Assistance kojarzy nam się przede wszystkim w kontekście ubezpieczeń samochodów, mieszkań i domów. Jednak z tego typu pomocy mogą także korzystać firmy. Oferowany przez ubezpieczycieli zakres usług obejmuje między innymi wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne lub medyczne.
Bez wątpienia dla większości z nas ubezpieczenia majątkowe dla firm kojarzą się z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za straty spowodowane niespodziewanymi zdarzeniami, takimi jak pożar, zalanie czy kradzież. Jednak prowadząc własną działalność warto pamiętać o tym, że w ramach polisy można otrzymać dostęp do usług assistance, które przydają się w codziennym prowadzeniu biznesu. Assistance techniczny czy informatyczny będzie cennym wsparciem dla przedsiębiorstwa.
– O ile w domach i mieszkaniach potrzeba skorzystania z assistance mieści się raczej w przegródce z napisem „sytuacje kryzysowe”, o tyle w firmie może ona być niemal codziennością. Wynika to z intensywnego użytkowania mienia, np. infrastruktury informatycznej. Jeśli z danego urządzenia, przykładowo drukarki, korzysta w ciągu dnia wielu pracowników, to rośnie ryzyko, że odmówi ono posłuszeństwa. Dzięki wsparciu ubezpieczyciela sprzęt można przeważnie naprawić szybciej, niż w serwisie i bez dodatkowych kosztów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Jak wygląda zakres assistance dla sektora MSP? Na przykładzie oferty Compensy możemy zauważyć, że produkt ten obejmuje kilka obszarów prowadzenia biznesu – od zdrowia i bezpieczeństwa pracowników po kwestie prawne.
Do najważniejszych elementów tego rodzaju usług pomocowych należy:
– Ubezpieczenie assistance w ramach pomocy technicznej zapewnia przedsiębiorcy dozór mienia znajdującego się w lokalu, który doznał szkód, np. w wyniku pożaru. Gwarantuje też transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego – zauważa Damian Andruszkiewicz z Compensy.
– Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw typu zakupy czy prezenty. To bardzo przydatna usługa, zwłaszcza w czasie ograniczeń związanych z pandemią – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.
Jak widać oferta assistance dla firm jest dosyć szeroka. Przedsiębiorca może liczyć na wsparcie ubezpieczyciela zarówno w przypadku konieczności udzielenia pomocy medycznej pracownikowi, jak i podczas awarii komputera. Jednak usługi assistance mogą się okazać pomocne nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale też na co dzień. A korzystając z nich można obniżyć koszty działalności, co może być szczególnie istotne w obecnych czasach.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group; brandscope.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…