Categories: Aktualności

BLS jednym z ważniejszych projektów wprowadzonych w ubiegłym roku

Koniec starego i początek nowego roku zawsze sprzyja pewnym podsumowaniom w różnego typu branżach. Na rynku ubezpieczeń w minionym roku dokonano wielu istotnych zmian – w tym jedną z najważniejszy projektów dla polskiego rynku ubezpieczeń – wprowadzenie usługi bezpośredniej likwidacji szkód.

Jednym z większych zmian dokonanych przez Polską Izbę Ubezpieczeń wraz z niektórymi zakładami ubezpieczeń było wprowadzenie bezpośredniej likwidacji szkód – systemu, który umożliwia naprawę samochodu lub uzyskanie odszkodowania u swojego ubezpieczyciela OC, a nie jak to było w dotychczasowej praktyce u ubezpieczyciela sprawcy szkody.
 
W kwietniu ubiegłego roku do przygotowanego w Polskiej Izbie Ubezpieczeń systemu BLS przystąpiły następujący ubezpieczyciele: Concordia Ubezpieczenia, Ergo Hestia, PZU, UNIQA, Warta (od 1 kwietnia 2015 r.), Aviva, Liberty Ubezpieczenia (od 1 lipca 2015 r.) i Gothaer (od 31 października 2015 r.). Razem ubezpieczyciele ci reprezentują 68 proc. rynku OC, mierzonego zbieraną składką.
 
Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU podkreśla: Bezpośrednia Likwidacja Szkód to najważniejszy projekt dla polskiego rynku ubezpieczeń w ostatnich latach. Dzięki wielomiesięcznej pracy przedstawicieli firm zrzeszonych w PIU, wypracowaliśmy rozwiązanie, umożliwiające poszkodowanym likwidację szkody u swojego ubezpieczyciela. Dzięki temu wielu klientów zacznie zwracać baczniejszą uwagę na jakość oferowanych usług”.
 
Według ekspertów z rynku ubezpieczeń BLS to najlepszy kierunek dla polskiej branży ubezpieczeniowej. Nowy model z pewnością przyczyni się także do przerwania wojny cenowej zgodnie z rekomendacją Komisji Nadzoru Finansowego. Bezpośrednia Likwidacja Szkód dotyczy zdecydowanej większości zdarzeń komunikacyjnych, które występują na polskich drogach. W każdym kraju, w którym BLS wprowadzano, wyłączano początkowo niektóre szkody z systemu. Tak będzie również w Polsce. Do BLS nie będą kwalifikować się np.: szkody osobowe, szkody, które wystąpiły poza Polską, szkody o wartości powyżej 30 tys. zł. Należy tu podkreślić, że szkody niekwalifikujące się do BLS to mniejszość spośród wszystkich zdarzeń drogowych.
 
Źródło: www.piu.org.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

4 dni ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

4 dni ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

5 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

5 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

6 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

6 dni ago