Firma Europ Assistance w minionym roku obchodziła jubileusz 25-lecia działalności w Polsce. Mimo pandemii i licznych wyzwań z tym związanych, ubezpieczyciel świadczył pomoc klientom w niezakłócony sposób. Co więcej wolumeny obsługowe wróciły do tych sprzed pandemii, a w niektórych obszarach firma realizowała nawet więcej spraw, niż w okresie sprzed Covid-19.
Z opublikowanych przez Europ Assistance informacji wynika, że wolumeny obsługowe wróciły do momentu, gdy biznes assistance osiągał stabilne, przewidywalne wzrosty. W sumie w ubiegłym roku firma obsłużyła prawie 7% więcej spraw w stosunku do tego samego okresu przed pandemią i 30% więcej spraw niż 2020 roku. Jak zatem kształtował się poziom usług w poszczególnym obszarach? Okazuje się, że w 2021 roku Polacy znacznie chętniej podróżowali. Do Centrum Alarmowego trafiło o 45% więcej spraw z zakresu travel assistance niż w 2020. Co ciekawe, liczba obsługiwanych spraw przekroczyła nawet poziom notowany w znakomitym pod względem turystyki roku 2019 r.
– W 2020 roku mierzyliśmy się z globalnym paraliżem turystyki związanym z pandemią koronawirusa. Mimo iż zagrożenie jeszcze nie minęło, pojawiły się szczepienia i obowiązkowe testy, które znacznie wpłynęły na ponowne otwarcie turystyki. Polacy znowu zaczęli podróżować, co widzimy również w naszych statystykach obsługowych. Większą wagę zaczęli także przywiązywać do bezpieczeństwa i ochrony ubezpieczeniowej podczas podróży. Cieszy nas, że możemy ich wspierać i nieść pomoc w różnych sytuacjach podczas wyjazdów zagranicznych – mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska.
Jak możemy przeczytać, duży wzrost, bo aż 30% w stosunku do 2020 roku, firma odnotowała także w obszarze assistance domowego. Pomoc w domu stanowiła w zeszłym roku 17% wszystkich spraw trafiających do Centrum Alarmowego. Ubezpieczyciel wskazuje, że klienci najczęściej korzystali ze świadczeń hydraulika, serwisu sprzętu RTV/AGD oraz z usług elektryka.
Z kolei w obszarze car assistance miniony rok był podobny do lat poprzednich. Usługi assistance samochodowego niezmiennie cieszą się popularnością i najwięcej takich spraw (58%) trafiło do Centrum Pomocy Europ Assistance Polska. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci ubezpieczyciel wymienia holowanie, naprawę pojazdu na miejscu oraz wynajem samochodu zastępczego. Dane wskazują też, że w ubiegłym roku o 6% wzrosło zainteresowanie assistance medycznym. Pomoc zdrowotna stanowiła 14% wszystkich spraw assistance. Utrzymywał się też wysoki wskaźnik wykorzystywania zdalnej formy kontaktu z lekarzem – średnio ponad 57% spraw było realizowanych w formie wideo/telekonsultacji. Warto dodać, że jeszcze w 2019 roku poziom wykorzystania tej formy wynosił średnio 4,5%.
– W wyniku pandemii społeczeństwo otworzyło się na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych i zdaje się, że ta forma na stałe wpisała się sposób udzielania pomocy. Bardzo nas to cieszy, bo dzięki temu jesteśmy w stanie jeszcze szybciej pomagać naszym klientom w tak ważnym obszarze, jakim jest zdrowie – dodaje Ryszard Grzelak.
Europ Assistance podkreśla, że firma od kilku lat sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe. Dzięki nim może świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomie, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. Co więcej, w zeszłym roku Europ Assistance konsekwentnie rozwijała i wdrażała kolejne rozwiązania cyfrowe dla swoich partnerów biznesowych, w tym aplikacje webowe do zgłaszania szkód w ramach wszystkich linii biznesowych. Natomiast Voice Care – wirtualny asystent w 2021 roku odebrał ponad 120 tysięcy połączeń od klientów.
Źródło: Europ Assistance
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…