Prawo

Kiedy instytucja finansowa kontaktuje się z uczestnikiem PPK? 

Kiedy możemy spodziewać się korespondencji z instytucji finansowej po tym jak przystąpimy do PPK? Zazwyczaj list powitalny otrzymamy po tym, jak pracodawca zgłosi nas do programu. Robi tak na przykład Nationale-Nederlanden. Co znajdziemy w takim dokumencie? 

Jakie informacje znajdziemy w liście powitalnym? 

Po tym jak przystąpimy do PPK możemy spodziewać się listu powitalnego od instytucji finansowej, do której zostały przekazane nasze dane. Na przykład w dokumencie przesłanym przez Nationale-Nederlanden znajdziemy swój indywidualny numer rachunku PPK oraz instrukcję odnośnie tego jak zalogować się do Moje NN. 

Dodatkowo w liście powitalnym będą takie informacje, jak: 

  • nazwa funduszu, w którym domyślnie są gromadzone wpłaty do PPK, 
  • dane osobowe przekazane przez pracodawcę, 
  • kontakt do Centrum Obsługi Telefonicznej, 
  • informację o przetwarzaniu danych osobowych PPK. 

Warto podkreślić, że każdy pracodawca otwiera osobny rachunek PPK. Dlatego po zmianie pracy, możemy przenieść oszczędności do PPK u nowego pracodawcy. W tym celu należy złożyć wniosek o transfer w nowym miejscu pracy. Mamy na to 7 dni, od momentu, gdy nowy pracodawca zapisze nas do PPK. We wniosku powinniśmy wskazać rachunek PPK, z którego chcemy przenieść środki. 

Możemy też samodzielnie przenosić pieniądze między swoimi rachunkami PPK. Zrobimy to w dowolnym momencie w serwisie do obsługi PPK. Żeby to zrobić wystarczy zalogować się do portalu PPK instytucji, z której chcemy przenieść pieniądze. Po zalogowaniu złożymy wniosek o transfer i załączymy potwierdzenie uczestnictwa PPK. 

Co znajdziemy w Moje NN? 

Nationale-Nederlanden udostępnia portal uczestnika PPK Moje NN, w którym możemy: 

  • wskazać uposażonych, 
  • zmienić swoje dane, 
  • sprawdzić historię wpłat, 
  • sprawdzić wartość oszczędności, 
  • wypłacić pieniądze, 
  • sprawdzić wynik Twojego funduszu, 
  • odczytywać korespondencję, 
  • zmienić fundusz. 

W Moje NN znajdziemy także: 

  • potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie PPK, 
  • kwartalny komentarz inwestycyjny do wyników funduszy Nationale-Nederlanden DFE Nasze Jutro, 
  • informację roczną o stanie rachunku PPK. 

Podsumowanie roczne PPK 

Jeżeli jesteśmy uczestnikiem PPK w Nationale-Nederlanden PTE, raz w roku do ostatniego dnia lutego otrzymamy od firmy wiadomość roczną w portalu Moje NN. Znajdziemy w niej informację o: 

  • wysokości środków zgromadzonych na rachunku PPK, 
  • wysokości wpłat  na rachunek w poprzednim roku kalendarzowym, 
  • innych transakcjach zrealizowanych na rachunku PPK w poprzednim roku kalendarzowym. 

Źródło: Nationale-Nederlanden 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago