomiło natychmiastowe działania pomocowe dla…

11 godzin ago

Compensa ostrzega przed burzami czy nawałnicami dzięki alertom pogodowym dla klientów 

Compensa uruchamia nową usługę – Alerty Pogodowe.  Za pomocą powiadomień SMS ubezpieczyciel ostrzega klientów przed…

13 godzin ago

Bezpieczeństwo w podróży – jak wybrać dopasowane ubezpieczenie turystyczne? 

Podróże to czas relaksu, jednak nieprzewidziane sytuacje mogą zakłócić nam długo wyczekiwany urlop. Dlatego kluczowe…

1 tydzień ago

Jak uzyskać odszkodowanie bez danych sprawcy? 

Stłuczka na parkingu? Kolizja na drodze? A sprawca po prostu odjechał? Tego typu sytuacja to…

1 tydzień ago