ERGO Hestia zajęła 2. miejsce w klasyfikacji ogólnej XVI edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Co więcej, towarzystwo jest również najlepszym ubezpieczycielem w zestawieniu.
Na początku warto przypomnieć, że Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie spółek działających w Polsce – ocenianie są one pod kątem jakości systemu zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Umożliwia to dokonanie wiarygodnej oceny zaawansowania firmy w podejmowaniu wyzwań zrównoważonego rozwoju, a także jest cennym instrumentem edukacyjnym pozwalającym sprawdzić poziom przygotowania organizacji na różnorodne wyzwania najbliższej przyszłości.
– Od wielu już lat podejmujemy konkretne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, Staramy się nieustannie rozwijać w tym kierunku, ale również promować ESG wśród naszych interesariuszy, jak klienci, agenci i brokerzy ubezpieczeniowi, a także społeczność wokół nas. Jesteśmy dumni, że ERGO Hestia po raz kolejny znalazła się na podium Rankingu Odpowiedzialnych Firm. To istotne, by doceniać firmy za ich konsekwentne działania w zgodzie z 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju – mówi Mario Zamarripa, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w ERGO Hestii.
Nie zapominajmy o tym, że sopocki ubezpieczyciel posiada kilkuletnią strategię w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG w 3 obszarach swojej działalności – ubezpieczenia, inwestycje i własna działalność. W zakresie ochrony środowiska i klimatu wprowadza zmiany wewnątrz firmy i w jej otoczeniu: tworzy produkty ubezpieczeniowe wspierające ochronę środowiska, realizuje plan redukcji emisji CO2 wynikającej z działalności biznesowej, posiada politykę odpowiedzialnego inwestowania (Responsible Investment Guidelines). Ergo Hestia promuje wśród pracowników dojazdy do pracy rowerem, grupowe przejazdy samochodem i oszczędność papieru oraz innych surowców. Stale powiększa swoją flotę samochodów hybrydowych, co roku funduje nagrodę dla najbardziej proekologicznych uzdrowisk w Polsce. Co więcej, jako jedyny ubezpieczyciel posiada własny park i pasiekę.
Ubezpieczyciel wielokrotnie już zaznaczał, że jego działania nie ograniczają się jedynie do ochrony środowiska, bowiem firma wdraża różne procesy biznesowe w obszarze społecznym. Ergo Hestia powołała fundację Artystyczna Podróż Hestii działającą na rzecz artystów sztuk wizualnych, a także Fundację Integralia zajmującą się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami, między innymi poprzez program „Sprawny staż”. Ubezpieczyciel stoi również za taką inicjatywą, jak Nagroda Literacka Podróż Hestii – w jej ramach wybierane są najlepsze książki dla dzieci i młodzieży, a także jest fundatorem Nagrody Znaku i Hestii im. Ks. Józefa Tischnera.
Sopocki ubezpieczyciel jest jedyną organizacją z sektora finansowego w Polsce z prestiżowym Certyfikatem EMAS (EcoManagement and Audit Scheme). Ale to nie jedyne wyróżnienie firmy, w tym roku Ergo Hestia została uznana Etyczną Firmą (po raz kolejny) i uzyskała certyfikat Top Employer. Zdobyła również Srebrny i Zielony Listek CSR „Polityki”. Co więcej, ubezpieczyciel znalazł się także na liście Diversity IN check (zestawienie najbardziej zaawansowanych pracodawców w Polsce w zakresie zarządzania różnorodnością) oraz wśród Liderów Klimatycznych Forbes. Firma otrzymała także specjalną nagrodę Stena Circular Economy Award dla najlepszej praktyki 5-lecia oraz jest jedynym ubezpieczycielem z certyfikatem „Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży”.
Założenia Rankingu Odpowiedzialnych Firm (ROF)
Podstawą do stworzenia zestawień jest ankieta, którą firmy wypełniają zgodnie z zasadami należytej staranności i etyki zawodowej oceniającą 50 obszarów działalności firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Organizatorem ROF jest Koźmiński Business Hub, natomiast partnerem merytorycznym jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Za dokonanie przeglądu przesłanych ankiet odpowiada Deloitte, zaś partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna. Autorami zestawienia są Profesor Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, redaktor i wydawca.
Źródło: ERGO Hestia
W seminarium zorganizowanym przez Euresa Association, które odbyło się pod koniec października w Madrycie uczestniczyli pracownicy Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Podczas wydarzenia…
Wybierając się w zagraniczną podróż własnym autem warto zdawać sobie sprawę, że ubezpieczenie OC nie w każdym kraju będzie honorowane.…
Rozpoczęła się kampania kinowa Allianz Polska, której celem jest promocja ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz wzmocnienie wizerunku marki. Działania…
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…