Uszkodzenie samochodu w takcie podróży albo wyjazdu służbowego może być bardzo kłopotliwe. Tego typu sytuacje wymagają zazwyczaj natychmiastowej reakcji, a ta w większości przypadków wiąże się z koniecznością odholowania auta. Wówczas może okazać się bardzo pomocne assistance samochodowe.
Czasami dochodzi na drodze do sytuacji, które skutkują awarią elementów podwozia albo układu kierowniczego. Zdarza się też, że ingerencja wezwanego specjalisty na miejscu może nie być wystarczająca. W takim przypadku pomoże tylko odholowanie samochodu na lawecie do warsztatu, zakładu wulkanizacyjnego lub do miejsca zamieszkania. Warto wiedzieć, że posiadając ubezpieczenie assistance zyskamy pewność, że wówczas koszty transportu pokryje nasz ubezpieczyciel. Polisa tego typu gwarantuje nam komfort podróżowania, i to za niewielką kwotę.
Zanim zdecydujemy się na zakup ubezpieczenia assistance, należy zweryfikować to, w jakich przypadkach będziemy mogli skorzystać z usługi holowania. Wybierając taki rodzaj ochrony samochodowej sprawdźmy, czy otrzymamy wsparcie pomocy drogowej tylko po wypadku, czy także w przypadku awarii. Zapytajmy także o miejsce holowania – czy transport odbywa się do najbliższego warsztatu, do wskazanego punktu, jaki jest limit kilometrów obejmujący holowanie auta na lawecie (czy wsparcie obowiązuje tylko w Polsce, czy też za granicą). Bez wątpienia powinniśmy dopasować wybrany pakiet usług assistance do swoich potrzeb – wówczas posiadane przez nas ubezpieczenie spełni nasze oczekiwania.
Przykładowo w Europ Assistance w zależności od wariantu ubezpieczenia mamy do wyboru następujące świadczenia:
Co więcej, jeśli w wyniku unieruchomienia pojazdu samochód został odholowany przez usługodawcę Centrum Alarmowego i nie może być naprawiony tego samego dnia, dodatkowo w ramach wariantu PREMIUM przysługuje nam jedno z następujących świadczeń:
Co zrobić, by skorzystać z usługi holowania? By otrzymać wsparcie na trasie wystarczy skontaktować się z Centrum Alarmowym ubezpieczyciela. Szkodę możemy zazwyczaj zgłosić 24 h na dobę, 365 dni w roku.
Pamiętajmy, że przy zgłoszeniu szkody należy podać takie informacje, jak:
Po wykonaniu tych czynności ubezpieczyciel natychmiast skieruje usługodawcę na miejsce zdarzenia. Otrzymamy wówczas profesjonalną, sprawną obsługę oraz gwarancję, że autem zajmą się najlepsi fachowcy.
Źródło: Europ Assistance
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…