Grupa NN ogłosiła porozumienie w zakresie nabycia biznesu MetLife w Polsce i w Grecji. Wartość transakcji oszacowano na kwotę 584 milionów EUR. Przewiduje się, że inwestycja wzmocni wiodącą pozycję NN na rynku ubezpieczeń na życie oraz funduszy emerytalnych w Polsce, natomiast w Grecji pozwoli uzyskać pierwszą pozycję na rynku ubezpieczeń na życie.
Grupa NN ogłosiła, że przejmie biznes MetLife w Polsce i Grecji. Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 584 milionów EUR. Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela inwestycja ta wzmacnia wiodącą pozycję rynkową Grupy NN na rynku ubezpieczeń na życie oraz produktów emerytalnych w Polsce, jak również przekłada się na uzyskanie pozycji lidera rynku ubezpieczeniowego w Grecji.
– Z perspektywy naszej strategii, jak również wyniku finansowego ta transakcja jest unikatową szansą dla NN na dalsze wzmacnianie wartości biznesu oraz wiodącej pozycji NN na tych rynkach. Inwestycja ta poszerza skalę naszego działania oraz daje szansę na dalszy wzrost na rynkach ubezpieczeń na życie oraz produktów ochronnych, które cały czas mają mocny potencjał rozwojowy. Budując na naszych doświadczeniach i dobrym zrozumieniu tych rynków, na których jesteśmy obecni już od lat, w Grecji od 1980 roku, oraz w Polsce od 1994 roku, widzimy tu cały czas dużą szansę na dalszy rozwój. Biznes MetLife bardzo dobrze wpisuje się w nasze działania, naszą kulturę organizacji i model biznesowy umożliwiając nam sprawną integrację. Łącząc silne kompetencje obu organizacji będziemy kontynuować naszą strategię koncentracji na klientach, zarówno tych obecnych, jak i tych, którzy do nas dołączą. Cieszymy się, że już wkrótce powitamy grupę około 2,7 miliona nowych klientów, zespół 450 pracowników w naszej firmie, jak również rozpoczniemy współpracę z grupą 1600 doradców i brokerów – mówi David Knibbe, CEO Grupy NN.
Zakłada się, że przejęcie biznesu MetLife umożliwi podwojenie bazy klientów NN w Polsce i Grecji. Tym samym transakcja stworzy silną platformę do dalszego wzrostu.
Z opublikowanych informacji wynika, że w Polsce, która jest największym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej udział NN w rynku ubezpieczeń na życie wzrośnie z 8% do 12% – z łącznym przypisem składki brutto (GWP) na poziomie około 500 milionów EUR rocznie. Dodatkowo skala dystrybucji NN na tym rynku zostanie znacznie poszerzona nie tylko dzięki dołączeniu 1200 doradców, ale też i zewnętrznym partnerstwom.
Z kolei w Grecji transakcja ta przełoży się na uzyskanie przez NN pozycji lidera ubezpieczeń na życie, z udziałem rynkowym na poziomie 31% w kategorii życia i zdrowia oraz 18% całkowitym udziałem w rynku. Zakłada się także, że NN zostanie liderem w zakresie oferty benefitowej dla pracowników, jak również na rynku grupowych ubezpieczeń emerytalnych oraz będzie rozwijała swoją ofertę w zakresie ubezpieczeń wypadkowych oraz zdrowotnych. Inwestycja obejmie 50% wzrost zespołu sił sprzedaży po dołączeniu 400 doradców oraz brokerów, dzięki czemu NN zdywersyfikuje swoją platformę dystrybucji.
Zgodnie z oczekiwaniami transakcja ma umożliwić zwiększenie generowania kapitału o dodatkowe 50 milionów EUR w 2024 roku. Co więcej inwestycja ma być sfinansowana własnymi środkami pieniężnymi oraz około 100 milionami EUR lokalnych nadwyżek kapitałowych. Jak zaznacza ubezpieczyciel, polityka dywidendowa jak i program umorzenia akcji własnych pozostają bez zmian.
Zrealizowanie transakcji wymaga jeszcze uzyskania niezbędnych zgód regulacyjnych organów nadzoru a jej zamknięcie planowane jest na pierwszą połowę 2022 roku. Źródło: Nationale-Nederlanden
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…