Źle dokonana analiza potrzeb klienta może być przyczyną kłopotów agenta

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń wchodząca w życie w dniu 1 października br., ma poprawić sytuację klientów wobec sprzedawców ubezpieczeń. Pośrednik będzie miał obowiązek przeprowadzania analizy potrzeb klienta, a jeśli przeprowadzi ją źle, klient nie będzie bezradny.

 

Nowe zasady dotyczyć będą składania reklamacji

 
W ustawie o reklamacjach do definicji „podmiotu rynku finansowego” dodany zostanie agent działający na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń oraz broker w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową. Będzie to miało bardzo konkretne konsekwencje. Łukasz Łyczko, radca prawny w PwC wyjaśnia: „Problemy praktyczne może rodzić interpretacja tego, które reklamacje dotyczą kwestii niezwiązanych z ochroną ubezpieczeniową – mówi Łukasz Łyczko, radca prawny w PwC. – Można to interpretować tak, że pośrednik ubezpieczeniowy będzie zobowiązany rozpatrywać reklamacje dotyczące np. sprzedaży produktów niedostosowanych do potrzeb klienta (tzw. misselling) – dodaje Łyczko.
 

Źle dokonana Analiza Potrzeb Klienta może być przyczyną kłopotów agenta

 
Jak podkreśla Łukasz Łyczko: „Szczególnie dotkliwe w skutkach dla pośredników mogą być przepisy ustawy o reklamacjach przewidujące automatyczne uznanie reklamacji złożonej przez klienta przy braku odpowiedzi w terminie 30 dni. W praktyce może wyglądać to tak, że klient przyjdzie do multiagencji i kupi ubezpieczenie domu od zdarzeń losowych. Jeśli dojdzie do zalania i okaże się, że było ono wyłączone z ochrony, podczas gdy klient chciał się od tego zabezpieczyć, będzie mógł złożyć reklamację do agenta, że źle dokonał analizy jego potrzeb. W chwili obecnej, jeśli dojdzie do takiej sytuacji, kiedy klienci zgłaszają się z reklamacją do ubezpieczyciela otrzymują odpowiedź, że podpisał umowę, której integralną częścią są ogólne warunki ubezpieczenia określające zakres ochrony.
 

Zmiana dotyczą głównie agentów

 
Piotr Podleśny, wiceprezes Marsh Polska wyjaśnia: „Zmiana dotyczą głównie agentów, dla brokerów będzie miała mniejsze znaczenie. – Duże firmy brokerskie posiadają wypracowane standardy i odpowiednie polityki w tym zakresie, a w związku z tym ustawa raczej nie przyniesie tutaj większych zmian”.
 

Nowe przepisy a kancelarie odszkodowawcze

 
Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że nowy przepisy wykorzystają kancelarie odszkodowawcze nieustające w poszukiwaniach nowych roszczeń, na których będą mogły zarobić.
 
Źródło: www.rp.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie samochodu przy wyjeździe zagranicznym

Przed nami długi weekend majowy. Część z nas korzystając z tego okresu wybierze się za granicę własnym samochodem. Pamiętajmy jednak,…

1 dzień ago
  • Top temat

Wyjazd do Wielkiej Brytanii – jakie ubezpieczenie turystyczne kupić?

Wyjazd do Wielkiej Brytanii to dobry pomysł zarówno na dłuższy, jak i krótszy urlop. Jednak przed podróżą powinniśmy zadbać przede…

1 dzień ago
  • Aktualności

Bez AC będzie trudno o odszkodowanie po kolizji z dzikiem…

W 2023 roku doszło w Polsce do 174 wypadków po najechaniu na zwierzęta, zginęło w nich 8 osób, a 202 zostały…

1 dzień ago
  • Aktualności

Finansowanie zakupu samochodu – opcje dostępne w salonie

Marzysz o nowym Audi, ale martwisz się formalnościami związanymi z zakupem? Niepotrzebnie! Salon Audi wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oferując…

1 dzień ago
  • Aktualności

Znasz ubezpieczenie GAP? Sprawdź, jak dzięki niemu zabezpieczysz swój samochód!

Wiedziałeś, że wartość samochodu spada od razu po opuszczeniu salonu?  W obliczu tego nieuchronnego faktu, właściciele pojazdów stają przed wyzwaniem…

1 dzień ago
  • Aktualności

Na co zwrócić uwagę wybierając ubezpieczenie samochodu ciężarowego

Zadbanie o ubezpieczenie samochodu ciężarowego to obowiązek każdego właściciela takiego pojazdu. To również wyraz troski o bezpieczeństwo własne, pracowników oraz…

1 dzień ago