W związku z dalszym rozprzestrzenianiem się koronawirusa każdy z nas jest odpowiedzialny za podejmowanie działań, które mogą minimalizować ryzyko zachorowania na chorobę COVID-19. Branża ubezpieczeniowa bazuje na kontaktach międzyludzkich ale w obecnej sytuacji pośrednicy ubezpieczeniowi muszą opierać swoją działalność na zdalnej obsłudze Klientów.
Wielu Ubezpieczycieli dało swoim Agentom możliwość sprzedaży polis również w formie mobilnej. Wystarczy skontaktować się z Klientem przez telefon lub Internet. Taka forma sprzedaży zapewnia bezpieczeństwo zarówno Agentom, jak i Klientom. Najczęściej wygląda to tak, że Agent loguje się na swoje konto w programie Ubezpieczyciela, przygotowuje ofertę i przesyła do niej link. Następnie Klient samodzielnie kończy zakup ubezpieczenia.
Odmiennie wygląda proces zawierania ubezpieczeń zdalnie w przypadku Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych TUW. Agent na podstawie informacji uzyskanych drogą e-mailową przygotowuje polisę lub wniosko- polisę i wysyła ją w formie PDF na adres e-mail Klienta. W wiadomości musi zawrzeć również informacje na temat płatności składki ubezpieczeniowej i członkowskiej na rachunek bankowy TUW „TUW” oraz to, że jej uiszczenie jest jednoznaczne z akceptacją warunków i zawarciem umowy ubezpieczenia.
Ubezpieczyciel | Możliwość wystawienia polisy zdalnie |
ALLIANZ | TAK |
AXA | TAK |
COMPENSA | TAK |
CONCORDIA | TAK |
ERGO HESTIA | TAK |
GENERALI | TAK |
INTERRISK | TAK |
LINK4 | TAK |
PROAMA | TAK |
PZU | TAK |
TUW „TUW” | TAK |
UNIQA | TAK |
WARTA | TAK |
WIENER | TAK |
Wystawiając polisę zdalnie warto pamiętać o tym, że:
Ubezpieczyciele od paru lat umożliwiają także zdalne zgłaszanie szkód. Duża część polis i procesów związanych z obsługą szkód już wcześniej opierała się o elektroniczny obieg dokumentów oraz bezgotówkowe wypłaty odszkodowań i świadczeń.
Źródło: TU
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…