Osoby niewidome i niedowidzące oraz eksperci z dziedziny dostępności stron internetowych przebadali dziewięć serwisów internetowych, wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce. Sprawdzano kluczowe elementy, takie jak m.in. współczynnik kontrastu, poprawność linków, formularzy, opis elementów graficznych, poprawność HTML.
 
Wśród objętych badaniem firm ubezpieczeniowych znalazły się serwisy: Allianz, PZU, Compensa, WARTA, UNIQA, METLIFE, AVIVA, Prudential, AXA. Jak czytamy na stronie Fundacji Widzialni: „Wyniki raportu wyżej wymienionych firm ukazują nienajlepszy w tej kategorii usług publicznych stan dostępności serwisów WWW. Najwyższą notę otrzymały www.prudential.pl oraz www.allianz.pl, co jednak nie pozwala określić tych serwisów jako dostępnych. Wszystkie serwisy nie przekroczyły bowiem progu oceny niedostatecznej (agenda ocen: 0-32 niedostateczna, 33-38 dostateczna, 39-43 dobra, 44-46 bardzo dobra). Dwaj liderzy rankingu zebrali odpowiednio 25 i 23 punkty. Maksymalnie można było zdobyć 46 pkt. Kolejne miejsca zajęły portale UNIQA (22 pkt.), AXA i Warta (po2 0 pkt.), PZU (18 pkt.) Aviva (17 pkt.) i MetLife (16 pkt.). Na ostatniej pozycji uplasował się portal www.compensa.pl, otrzymując jedynie 10 pkt”.
 
Bardzo często strony charakteryzowały: niewystarczający kontrast, brak opisów alternatywnych grafik umieszczonych na stronach, czy błędy w kodzie HTML. Obsługę większości stron zdecydowanie utrudniały nieprawidłowa struktura i hierarchia nagłówków. Na dwóch spośród badanych stron pojawił się również rażący błąd polegający na niewłaściwej deklaracji języka dokumentu, który dla wersji polskiej ustawiony został na język angielski. W związku z tym wszystkie treści (w j. polskim) odczytywane są przez programy czytające, jak gdyby były w j. angielskim, czyniąc tekst całkowicie niezrozumiałym. Wśród najczęściej pojawiających się błędów ujawnionych podczas badania jego autorzy wymienili słabo widoczny lub całkowity brak fokusa, który uniemożliwia obsługę serwisu za pomocą klawiatury.
 
Źródło: www.widzialni.org