Aktualności

Aegon PTE wspiera różnorodność płci w biznesie

Aegon PTE jest jednym z założycieli Grupy Inwestorskiej 30% Club. Inicjatywa ta wspiera wzrost reprezentacji kobiet w zarządach spółek giełdowych. Jak możemy przeczytać kwestie równości, włączenia i różnorodności są dla firmy bardzo ważne, dlatego ubezpieczyciel aktywnie włączył się w promowanie idei 30% Club. 

Różnorodność płci w biznesie 

Z opublikowanych przez Aegon PTE informacji wynika, że ubezpieczyciel jest jednym z założycieli Grupy Inwestorskiej 30% Club.  Firma jest częścią inicjatywy, która wspiera wzrost reprezentacji kobiet w zarządach spółek giełdowych i aktywnie włączyła się w promowanie idei 30% Club. 

Różnorodność władz spółek wpływa na jej innowacyjność i kształtuje kulturę organizacyjną firm. Może wzmacniać wyniki i tworzy długoterminową wartość dla akcjonariuszy. Struktury, w których zarządzający są różnej płci, mają różny wiek, doświadczenie i wiedzę fachową, sprzyjają konstruktywnym dyskusjom i podejmowaniu skutecznych decyzji – podkreśla Ludmiła Falak-Cyniak, prezes Aegon PTE. 

Globalna kampania 30% Club 

Jak możemy przeczytać inicjatywa jest częścią globalnej kampanii 30% Club, której celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet w zarządach i radach nadzorczych największych firm. Główna idea opiera się na założeniu, że zrównoważona reprezentacja płci w zarządzie i w wyższym kierownictwie spółek sprzyja kooperacji oraz wspomaga realizację strategicznych celów. 

Jednym z najważniejszych postulatów kampanii 30% Club w Polsce jest osiągnięcie co najmniej 30 proc. reprezentacji kobiet w zarządach i radach nadzorczych w 140 największych polskich spółkach giełdowych do 2030 roku. 

Zmiana kultur korporacyjnych 

Okazuje się, że różnorodność we władzach spółek przynosi wymierne korzyści biznesowe, wynikające z wyboru osób na najwyższe stanowiska z całej dostępnej puli talentów. Warto dodać, że uczestnictwo w projekcie polega na realizowaniu mierzalnych celów z zakresu różnorodności płci we władzach spółek i otwieraniu kobietom drzwi do kariery. Próg 30 procent dla udziału kobiet ma swoje źródło w teorii masy krytycznej, w której został określony, jako minimalny odsetek grupy, przy którym głosy mniejszości zaczynają mieć wpływ na decyzje podejmowane przez większość.

Źródło: Aegon 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

5 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

5 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

24 godziny ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

24 godziny ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago