Assistance kojarzy nam się przede wszystkim w kontekście ubezpieczeń samochodów, mieszkań i domów. Jednak z tego typu pomocy mogą także korzystać firmy. Oferowany przez ubezpieczycieli zakres usług obejmuje między innymi wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne lub medyczne.
Bez wątpienia dla większości z nas ubezpieczenia majątkowe dla firm kojarzą się z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za straty spowodowane niespodziewanymi zdarzeniami, takimi jak pożar, zalanie czy kradzież. Jednak prowadząc własną działalność warto pamiętać o tym, że w ramach polisy można otrzymać dostęp do usług assistance, które przydają się w codziennym prowadzeniu biznesu. Assistance techniczny czy informatyczny będzie cennym wsparciem dla przedsiębiorstwa.
– O ile w domach i mieszkaniach potrzeba skorzystania z assistance mieści się raczej w przegródce z napisem „sytuacje kryzysowe”, o tyle w firmie może ona być niemal codziennością. Wynika to z intensywnego użytkowania mienia, np. infrastruktury informatycznej. Jeśli z danego urządzenia, przykładowo drukarki, korzysta w ciągu dnia wielu pracowników, to rośnie ryzyko, że odmówi ono posłuszeństwa. Dzięki wsparciu ubezpieczyciela sprzęt można przeważnie naprawić szybciej, niż w serwisie i bez dodatkowych kosztów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Jak wygląda zakres assistance dla sektora MSP? Na przykładzie oferty Compensy możemy zauważyć, że produkt ten obejmuje kilka obszarów prowadzenia biznesu – od zdrowia i bezpieczeństwa pracowników po kwestie prawne.
Do najważniejszych elementów tego rodzaju usług pomocowych należy:
– Ubezpieczenie assistance w ramach pomocy technicznej zapewnia przedsiębiorcy dozór mienia znajdującego się w lokalu, który doznał szkód, np. w wyniku pożaru. Gwarantuje też transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego – zauważa Damian Andruszkiewicz z Compensy.
– Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw typu zakupy czy prezenty. To bardzo przydatna usługa, zwłaszcza w czasie ograniczeń związanych z pandemią – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.
Jak widać oferta assistance dla firm jest dosyć szeroka. Przedsiębiorca może liczyć na wsparcie ubezpieczyciela zarówno w przypadku konieczności udzielenia pomocy medycznej pracownikowi, jak i podczas awarii komputera. Jednak usługi assistance mogą się okazać pomocne nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale też na co dzień. A korzystając z nich można obniżyć koszty działalności, co może być szczególnie istotne w obecnych czasach.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group; brandscope.pl
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…