Grupa NN zdecydowała o sprzedaży dawnej działalności MetLife w zakresie zarządzania aktywami firmie Rockbridge. Sprzedaż biznesu TFI dawnego MetLife wiąże się z długoterminową strategią Grupy NN.
Z opublikowanych informacji wynika, że Grupa NN porozumiała się z firmą Rockbridge w sprawie sprzedaży biznesu zarządzania aktywami w Polsce – wcześniej MetLife TFI S.A., a po rebrandingu Nationale-Nederlanden TFI S.A.
Warto przypomnieć, że spółka zarządzająca aktywami jest częścią biznesu MetLife w Polsce, który został przejęty przez Grupę NN w kwietniu tego roku. Zarządza funduszami inwestycyjnymi gromadzącymi aktywa o wartości ponad 1 mld PLN (230 mln EUR), w tym aktywami podmiotów trzecich, jak również funduszami inwestowanymi w ramach polis typu unit-link.
Jak możemy przeczytać, zapowiedziana sprzedaż biznesu TFI dawnego Metlife związana jest z długoterminową strategią Grupy NN, która została ogłoszona wraz ze sprzedażą NN Investment Partners w kwietniu 2022 r.
Rockbridge to polska firma inwestycyjna, która od dwudziestu lat dostarcza polskim i zagranicznym klientom zróżnicowane produkty inwestycyjne i oszczędnościowe. W skład oferty wchodzą fundusze inwestycyjne, plany oszczędnościowe i emerytalne oraz usługa zarządzania aktywami.
Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia oraz procesom regulacyjnym. Zakłada się, że zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2023 r.
Obecna sprzedaż dawnego biznesu MetLife to kolejna już transakcja Grupy NN. Na początku września firma poinformowała o tym, że Generali PTE SA, należące do Grupy Generali podpisało umowę nabycia przedsiębiorstwa od MetLife PTE SA (Polska), który aktualnie należy do holenderskiej międzynarodowej grupy finansowej NN/Nationale-Nederlanden. Transakcja ta przewiduje przeniesienie „umowy o zarządzanie” funduszami OFE i DFE oraz odpowiednich składników przedsiębiorstwa.
– To przejęcie daje nam szansę na strategiczny wzrost i wzmocni naszą pozycję w zakresie zarządzania aktywami w Polsce, która jest jednym z naszych kluczowych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu będziemy rosnąć na rynku emerytalnym, jednocześnie rozszerzając nasze ambicje bycia partnerem na całe życie (Lifetime Partner) na ten ważny segment klientów – powiedział wówczas Josef Benes, CEO Generali Investments CEE.
Oczekuje się, że i ta transakcja zostanie ostatecznie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2023 r.
Źródło: Nationale-Nederlanden
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…