Zysk netto ubezpieczycieli w połowie 2016 roku wyniósł 2,26 mld zł. Był o 35,2% niższy niż w roku ubiegłym. Takie informacje podała Polska Izba Ubezpieczeń.
Jeśli chodzi o ubezpieczycieli życiowych zysk netto po I półroczu 2016 wynosi 1,1 mld zł. W porównaniu z rokiem poprzednim jest to spadek o 33,4% .
Ubezpieczyciele majątkowi uzyskali zysk 1,1 mld zł w tym samym okresie. Jest to spadek o 36,9%.
Wynik techniczny ubezpieczeń na życie w zestawieniu z rokiem poprzednim był wyższy o 4,4% i obecnie wynosi 1,4 mld zł. W ubezpieczeniach majątkowych zysk wyniósł 114 mln zł i był aż o 77% niższy niż po dwóch kwartałach 2015 roku.
Ze składkami było podobnie. W I połowie 2016 roku Towarzystwa Ubezpieczeniowe zabrały 27,2 mld zł składek i było to o 2,9% mniej niż rok wcześniej.
Wartość odszkodowań i świadczeń wyniosła 18,2 mld zł, rosnąć o 4,4%. Okazuje się, że 9 mld zł to świadczenia i odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych. Natomiast z ubezpieczeń na życie było to 9,2 mld zł.
Składka przypisana brutto z OC wzrosła o 25,7% rdr, i wyniosła 5 mld zł. Odszkodowania i świadczenia brutto, które były wypłacone brutto wyniosły 3,9 mld zł. Jest to wzrost o 16,8 %. 606,6 mln zł. Tyle wynosi strata techniczna z ubezpieczeń OC.
W ubezpieczeniach AC odnotowano następujące wyniki:
Składka przypisana brutto z AC – 3,2 mld zł (wzrost o 17,2%). Odszkodowania i świadczenia brutto wypłacone z AC- 2,1 mld zł (wzrost o 10,9%). 9 mld zł- tyle wynosiła stara techniczna z ubezpieczeń AC.
Okazuje się, że ubezpieczyciele zapłacili ok. 269 mln zł podatku od aktywów.
Wszystko to pokazuje, że od wielu lat na rynku ceny ubezpieczenia OC odnotowały silny wzrost składki. Maciej Maciążek, wiceprezes zarządu PIU mówi, że:
„Wciąż mamy także do czynienia ze znacznymi wzrostami wypłat, co jest dowodem na to, jak bardzo wzrósł poziom ochrony poszkodowanych w wypadkach. Z punktu widzenia bilansowego, zarówno zmiana stanu rezerw jak i wypłacone odszkodowania przyczyniają się do obniżenia wyniku technicznego. Wzrost składek z kolei wskazuje na konsekwencję ubezpieczycieli w dążeniu do przywrócenia równowagi na rynku OC”
Źródło: PAP Biznes, www.bankier.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…