Dla wygody i bezpieczeństwa swoich Klientów Compensa stawia na zdalne rozwiązania. Do najważniejszych z nich należą wyszukiwarka Agentów, zakup ubezpieczenia, zawarcie polisy mobilnej, zdalna likwidacja szkód, możliwość skorzystania z telemedycyny oraz usługi „oddzwonimy do Ciebie”. Jak widać opcji jest wiele, przybliżamy je poniżej.

Sprawy związane z ubezpieczeniem – bez wychodzenia z domu

W dobie pandemii wielu ubezpieczycieli musiało przyspieszyć procesy związane ze zdalną obsługa Klientów, w tym Compensa. Dlatego już dziś bez problemu możemy kupić wszelkie polisy bez wychodzenia z domu… nawet, jeśli jest to ubezpieczenie domu. Jakie jeszcze sprawy związane z ubezpieczeniami możemy załatwić zdalnie? Od poszukiwań właściwej oferty, przez rozmowę z agentem, po podpisanie umowy i likwidację szkód.

Jeśli więc mamy już jakąś wiedzę na temat interesującego nas ubezpieczenia przydałoby się poznać jego szczegółowe warunki, możliwy zakres, warianty czy koszty składki. Wszystkie te informacje możemy uzyskać u Agenta ubezpieczeniowego lub Pracownika ubezpieczyciela. Dla wielu osób najlepszym rozwiązaniem byłoby osobiste spotkanie, jednak jeśli nie mamy takiej możliwości lub zwyczajnie nie chcemy wychodzić z domu wiele spraw możemy załatwić online. Na początek można skorzystać z opcji szybkiego kontaktu, którą ma np. Compensa.

Na dobry początek – kontakt

Od czego zacząć załatwianie spraw związanych z ubezpieczeniem? Na pewno od kontaktu. Na początku warto umówić się na rozmowę z Agentem ubezpieczeniowym, np. poprzez mail lub telefon. Jeśli jednak chcemy od razu skontaktować się z danym zakładem ubezpieczeń możemy to zrobić za pomocą formularza dostępnego na jego stronie lub skorzystać z infolinii.

W przypadku chęci skontaktowania się z Agentem ubezpieczeniowym danego zakładu ubezpieczeń poszukiwania możemy rozpocząć od znalezienia w Internecie kontaktów, numerów i adresów e-mail. Dużym ułatwieniem będzie dla nas wyszukiwarka Agentów, która jest dostępna np. na stronie Compensy.

Istnieje również możliwość pozostawienia naszego numeru telefonu w specjalnym formularzu, który także znajduje się na stronie ubezpieczyciela jest to tzw. opcja „Oddzwonimy do Ciebie”. Co ważne swoje dane możemy zostawić także na stronach dedykowanych poszczególnym rodzajom ubezpieczeń, dzięki temu dowiemy się wielu cennych informacji o interesującej nas polisie.

Mobilne wystawienie polisy

Jeśli udało nam się wspólnie z Agentem ustalić najlepsze warunki naszej umowy ubezpieczenia możemy przejść do zawarcia polisy. W tym przypadku również nie musimy wychodzić z domu. Po rozmowie, ustaleniu warunków ubezpieczenia i ich zatwierdzeniu otrzymamy polisę mobilną, czyli dokument w formie elektronicznej. Zostanie on przesłany na naszą skrzynkę mailową. Po weryfikacji warunków umowy i zakresu ochrony, możemy nabyć polisę bez przekraczania progu własnego mieszkania czy domu. Rozwiązanie to jest szybkie, wygodne i co ważne bezpieczne. A umowa ubezpieczenia zawarta w ten sposób jest tak samo ważna jak jej papierowa wersja, kupiona w sposób tradycyjny.

W przypadku takich produktów jak NNW szkolne oraz ubezpieczenie turystyczne, Compensa umożliwia także zakup polis online.

Polisa zatwierdzana przez SMS

Ciekawym rozwiązaniem, które oferuje Compensa jest zatwierdzenie polisy przez SMS. Jak to działa? Po ustaleniu warunków umowy otrzymamy SMS z podglądem naszej umowy i kodem autoryzacyjnym. Podanie tego numeru Agentowi czy Pracownikowi ubezpieczyciela będzie równoznaczne z podpisaniem umowy. W ten sposób możemy bezkontaktowo i przy zachowaniu dystansu społecznego kupić polisę podczas wizyty u Agenta lub w Oddziale Compensy.

Usługi telemedyczne

Jeśli zakupiliśmy w sposób mobilny ubezpieczenie zdrowotne z pewnością będą nas interesowały usługi telemedyczne. Szczególnie teraz, kiedy kontakt bezpośredni z wieloma lekarzami i specjalistami jest tak utrudniony. W ramach ubezpieczenia możemy skorzystać ze zdalnej porady lekarskiej za pośrednictwem rozmowy telefonicznej lub videochat.

Jak wygląda taka telekonsultacja?

  • Omawiamy z lekarzem niepokojące objawy choroby.
  • Lekarz interpretuje wyniki badań, wystawia diagnozę oraz zalecenia dalszego postępowania.
  • Jeśli będzie taka potrzeba – lekarz może wystawić nam skierowanie na badania, wypisać receptę czy wystawić zwolnienie lekarskie.
  • Jeżeli telekonsultacja nie jest wystarczająca, organizowana jest wizyta u lekarza.

Zdalna likwidacja szkód

Co zrobić w przypadku pojawienia się szkody? Możemy ją zgłosić online, wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie ubezpieczyciela. Wystarczy kilka kliknięć.

Po zgłoszeniu system Compensy analizuje każdy przypadek i może nam umożliwić zlikwidowanie szkody w sposób całkowicie samodzielny lub z udziałem rzeczoznawcy przy pomocy videooględzin. W takiej formie zgłosimy zarówno szkodę w naszym mieszkaniu, jak i dotyczącą samochodu oraz nieszczęśliwego wypadku.

Źródło: Compensa TU S.A. VIG