Do pracy

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń? Działania marketingowe cz. III

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń? To pytanie kluczowe dla wielu agentów ubezpieczeniowych. W poprzednich artykułach skupiliśmy się już na kilku działaniach marketingowych opierających się na mediach społecznościowych i budowaniu marki, które mogą w znacznym stopniu wpłynąć na rozwój agencji ubezpieczeń. Dziś podpowiemy, jak codzienne działania związane z obsługą klientów mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży polis.

Aktualna baza klientów – sprzedaż ubezpieczeń

Jeżeli baza danych, którą posiadasz zawiera kontakty, które mimo włożonych wysiłków nie przekładają się na finalizację procesów sprzedaży ubezpieczeń a także odrzucają Twoje wiadomości uaktualnij ją. Zbyt częste raporty o spamie oraz rezygnacje np. z subskrypcji sprawiają, że cały wysiłek wkładany w tworzenie kampanii marketingowej może pójść na marne. Nawet, jeśli klient wyraził niegdyś zgodę na przesyłanie informacji marketingowych zawsze ma prawo do zmiany zdania. A posiadanie dobrej bazy danych klientów wpływa na to czy Twoje wiadomości są dostarczane, a także na to jakie masz zasięgi. Dlatego poświęć trochę czasu na to, by regularnie czyścić dane i usuwać prośby o rezygnację z subskrypcji. Dzięki temu będziesz mógł w pełni wykorzystać swój potencjał marketingowy i dotrzesz do tych klientów, którzy rzeczywiście będą chcieli skorzystać z Twoich usług ubezpieczeniowych. Pamiętaj o tym, że każdy potencjalny nowy klient pozwoli zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń, bowiem może potrzebować ochrony ubezpieczeniowej, którą masz w swojej ofercie.

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń? Automatyczne powiadomienia klientów.

Każdy agent ubezpieczeniowy wie, że zarządzanie kontaktami klientami a także sprzedaż ubezpieczeń ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju agencji ubezpieczeniowej. Jednak codzienne procesy związane z obsługą nowych klientów czy zarządzenie biurem ubezpieczeń mogą sprawić, że znalezienie czasu na kontaktowanie się z aktualnymi lub potencjalnymi klientami może być trudne. Dlatego zautomatyzowana wysyłka powiadomień np. odnośnie polis wygasających, zbliżających się terminów płatności za ubezpieczenie czy też marketing w mediach społecznościowych jest doskonałym sposobem na to, by konsekwentnie docierać do klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń. Pełna automatyzacja tych procesów pozwoli także odciążyć agenta ubezpieczeniowego w codziennej pracy, tym samym jego działania będą bardziej efektywne.

Wszystkie wymienione w naszych artykułach rozwiązania mogą znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży ubezpieczeń. Jednak warto pamiętać również o tym, że każdy agent ubezpieczeniowy powinien stawiać przede wszystkim na swój rozwój i profesjonalną obsługę. Dzięki temu wszelkie dostępne działania marketingowe będą doskonałym uzupełnieniem i pozwolą mu zyskać nowych klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń. I pamiętajmy o tym, że chociaż każdy agent ubezpieczeniowy chce uchodzić za profesjonalistę nie powinien przesadzać z fachowym nazewnictwem, bowiem musi pokazać swoim potencjalnym klientom, że jego agencja ubezpieczeń jest przystępna i wiarygodna. A to już jest prosta droga do tego, by odnieść sukces w branży ubezpieczeń.

Źródło: opracowanie własne

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

13 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

13 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago