Aktualności

Zakłady ubezpieczeń coraz mniej płacą za reklamę

W 2016 roku wartość wydatków reklamowych ubezpieczycieli była o połowę niższa od nakładów na reklamę w roku 2015. Na największe oszczędności zdecydowały się AXA Direct i Nationale-Nederlanden,  najwięcej na reklamę wydał Powszechny Zakład Ubezpieczeń.

W ubiegłym roku m liderem wydatków na reklamę w mediach bez internetu było PZU SA. Ubezpieczyciel wydał bowiem na nią ok. 27 mln zł , czyli 6,4 proc. mniej w skali roku. Firma od grudnia ub.r. ma nowe kierownictwo odpowiedzialne za marketing – szefem strategii i analiz marketingowych jest Marta Baran, a komunikacją marketingową kieruje Agnieszka Rzepkowska.
 
Na drugą pozycję spadło Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Nationale Nederlanden Polska. Firma ta zmniejszyła nakłady reklamowe o 67,7 proc. wobec 2015 roku – z 48,4 do 15,6 mln zł. Ten ubezpieczyciel pod koniec ub.r. rozpoczął kampanię reklamową w której reklamował ubezpieczenie Sposób na Przyszłość.
 
Trzecie miejsce na reklamowym podium zajęła w 2016 roku firma Axa Direct z wydatkami w wysokości 14,9 mln zł – o 40,9 proc. mniejszymi w skali roku. 4Life Direct wydało w ub.r. na swoje reklamy 13,8 mln zł (3,6 proc. więcej niż rok wcześniej), a Link4 zmniejszyło budżet o 26,3 proc., do 12,8 mln zł. 4Life zostało ukarane przez UOKiK wiosną ub.r. za reklamy bez informacji o zagranicznej siedzibie.
 
Największa redukcja ich wydatków objęła indoor, telewizję i outdoor. Na reklamę indoorową ubezpieczyciele przeznaczyli 16,8 tys. zł czyli 92,8 proc. mniej niż w 2015 roku. Z kolei ich reklamy w telewizji warte były w 2016 roku 90,7 mln zł (65,6 proc. mniej niż rok wcześniej), a na outdoorze – 2,1 mln zł (58,6 proc. mniej w skali roku)
 
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago