Aktualności

Compensa „zatrudniła” bota na infolinii

Klienci zakładów ubezpieczeń dzwoniąc na infolinię, bardzo często muszą wybierać tonowo odpowiednią opcję rozmowy. W Compensie jest inaczej. Dzwoniąc na infolinie ubezpieczyciela, możemy porozmawiać z wirtualnym agentem, który proponuje kilka ścieżek  rozmowy.
 
Banki i zakłady ubezpieczeń coraz częściej zatrudniają boty w kontekście obsługi klienta
 
Wirtualny Asystent pojawił się właśnie w towarzystwie ubezpieczeniowym Compensa. Bot „pracuje” w serwisie IVR w sekcji dotyczącej ubezpieczeń komunikacyjnych, życiowych, majątkowych i podróżnych. Na tym etapie nie zastąpi jednak jeszcze żywego pracownika – zarówno do podpisania nowej umowy, jak i wyliczenia oferty potrzebny jest człowiek.

 

Zarówno branża bankowa, jak i ubezpieczeniowa upatruje w robotyzacji szansy na zmniejszenie kosztów

 
Od pewnego czasu coraz częściej słyszymy o konieczności automatyzacji procesów w instytucjach finansowych. Zarówno branża bankowa, jak i ubezpieczeniowa upatruje w robotyzacji szansy na zmniejszenie kosztów. Automaty trafiają w pierwszej kolejności tam, gdzie realizowane są procesy powtarzalne, które nie wymagają zaangażowania żywego pracownika (na przykład obróbka określonych danych).
 

Jak „pracuje” wirtualny asystent?

 
Automat w TU Compensa proponuje kilka ścieżek rozmowy, podpowiada, gdzie znajdziemy najbliższą placówkę TU lub zbiera dane do kontaktu od klienta. Rozmowa przebiega w podobny sposób jak na standardowej infolinii IVR z tą różnicą, że nie rozmówca nie musi odrywać słuchawki od ucha, by wcisnąć określoną cyfrę – komendy wypowiadamy głosowo, jak w trakcie rozmowy z żywym człowiekiem. System rozpoznaje naturalną mowę, więc klient może odpowiadać „swoimi słowami”.
 

Automaty z biegiem czasu będą przejmować kolejne zadania od konsultantów

 
Tego typu rozwiązania w niedalekiej przyszłości trafią na kolejne infolinie. Wirtualny asystent będzie nas prowadził przez określoną ścieżkę rozmowy segregując wprowadzane przez nas informacje. Na końcu rozmówcę przejmie konsultant, który będzie miał już przygotowane niezbędne dane. Nietrudno się jednak domyślić, że automaty te z biegiem czasu będą stawać się coraz bardziej zaawansowane i przejmować kolejne zadania od konsultantów.
 
 
Źródło: www.prnews.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

VH Polska reaguje na wiosenne przymrozki 

Wiosenne przymrozki, które nawiedziły Polskę w ostatnich tygodniach, stanowiły poważne wyzwanie dla rolników. VH Polska,…

2 dni ago

Generali rozpoczyna 2025 rok z mocnym akcentem 

Grupa Generali opublikowała swoje wyniki finansowe na 31 marca 2025 roku. Spółka w tym okresie…

2 dni ago

Jakie są zalety ubezpieczenia zdrowotnego w InterRisk? 

W obliczu coraz większych wyzwań związanych z dostępem do publicznej służby zdrowia, wiele rodzin poszukuje…

3 dni ago

Remont mieszkania a ubezpieczenie 

Remont mieszkania wiąże się nie tylko z wyborem właściwych materiałów budowlanych czy też przygotowaniem harmonogramu…

3 dni ago

LINK4 z dodatnim wynikiem technicznym po raz pierwszy od dwóch lat 

Link4 podsumował swoje wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 r. Spółka po raz pierwszy od dwóch…

5 dni ago

Obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne – dlaczego nie możesz pozwolić sobie na przerwę w OC? 

Posiadanie ważnego ubezpieczenia OC to nie tylko wymóg prawny, ale również realna ochrona przed ogromnymi…

5 dni ago