Categories: Aktualności

Głos Klientów ważny dla Allianz

Jednym z priorytetów i jednocześnie ważnym elementem strategii Allianz w Polsce jest dbanie o satysfakcję klientów. Dlatego ubezpieczyciel regularnie wdraża rozwiązania pozwalające klientom na transparentne wyrażanie swoich opinii w czasie rzeczywistym. Celem działań jest wzrost jakości oferowanych usług i zadowolenia klientów.

4,3/5 czyli jak klienci oceniają Allianz

Już w 2018 roku Allianz jako pierwsza firma ubezpieczeniowa w Polsce, wdrożył metodę badawczą 5 star rating, która pozwala klientom wyrazić poziom satysfakcji z kontaktu z ubezpieczycielem na 5 punktowej skali. Jest to nowoczesna i intuicyjna metoda, którą klienci znają m.in. ze sklepów internetowych. Do udziału w badaniu zapraszani są wszyscy klienci, którzy mieli szkodę komunikacyjną (zarówno z OC jak i AC).
A ich autentyczne opinie i oceny są na bieżąco publikowane na stronie www.allianz.pl.

Zależy nam na bieżącym kontakcie z naszymi klientami i poznawaniu ich opinii na temat procesu likwidacji szkód. Wdrożony dwa lata temu 5 star rating i wyrażony w nim głos klientów, pozwala nam na wprowadzanie usprawnień w tych miejscach, które tego wymagają. Jednocześnie stale poprawiamy nasze procesy, tak żeby klienci mieli jak najlepsze doświadczenia z naszą marką – mówi Piotr Kochanowski, Dyrektor Market Management, Allianz Polska

Głos klientów jest ważny

Allianz cały czas rozwija systemy, które mają wspierać firmę w zbieraniu opinii klientów. Z końcem września ubezpieczyciel wdrożył nowy proces powiązany z metodologią 5 star rating, który pozwala jeszcze szybciej i bardziej dokładnie przyjrzeć się ocenom klientów. Od teraz każdy klient, który zgłosił szkodę z ubezpieczenia komunikacyjnego otrzyma dedykowaną ankietę w formie mailowej lub SMS z prośbą o wyrażenie satysfakcji na skali 5 gwiazdek oraz możliwością pozostawienia własnego komentarza. W nowym procesie likwidacji, klient otrzyma ankietę dwukrotnie:

  • po rejestracji szkody, tak aby mógł ocenić proces samego zgłoszenia,
  • po wydaniu decyzji – tutaj ocenie podlega cały proces likwidacji.

Sam system działa jak dotychczas, czyli każda opinia klienta, wyrażona w postaci przyznanych gwiazdek i komentarza jest w oryginale publikowana na stronie Allianz. Zmianie uległo podejście ubezpieczyciela do wyrażonych przez klientów opinii.

Nowy model da nam możliwość dokładnej analizy opinii tych klientów, którzy są z jakiegoś powodu niezadowoleni z obsługi. Będziemy przyglądać się każdej negatywnej opinii lub niskiej ocenie, aby rozwiązać problemy poszczególnych klientów i podejmiemy odpowiednie działania, aby w przyszłości takie sytuacje się nie powtarzały – dodaje Piotr Kochanowski.

Od teraz, w przypadku gdy klient zostawi w ankiecie negatywny komentarz, niską ocenę lub zaznaczy, że nie wie co dalej będzie się działo w zgłoszonej przez niego sprawie, system automatycznie będzie wysyłał taką informację do Koordynatora Likwidacji Szkód. Koordynator w ciągu 24 godzin skontaktuje się z klientem, aby lepiej zrozumieć jego problem i podejmie próbę rozwiązania go najpóźniej w ciągu 48 godzin. Informacje zdobyte podczas dodatkowych rozmów z niezadowolonymi klientami będą również trafiały do systemu. Na ich podstawie Allianz będzie miał możliwość analizy, który element procesu wymaga usprawnień, aby w przyszłości sprawy były dobrze prowadzone.

Od teraz, w nowym systemie będą prowadzone wszystkie sprawy zgłoszone w związku z posiadanym ubezpieczeniem komunikacyjnym (OC i AC). Do końca roku także szkody majątkowe i roszczenia życiowe. Docelowo proces będzie obejmował także wszystkie pozostałe główne punkty styku z klientem: nową sprzedaż, wznowienia, sprawy obsługowe oraz komunikację wysyłaną do klienta.

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

6 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

6 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

6 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago