limity kilometrów assistance jakie

Firma Europ Assistance w minionym roku obchodziła jubileusz 25-lecia działalności w Polsce. Mimo pandemii i licznych wyzwań z tym związanych, ubezpieczyciel świadczył pomoc klientom w niezakłócony sposób. Co więcej wolumeny obsługowe wróciły do tych sprzed pandemii, a w niektórych obszarach firma realizowała nawet więcej spraw, niż w okresie sprzed Covid-19. 

Bezpieczeństwo podczas podróży 

Z opublikowanych przez Europ Assistance informacji wynika, że wolumeny obsługowe wróciły do momentu, gdy biznes assistance osiągał stabilne, przewidywalne wzrosty. W sumie w ubiegłym roku firma obsłużyła prawie 7% więcej spraw w stosunku do tego samego okresu przed pandemią i  30% więcej spraw niż 2020 roku. Jak zatem kształtował się poziom usług w poszczególnym obszarach? Okazuje się, że w 2021 roku Polacy znacznie chętniej podróżowali. Do Centrum Alarmowego trafiło o 45% więcej spraw z zakresu travel assistance niż w 2020. Co ciekawe, liczba obsługiwanych spraw przekroczyła nawet poziom notowany w znakomitym pod względem turystyki roku 2019 r. 

– W 2020 roku mierzyliśmy się z globalnym paraliżem turystyki związanym z pandemią koronawirusa. Mimo iż zagrożenie jeszcze nie minęło, pojawiły się szczepienia i obowiązkowe testy, które znacznie wpłynęły na ponowne otwarcie turystyki. Polacy znowu zaczęli podróżować, co widzimy również w naszych statystykach obsługowych. Większą wagę zaczęli także przywiązywać do bezpieczeństwa i ochrony ubezpieczeniowej podczas podróży. Cieszy nas, że możemy ich wspierać i nieść pomoc w różnych sytuacjach podczas wyjazdów zagranicznych – mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska. 

Wzrosty w obszarze assistance domowego 

Jak możemy przeczytać, duży wzrost, bo aż 30% w stosunku do 2020 roku, firma odnotowała także w obszarze assistance domowego. Pomoc w domu stanowiła w zeszłym roku 17% wszystkich spraw trafiających do Centrum Alarmowego. Ubezpieczyciel wskazuje, że klienci najczęściej korzystali ze świadczeń hydraulika, serwisu sprzętu RTV/AGD oraz z usług elektryka. 

Z kolei w obszarze car assistance miniony rok był podobny do lat poprzednich. Usługi assistance samochodowego niezmiennie cieszą się popularnością i najwięcej takich spraw (58%) trafiło do Centrum Pomocy Europ Assistance Polska. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci ubezpieczyciel wymienia holowanie, naprawę pojazdu na miejscu oraz wynajem samochodu zastępczego. Dane wskazują też, że w ubiegłym roku o 6% wzrosło zainteresowanie assistance medycznym. Pomoc zdrowotna  stanowiła 14% wszystkich spraw assistance. Utrzymywał się też wysoki wskaźnik wykorzystywania zdalnej formy kontaktu z lekarzem – średnio ponad 57% spraw było realizowanych w formie wideo/telekonsultacji. Warto dodać, że jeszcze w 2019 roku poziom wykorzystania tej formy wynosił średnio 4,5%. 

– W wyniku pandemii społeczeństwo otworzyło się na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych i zdaje się, że ta forma na stałe wpisała się sposób udzielania pomocy. Bardzo nas to cieszy, bo dzięki temu jesteśmy w stanie jeszcze szybciej pomagać naszym klientom w tak ważnym obszarze, jakim jest zdrowie – dodaje Ryszard Grzelak. 

Pomoc na najwyższym poziomie 

Europ Assistance podkreśla, że firma od kilku lat sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe. Dzięki nim może świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomie, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. Co więcej, w zeszłym roku Europ Assistance konsekwentnie rozwijała i wdrażała kolejne rozwiązania cyfrowe dla swoich partnerów biznesowych, w tym aplikacje webowe do zgłaszania szkód w ramach wszystkich linii biznesowych. Natomiast Voice Care – wirtualny asystent w 2021 roku odebrał ponad 120 tysięcy połączeń od klientów. 

Źródło: Europ Assistance