W 2016 roku wartość wydatków reklamowych ubezpieczycieli była o połowę niższa od nakładów na reklamę w roku 2015. Na największe oszczędności zdecydowały się AXA Direct i Nationale-Nederlanden, najwięcej na reklamę wydał Powszechny Zakład Ubezpieczeń.
W ubiegłym roku m liderem wydatków na reklamę w mediach bez internetu było PZU SA. Ubezpieczyciel wydał bowiem na nią ok. 27 mln zł , czyli 6,4 proc. mniej w skali roku. Firma od grudnia ub.r. ma nowe kierownictwo odpowiedzialne za marketing – szefem strategii i analiz marketingowych jest Marta Baran, a komunikacją marketingową kieruje Agnieszka Rzepkowska.
Na drugą pozycję spadło Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Nationale Nederlanden Polska. Firma ta zmniejszyła nakłady reklamowe o 67,7 proc. wobec 2015 roku – z 48,4 do 15,6 mln zł. Ten ubezpieczyciel pod koniec ub.r. rozpoczął kampanię reklamową w której reklamował ubezpieczenie Sposób na Przyszłość.
Trzecie miejsce na reklamowym podium zajęła w 2016 roku firma Axa Direct z wydatkami w wysokości 14,9 mln zł – o 40,9 proc. mniejszymi w skali roku. 4Life Direct wydało w ub.r. na swoje reklamy 13,8 mln zł (3,6 proc. więcej niż rok wcześniej), a Link4 zmniejszyło budżet o 26,3 proc., do 12,8 mln zł. 4Life zostało ukarane przez UOKiK wiosną ub.r. za reklamy bez informacji o zagranicznej siedzibie.
Największa redukcja ich wydatków objęła indoor, telewizję i outdoor. Na reklamę indoorową ubezpieczyciele przeznaczyli 16,8 tys. zł czyli 92,8 proc. mniej niż w 2015 roku. Z kolei ich reklamy w telewizji warte były w 2016 roku 90,7 mln zł (65,6 proc. mniej niż rok wcześniej), a na outdoorze – 2,1 mln zł (58,6 proc. mniej w skali roku)
Źródło: www.wirtualnemedia.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…