Kilka tygodni temu do naszej grupy Agenci Ubezpieczeniowi – forum wymiany opinii, chciał dołączyć Jakub Lewandowski – przyszłoroczny maturzysta, który już dzisiaj wie, że chce zostać agentem ubezpieczeniowym. Mało tego, Jakub już współpracuje z firmą OVB Allfinanz. Ta pewność wykonywania w przyszłości zawodu agenta ubezpieczeniowego sprawiła, że postanowiliśmy przedstawić Jakuba naszym czytelnikom. Zapraszamy do lektury.
To się zaczęło w połowie stycznia 2018 roku. Poznałem mojego dobrego kolegę Jakuba. Właściwie poznał nas wspólny znajomy, nie mógł ze mną pójść na siłownię i umówił mnie z Kubą. Tam się poznaliśmy. Od gimnazjum moim zainteresowaniem była ekonomia, więc o tym rozmawialiśmy. Powiedział mi czym się zajmuje zawodowo. Najbardziej zafascynował mnie sposób pracy (samodzielność), możliwość rozwoju i pomoc ludziom. A przekonałem się, że chcę to robić po spotkaniu u Kuby w biurze. Przeprowadził ze mną Analizę Potrzeb Klienta.
Moim zdaniem najważniejszymi cechami osobowości agenta, a raczej osobistego opiekuna, to rzetelność, zaradność, ciekawość, cierpliwość, autentyczność, wytrwałość, pracowitość i konsekwencja, a przede wszystkim empatia.
W mojej rodzinie nie ma agentów ubezpieczeniowych. Moim wzorcem był i jest Jakub. Akurat w mojej rodzinie odkąd pamiętam jest przekonanie, że warto wręcz trzeba się ubezpieczać. Tak jak mówi przysłowie: “przezorny zawsze ubezpieczony”.
Chcę studiować psychologię biznesu. Zafascynowała mnie ta nauka, gdy uczęszczałem na zajęcia rozwijania umiejętności społecznych. Moje zajęcia prowadziła Pani Iza, która mnie zaraziła pasją do psychologii. Nawet pożyczała mi książki, które są lekturami pierwszego roku psychologii. Mówiła, że jestem jedyną osobą, której pożyczała książki naukowe.
Mam inne plany, chce rozszerzać wiedzę o ubezpieczeniach i ogólnie o finansach przez swojego bloga i projekt LEM, czyli Lekcje Ekonomii dla Młodzieży. W projekcie biorą udział uczniowie szkół średnich. Niezwykle satysfakcjonującym jest przekazywanie niewiele młodszym ludziom wiedzę o podstawach ekonomii.
Niestety młodzi ludzie nie myślą o swojej przyszłości. Widzę to po części swoich znajomych. Ich przekona jakieś dramatyczne wydarzenie z życia np.: wypadek lub śmierć bliskiej osoby. Myślę, że najlepszym sposobem do dotarcia do innych młodych ludzi jest przekazywanie wiedzy i przykład. Dzięki projektowi LEM przekazuję wiedzę o ekonomii, a dzięki mediom społecznościowym wiedzę o ubezpieczeniach. Przykładem jestem ja, ubezpieczam się – posiadam polisę NNW. Przykładem są również moi rodzice, którzy początkowo byli sceptyczni do odkładania na emeryturę. Obecnie posiadają polisę do której przekonywałem ich prawie rok! Właściwie jest to produkt oszczędnościowo-inwestycyjny z ubezpieczeniem NNW, aby nie płacić 19% podatku.
Poza moimi trochę starszymi kolegami z biura imponują mi Edward Wszechmogący (od autora: przeczytaj nasz wywiad z Edwardem „Edward Wszechmogący – agent łamiący stereotypy”), Ryszard Zawadzki i Dariusz Halczok. Posiadają wielką wiedzę merytoryczną i ogromne doświadczenie. Poza tym w bardzo prosty sposób prowadzą ludzi po zawiłym świecie finansów. Jednak najbardziej mi imponuję Dariusz Halczok, ponieważ jest Dyrektorem Krajowym firmy, w której pracuję.
Każde Towarzystwo posiada lepszy produkt w swojej specjalizacji np: Gothaer ma najlepsze ubezpieczenia nieruchomości, Signal Iduna ma najlepsze ubezpieczenia na życie. Moi rodzice mają ubezpieczone mieszkanie w Gothaer, a ja sam mam NNW w Signal Iduna, dzięki czemu mogą polecić te Towarzystwa.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…