Szukając polisy na życie możemy spotkać się z pojęciem assistance medyczny. Ten rodzaj ochrony może stanowić cenne wsparcie w wielu sytuacjach. Co dokładnie obejmuje tego typu produkt i jak może nas chronić pakiet usług medycznych na polisie na życie?
Śmiało można założyć, że spełniająca swoje zadanie polisa na życie powinna zawierać pakiet Assistance. Dlaczego? Ten dodatkowy zakres ubezpieczenia zapewnia realizację szeregu usług, jeśli przydarzy nam się nieszczęśliwy wypadek, zachorowanie lub inne zdarzenie opisane w OWU. Co istotne, z tego produktu możemy korzystać przez całą dobę – wystarczy zgłosić telefonicznie potrzebę skorzystania z konkretnej usługi na infolinii ubezpieczyciela. Zazwyczaj jest ona realizowana w ciągu kilku godzin. Warunki danego pakietu wskazują nam także kto z członków naszej najbliższej rodziny może skorzystać ze wspomnianych usług. Obecnie Assistance na polisach na życie dotyczy najczęściej również małżonka lub partnera osoby ubezpieczonej na polisie oraz jej dzieci. W zapisach OWU znajdziemy także limity ilościowe i kwotowe, w jakich realizowane są zamawiane przez nas usługi. Na przykład z określonej usługi możemy skorzystać np. pięć razy w roku polisowym, do łącznej kwoty za organizację usługi w wysokości dwóch tysięcy złotych. Pamiętajmy przy tym, że rok polisowy to nie to samo co rok kalendarzowy. Rok polisowy rozpoczyna się w momencie zawarcia polisy i trwa do jej rocznicy. W kolejnych latach określenia roku polisowego przebiega podobnie. Zawsze od kolejnej rocznicy polisy liczymy nowy rok polisowy.
Dobry przykład ochrony w zakresie Assistance stanowi ubezpieczenie na życie Warta Dla Ciebie i Rodziny. Na produkcie tym zakres Assistance występuje w dwóch wariantach, dedykowanych dla poszczególnych, dostępnych wariantów tego ubezpieczenia. Dodatkowo zakres ochrony Assistance można rozszerzyć o teleopiekę kardiologiczną i sześć dodatkowych pakietów medycznych.
I tak wariant Assistance „Dla Rodziny” zawiera m.in.:
Z kolei wariant Assistance „Dla Ciebie 55 Plus” jest dostosowany do potrzeb osób po pięćdziesiątym piątym roku życia i zawiera:
Jeden z pakietów dodatkowych Asistance do produktu Warta Dla Ciebie i Rodziny stanowi teleopieka kardiologiczna. Usługa ta jest realizowana w miejscu pobytu ubezpieczonego – operator świadczący usługę Assistance dostarcza do ubezpieczonego zestaw do teleopieki kardiologicznej i przeprowadza telefoniczne szkolenie w zakresie jego obsługi. Teleopieka jest realizowana z pomocą telefonii komórkowej. W trakcie jej trwania na bieżąco są rejestrowane parametry związane z monitorowaniem EKG osoby ubezpieczonej. Istnieje możliwość wezwania pogotowania ratunkowego w przypadku pogorszenia się stanu zdrowia ubezpieczonego. Usługa ta umożliwia monitorowanie osoby ubezpieczonej w podobnym zakresie, jak to przebiega w szpitalu.
W polisie Warta Dla Ciebie i Rodziny możemy zdecydować się jeszcze na sześć innych dodatkowych pakietów Assistance, takich jak:
Źródło: WARTA
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…