Klienci zakładów ubezpieczeń dzwoniąc na infolinię, bardzo często muszą wybierać tonowo odpowiednią opcję rozmowy. W Compensie jest inaczej. Dzwoniąc na infolinie ubezpieczyciela, możemy porozmawiać z wirtualnym agentem, który proponuje kilka ścieżek rozmowy.
Banki i zakłady ubezpieczeń coraz częściej zatrudniają boty w kontekście obsługi klienta
Wirtualny Asystent pojawił się właśnie w towarzystwie ubezpieczeniowym Compensa. Bot „pracuje” w serwisie IVR w sekcji dotyczącej ubezpieczeń komunikacyjnych, życiowych, majątkowych i podróżnych. Na tym etapie nie zastąpi jednak jeszcze żywego pracownika – zarówno do podpisania nowej umowy, jak i wyliczenia oferty potrzebny jest człowiek.
Od pewnego czasu coraz częściej słyszymy o konieczności automatyzacji procesów w instytucjach finansowych. Zarówno branża bankowa, jak i ubezpieczeniowa upatruje w robotyzacji szansy na zmniejszenie kosztów. Automaty trafiają w pierwszej kolejności tam, gdzie realizowane są procesy powtarzalne, które nie wymagają zaangażowania żywego pracownika (na przykład obróbka określonych danych).
Automat w TU Compensa proponuje kilka ścieżek rozmowy, podpowiada, gdzie znajdziemy najbliższą placówkę TU lub zbiera dane do kontaktu od klienta. Rozmowa przebiega w podobny sposób jak na standardowej infolinii IVR z tą różnicą, że nie rozmówca nie musi odrywać słuchawki od ucha, by wcisnąć określoną cyfrę – komendy wypowiadamy głosowo, jak w trakcie rozmowy z żywym człowiekiem. System rozpoznaje naturalną mowę, więc klient może odpowiadać „swoimi słowami”.
Tego typu rozwiązania w niedalekiej przyszłości trafią na kolejne infolinie. Wirtualny asystent będzie nas prowadził przez określoną ścieżkę rozmowy segregując wprowadzane przez nas informacje. Na końcu rozmówcę przejmie konsultant, który będzie miał już przygotowane niezbędne dane. Nietrudno się jednak domyślić, że automaty te z biegiem czasu będą stawać się coraz bardziej zaawansowane i przejmować kolejne zadania od konsultantów.
Źródło: www.prnews.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…