Trwa trzecia edycja kampanii społecznej Bezpieczna Autostrada, która organizowana jest przez Compensę przy współudziale Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Akcja kładzie nacisk nie tylko na bezpieczne poruszanie się po autostradach i drogach szybkiego ruchu, ale też na aspekt zdrowotny kierowców.
Jak możemy przeczytać, głównym celem kampanii Bezpieczna Autostrada, organizowanej przez Compensę i CBRD, jest rozpowszechnienie wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu oraz udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Akcja kładzie także nacisk na aspekt zdrowotny kierowców – ubezpieczyciel uświadamia ich, w jaki sposób stan zdrowia osoby prowadzącej pojazd może bezpośrednio wpływać na bezpieczeństwo jazdy.
– Wraz z rozwojem sieci autostrad, w łącznej liczbie wypadków w Polsce coraz większy odsetek stanowią zdarzenia na „najszybszych” drogach. W 2001 r. wynosił on zaledwie 0,4% ogółu wypadków, a w ostatnich 5 latach utrzymuje się na poziomie ok. 1,5%. Ze statystyk wynika także, że rokrocznie do wypadków dochodzi z tych samych przyczyn. Niektórych błędów ewidentnie trudno nam się oduczyć, co pokazuje, jak ważna jest edukacja w tym zakresie. Kontynuujemy również promowanie wiedzy na temat zdrowia kierowców. Uważamy, że jednym z kluczowych czynników wpływających na bezpieczną jazdę jest stan zdrowia osoby prowadzącej pojazd – mówi Karolina Tworzydło, dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej i Komunikacji w Compensie.
W ramach tegorocznej edycji kampanii w 12 miastach zaplanowano pikniki rodzinne pod nazwą „Strefa Bezpieczeństwa Compensy”. Akcja informacyjna będzie odbywała się między innymi w Gnieźnie, Suwałkach, Łomży, Koninie, Kutnie, Ostrołęce, Słupsku, Elblągu, Kielcach, Piotrkowie Trybunalskim, Zgorzelcu, Wałbrzychu oraz na MOP-ach Otłoczyn Zachód i Parma. Podczas eventów wykwalifikowani ratownicy z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w praktyce uczą udzielania pierwszej pomocy. Natomiast w strefie bezpiecznego kierowcy można sprawdzić ciśnienie, zawartość tlenu we krwi czy poziom cukru, a także poddać się badaniu widzenia zmierzchowego, wrażliwości na olśnienie oraz sprawdzić swój refleks. Co ważne, w odwiedzanych miejscowościach ubezpieczyciel przekazuje władzom miast defibrylatory AED, których użycie może uratować życie w razie nagłego zatrzymania krążenia.
– Uczymy jak reagować w sytuacji zagrożenia życia. Uczymy dzieci i dorosłych, bo bezpieczeństwo nie zależy od wieku. Podczas pikników rodzinnych szerzymy ideę współodpowiedzialności: widzisz? Reaguj. Właściwie, bezpiecznie dla siebie i innych – komentuje Tadeusz Zagajewski, prezes Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Od 2018 roku w ramach kampanii udało się zorganizować szereg eventów edukacyjnych wraz z pokazami pierwszej pomocy. Osoby odwiedzające otrzymywały materiały informacyjne dla dorosłych i dzieci, a także karty ICE (in case of emergency), pomocne przy powiadamianiu bliskich w razie wypadku. W ramach akcji przeszkolono z zakresu pierwszej pomocy pracowników obsługi autostrad, wyposażono 10 kluczowych stacji w profesjonalne zestawy pierwszej pomocy. Z opublikowanych informacji wynika, że do tej pory miastom przekazano 8 defibrylatorów.
Szczegóły dotyczące Bezpiecznej Autostrady możemy znaleźć na stronie: bezpiecznaautostrada.pl
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…