Obsługa i kontakt z klientami jest podstawą pracy jako agent ubezpieczeniowy, bowiem tylko dzięki zbudowaniu właściwej relacji pośrednik jest w stanie rozwijać swoją działalność. Ale co to znaczy być dobrym agentem w dzisiejszych czasach? Doskonale ujęła to Pani Renata Ratuszna, właścicielka lokalnej agencji ubezpieczeniowej Ubezpieczenia Express, z którą dziś rozmawiamy.
Renata Ratuszna: W moim odczuciu wykonywanie zawodu agenta ubezpieczeniowego jest niesamowicie ciekawe. Wykorzystywanie wiedzy branżowej, którą zdobywałam przez ostatnie 24 lata daje mi ogromną satysfakcję, ponieważ pozwala mi to na w pełni profesjonalną obsługę. Ponadto nie ma dwóch takich samych klientów, co sprawia, że za każdym „dzień dobry” kryje się inna potrzeba ubezpieczeniowa, a co za tym idzie i wyzwanie związane ze znalezieniem najlepszej ochrony ubezpieczeniowej. I to właśnie najbardziej lubię w swojej pracy – wyzwania 🙂
Renata Ratuszna: Jak już mówiłam lubię wyzwania. W początkowym okresie pandemii szybko uzbroiłam biuro w pleksę zabezpieczającą i środki do dezynfekcji rąk. Dzięki temu punkt był czynny codziennie chociaż także postawiłam na zdalną obsługę klientów i mimo tego, że wówczas była to konieczność do dziś w obsłudze klientów wykorzystuję rozwiązania dostępne online. Ułatwia mi to program sprzedażowy dla agentów SuperAgent, który wykorzystuję w swojej codziennej pracy z uwagi na szybki kalkulator, możliwość zarządzania kontaktami oraz moduł rozliczeń. Pozwala mi to na pełną automatyzację czynności sprzedażowych, dzięki czemu więcej czasu mogę poświęcić na budowanie relacji z klientami. Moje doświadczenie pokazuje, że integracja technologii i funkcjonalności to ważny element pracy agenta, ponieważ tego typu narzędzia pomagają nam nadążyć za zmieniającymi się potrzebami klientów.
Renata Ratuszna: Prowadzę własną agencję ubezpieczeniową, a co za tym idzie obok sprzedaży ubezpieczeń muszę zajmować się także rozliczeniami i gromadzeniem dokumentacji. Kiedyś robiłam to ręcznie, co zajmowało mi dużo czasu. Nie ukrywam, że i w tym przypadku pomógł mi program SuperAgent, który zautomatyzował te czynności. Myślę też, że obecnie dla niektórych agentów ubezpieczeniowych sporym wyzwaniem może okazać się zdobywanie i utrzymywanie nowych klientów, którzy w okresie pandemii zmienili swoje oczekiwania związane z obsługą i sprzedażą ubezpieczeń. Dlatego tak ważne jest to, by w swojej pracy wykorzystywać nowe narzędzia, które pozwalają na obsługę także online.
Uważam też, że dużym wyzwaniem jest wciąż rosnąca konkurencja. Obecnie w centrum miasta jest kilkanaście agencji ubezpieczeniowych. Punkt taki jak mój musi się czymś wyróżniać aby zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów tym bardziej, że moje biuro znajduje się z dala od centrum. Dlatego kładę bardzo duży nacisk na jakość obsługi a także stałą kontrolę sytuacji związanej ze składkami proponowanymi przez towarzystwa ubezpieczeniowe, zwłaszcza komunikacyjnymi . Oczywiście i w tym przypadku pomaga mi SuperAgent, dzięki niemu mogę wyprzedzić o krok moja konkurencję.
Renata Ratuszna: Z pewnością jedną z najważniejszych umiejętności dobrego agenta ubezpieczeniowego jest umiejętność rozmawiania z ludźmi. Moje biuro mieści się na jednym z większych osiedli w Nowej Soli, na którym również mieszkam. Moi Klienci znają mnie często osobiście i bardzo się cieszę, że obdarzają mnie zaufaniem. Tym bardziej staram się aby mieli świadomość tego, że na pierwszym miejscu znajdują się ich potrzeby, a nie prowizja ze sprzedaży. W swojej pracy staram się uważnie słuchać, czego potrzebują moi klienci i robię wszystko, by zapewnić im odpowiednie rozwiązania ubezpieczeniowe. Moja praca daje mi ogromną satysfakcję, ponieważ postrzegam ją jako okazję do pomocy ludziom w przygotowaniu ich na nieoczekiwane wydarzenia, a nie tylko jako sprzedaż ubezpieczeń.
Zbliża się sezon wyjazdów turystycznych, dlatego już przygotowuję się do niego analizując warunki ubezpieczeń kosztów leczenia za granicą, assistance dla tych, którzy wyjeżdżają własnym autem a nie wykupili tego ubezpieczenia przy zakupie głównej polisy. Zamówiłam druki Zielonych Kart dla wyjeżdżających do krajów, w których jest jeszcze wymagany ten dokument przy wjeździe. Staram się być przygotowana zawczasu na każdą ewentualność.
Publikacja sponsorowana
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…