Osoby niewidome i niedowidzące oraz eksperci z dziedziny dostępności stron internetowych przebadali dziewięć serwisów internetowych, wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce. Sprawdzano kluczowe elementy, takie jak m.in. współczynnik kontrastu, poprawność linków, formularzy, opis elementów graficznych, poprawność HTML.
Wśród objętych badaniem firm ubezpieczeniowych znalazły się serwisy: Allianz, PZU, Compensa, WARTA, UNIQA, METLIFE, AVIVA, Prudential, AXA. Jak czytamy na stronie Fundacji Widzialni: „Wyniki raportu wyżej wymienionych firm ukazują nienajlepszy w tej kategorii usług publicznych stan dostępności serwisów WWW. Najwyższą notę otrzymały www.prudential.pl oraz www.allianz.pl, co jednak nie pozwala określić tych serwisów jako dostępnych. Wszystkie serwisy nie przekroczyły bowiem progu oceny niedostatecznej (agenda ocen: 0-32 niedostateczna, 33-38 dostateczna, 39-43 dobra, 44-46 bardzo dobra). Dwaj liderzy rankingu zebrali odpowiednio 25 i 23 punkty. Maksymalnie można było zdobyć 46 pkt. Kolejne miejsca zajęły portale UNIQA (22 pkt.), AXA i Warta (po2 0 pkt.), PZU (18 pkt.) Aviva (17 pkt.) i MetLife (16 pkt.). Na ostatniej pozycji uplasował się portal www.compensa.pl, otrzymując jedynie 10 pkt”.
Bardzo często strony charakteryzowały: niewystarczający kontrast, brak opisów alternatywnych grafik umieszczonych na stronach, czy błędy w kodzie HTML. Obsługę większości stron zdecydowanie utrudniały nieprawidłowa struktura i hierarchia nagłówków. Na dwóch spośród badanych stron pojawił się również rażący błąd polegający na niewłaściwej deklaracji języka dokumentu, który dla wersji polskiej ustawiony został na język angielski. W związku z tym wszystkie treści (w j. polskim) odczytywane są przez programy czytające, jak gdyby były w j. angielskim, czyniąc tekst całkowicie niezrozumiałym. Wśród najczęściej pojawiających się błędów ujawnionych podczas badania jego autorzy wymienili słabo widoczny lub całkowity brak fokusa, który uniemożliwia obsługę serwisu za pomocą klawiatury.
Źródło: www.widzialni.org
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…