Wywiady

Jedną z najważniejszych umiejętności dobrego agenta ubezpieczeniowego jest umiejętność rozmawiania z ludźmi – Renata Ratuszna z Ubezpieczenia Express

Obsługa i kontakt z klientami jest podstawą pracy jako agent ubezpieczeniowy, bowiem tylko dzięki zbudowaniu właściwej relacji pośrednik jest w stanie rozwijać swoją działalność. Ale co to znaczy być dobrym agentem w dzisiejszych czasach? Doskonale ujęła to Pani Renata Ratuszna, właścicielka lokalnej agencji ubezpieczeniowej Ubezpieczenia Express, z którą dziś rozmawiamy. 

P: Zacznijmy może od tego, co szczególnie lubi Pani w swojej pracy? 

Renata Ratuszna: W moim odczuciu wykonywanie zawodu agenta ubezpieczeniowego jest niesamowicie ciekawe. Wykorzystywanie wiedzy branżowej, którą zdobywałam przez ostatnie 24 lata daje mi ogromną satysfakcję, ponieważ pozwala mi to na w pełni profesjonalną obsługę. Ponadto nie ma dwóch takich samych klientów, co sprawia, że za każdym „dzień dobry” kryje się inna potrzeba ubezpieczeniowa, a co za tym idzie i wyzwanie związane ze znalezieniem najlepszej ochrony ubezpieczeniowej. I to właśnie najbardziej lubię w swojej pracy – wyzwania 🙂 

P: Ostatnie miesiące były trudne dla wielu branż, w jaki sposób pandemia wpłynęła na Pani pracę? 

Renata Ratuszna: Jak już mówiłam lubię wyzwania. W początkowym okresie pandemii szybko uzbroiłam biuro w pleksę zabezpieczającą i środki do dezynfekcji rąk. Dzięki temu punkt był czynny codziennie chociaż także postawiłam na zdalną obsługę klientów i mimo tego, że wówczas była to konieczność do dziś w obsłudze klientów wykorzystuję rozwiązania dostępne online. Ułatwia mi to program sprzedażowy dla agentów SuperAgent, który wykorzystuję w swojej codziennej pracy z uwagi na szybki kalkulator, możliwość zarządzania kontaktami oraz moduł rozliczeń. Pozwala mi to na pełną automatyzację czynności sprzedażowych, dzięki czemu więcej czasu mogę poświęcić na budowanie relacji z klientami. Moje doświadczenie pokazuje, że integracja technologii i funkcjonalności to ważny element pracy agenta, ponieważ tego typu narzędzia pomagają nam nadążyć za zmieniającymi się potrzebami klientów. 

P: Zatem, z jakimi wyzwaniami wiąże się obecnie wykonywanie czynności agencyjnych? 

Renata Ratuszna: Prowadzę własną agencję ubezpieczeniową, a co za tym idzie obok sprzedaży ubezpieczeń muszę zajmować się także rozliczeniami i gromadzeniem dokumentacji. Kiedyś robiłam to ręcznie, co zajmowało mi dużo czasu. Nie ukrywam, że i w tym przypadku pomógł mi program SuperAgent, który zautomatyzował te czynności. Myślę też, że obecnie dla niektórych agentów ubezpieczeniowych sporym wyzwaniem może okazać się zdobywanie i utrzymywanie nowych klientów, którzy w okresie pandemii zmienili swoje oczekiwania związane z obsługą i sprzedażą ubezpieczeń. Dlatego tak ważne jest to, by w swojej pracy wykorzystywać nowe narzędzia, które pozwalają na obsługę także online.

Uważam też, że dużym wyzwaniem jest wciąż rosnąca konkurencja. Obecnie w centrum miasta jest kilkanaście agencji ubezpieczeniowych. Punkt taki jak mój musi się czymś wyróżniać aby zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów tym bardziej, że moje biuro znajduje się z dala od centrum. Dlatego kładę bardzo duży nacisk na jakość obsługi a także stałą kontrolę sytuacji związanej ze składkami proponowanymi przez towarzystwa ubezpieczeniowe, zwłaszcza komunikacyjnymi . Oczywiście i w tym przypadku pomaga mi SuperAgent, dzięki niemu mogę wyprzedzić o krok moja konkurencję.

P: Podsumowując naszą rozmowę, co dla Pani oznacza bycie dobrym agentem ubezpieczeniowym? 

Renata Ratuszna: Z pewnością jedną z najważniejszych umiejętności dobrego agenta ubezpieczeniowego jest umiejętność rozmawiania z ludźmi. Moje biuro mieści się na jednym z większych osiedli w Nowej Soli, na którym również mieszkam. Moi  Klienci znają mnie często osobiście i bardzo się cieszę, że obdarzają mnie zaufaniem. Tym bardziej staram się aby mieli świadomość tego, że na pierwszym miejscu znajdują się ich potrzeby, a nie prowizja ze sprzedaży. W swojej pracy staram się uważnie słuchać, czego potrzebują moi klienci i robię wszystko, by zapewnić im odpowiednie rozwiązania ubezpieczeniowe. Moja praca daje mi ogromną satysfakcję, ponieważ postrzegam ją jako okazję do pomocy ludziom w przygotowaniu ich na nieoczekiwane wydarzenia, a nie tylko jako sprzedaż ubezpieczeń.  

Zbliża się sezon wyjazdów turystycznych, dlatego już przygotowuję się do niego analizując warunki ubezpieczeń kosztów leczenia za granicą, assistance dla tych, którzy wyjeżdżają własnym autem a nie wykupili tego ubezpieczenia przy zakupie głównej polisy. Zamówiłam druki Zielonych Kart dla wyjeżdżających do krajów, w których jest jeszcze wymagany ten dokument przy wjeździe. Staram się być przygotowana zawczasu na każdą ewentualność. 

Publikacja sponsorowana

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

2 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

2 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

21 godzin ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

21 godzin ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

23 godziny ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

23 godziny ago