Categories: Aktualności

Kampania społeczna Compensy – Bezpieczna Autostrada

Trwa trzecia edycja kampanii społecznej Bezpieczna Autostrada, która organizowana jest przez Compensę przy współudziale Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Akcja kładzie nacisk nie tylko na bezpieczne poruszanie się po autostradach i drogach szybkiego ruchu, ale też na aspekt zdrowotny kierowców.

Kampania Bezpieczna Autostrada

Jak możemy przeczytać, głównym celem kampanii Bezpieczna Autostrada, organizowanej przez Compensę i CBRD, jest rozpowszechnienie wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu oraz udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Akcja kładzie także nacisk na aspekt zdrowotny kierowców – ubezpieczyciel uświadamia ich, w jaki sposób stan zdrowia osoby prowadzącej pojazd może bezpośrednio wpływać na bezpieczeństwo jazdy. 

– Wraz z rozwojem sieci autostrad, w łącznej liczbie wypadków w Polsce coraz większy odsetek stanowią zdarzenia na „najszybszych” drogach. W 2001 r. wynosił on zaledwie 0,4% ogółu wypadków, a w ostatnich 5 latach utrzymuje się na poziomie ok. 1,5%. Ze statystyk wynika także, że rokrocznie do wypadków dochodzi z tych samych przyczyn. Niektórych błędów ewidentnie trudno nam się oduczyć, co pokazuje, jak ważna jest edukacja w tym zakresie. Kontynuujemy również promowanie wiedzy na temat zdrowia kierowców. Uważamy, że jednym z kluczowych czynników wpływających na bezpieczną jazdę jest stan zdrowia osoby prowadzącej pojazd – mówi Karolina Tworzydło, dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej i Komunikacji w Compensie.

Strefa Bezpieczeństwa Compensy

W ramach tegorocznej edycji kampanii w 12 miastach zaplanowano pikniki rodzinne pod nazwą „Strefa Bezpieczeństwa Compensy”. Akcja informacyjna będzie odbywała się między innymi w Gnieźnie, Suwałkach, Łomży, Koninie, Kutnie, Ostrołęce, Słupsku, Elblągu, Kielcach, Piotrkowie Trybunalskim, Zgorzelcu, Wałbrzychu oraz na MOP-ach Otłoczyn Zachód i Parma. Podczas eventów wykwalifikowani ratownicy z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w praktyce uczą udzielania pierwszej pomocy. Natomiast w strefie bezpiecznego kierowcy można sprawdzić ciśnienie, zawartość tlenu we krwi czy poziom cukru, a także poddać się badaniu widzenia zmierzchowego, wrażliwości na olśnienie oraz sprawdzić swój refleks. Co ważne, w odwiedzanych miejscowościach ubezpieczyciel przekazuje władzom miast defibrylatory AED, których użycie może uratować życie w razie nagłego zatrzymania krążenia.   

 – Uczymy jak reagować w sytuacji zagrożenia życia. Uczymy dzieci i dorosłych, bo bezpieczeństwo nie zależy od wieku. Podczas pikników rodzinnych szerzymy ideę współodpowiedzialności: widzisz? Reaguj. Właściwie, bezpiecznie dla siebie i innych  – komentuje Tadeusz Zagajewski, prezes Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Edukacja przede wszystkim

Od 2018 roku w ramach kampanii udało się zorganizować szereg eventów edukacyjnych wraz z pokazami pierwszej pomocy. Osoby odwiedzające otrzymywały materiały informacyjne dla dorosłych i dzieci, a także karty ICE (in case of emergency), pomocne przy powiadamianiu bliskich w razie wypadku. W ramach akcji przeszkolono z zakresu pierwszej pomocy pracowników obsługi autostrad, wyposażono 10 kluczowych stacji w profesjonalne zestawy pierwszej pomocy. Z opublikowanych informacji wynika, że do tej pory miastom przekazano 8 defibrylatorów.

Szczegóły dotyczące Bezpiecznej Autostrady możemy znaleźć na stronie: bezpiecznaautostrada.pl

Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

16 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

16 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago