Popularność instalacji OZE stale rośnie. Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener wynika, że niemal 30 procent właścicieli nieruchomości posiada już panele fotowoltaiczne, a prawie 40 procent z nich planuje ich instalację. Co ważne ponad 56 procent posiadaczy paneli deklaruje, że są one ubezpieczone.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener wynika, że panele fotowoltaiczne cieszą się dużą popularnością wśród właścicieli nieruchomości – niemal 30 procent z nich już posiada panele, a prawie 40 procent planuje ich instalację.
– Odnawialne źródła energii to coraz bardziej popularny trend. Niezwykle cieszy nas fakt, że ponad 56% osób, które posiadają panele słoneczne deklaruje, że są ubezpieczone. Pokazuje to, że bezpieczeństwo inwestycji jest niezwykle ważne dla właścicieli odnawialnych źródeł energii – komentuje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener.
Okazuje się też, że ankietowani jako preferowaną formę zakupu ubezpieczenia paneli fotowoltaicznych najczęściej wskazywali zawarcie umowy u agenta (ponad 53 procent). Stronę internetową ubezpieczyciela wybrałoby natomiast 28 procent respondentów, a 18, 6 procent porównywarkę ubezpieczeń.
– Widzimy jak ważne jest w tym przypadku zaufanie jakim klienci darzą agentów oraz możliwość uzyskania wsparcia doradcy w wyborze najlepszej opcji ubezpieczenia – dodaje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener.
Z opublikowanych przez Wiener informacji wynika, że oferowane przez firmę ubezpieczenie fotowoltaiki obejmuje instalacje i kolektory słoneczne oraz niezbędne oprzyrządowanie, a także pompy ciepła. W tym miejscu warto dodać, że polisa obejmuje ochroną instalacje kompletne i gotowe do pracy, które są zainstalowane we wskazanym w polisie miejscu ubezpieczenia, czyli np. na budynku mieszkalnym, na budynku gospodarczym lub firmowym. Co ważne, instalacje fotowoltaiczne mogą być objęte ochroną nie tylko w ramach ubezpieczeń rolnych oraz domów i mieszkań, ale też odrębną umową.
Zgodnie z warunkami ubezpieczenia ochrona zapewni odszkodowanie na wypadek wystąpienia jednego lub zbiegu zdarzeń wskazanych w polisie obejmujących między innymi: grad, huragan, powódź, pożar, przepięcia (szkody elektryczne), zalanie czy działanie osób trzecich (np. kradzież instalacji lub jej elementu, wandalizm, dewastacja), a także innych zdarzeń, niewyłączonych z zakresu. Polisa pokryje również koszty związane z akcją ratowniczą lub usuwaniem pozostałości po szkodzie, a także zakup nowszego elementu instalacji, kiedy nie jest już możliwe dokupienie identycznego.
Niezwykle istotne jest to, ze w ubezpieczeniu oferowanym przez pion korporacyjny ochrona może również objąć przychód z energii, nieuzyskany z powodu zniszczenia lub uszkodzenia w instalacji, a także inne dodatkowe koszty charakterystyczne w działalności polegającej na sprzedaży energii do sieci.
Warto też zaznaczyć, że ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej oferowane klientowi indywidualnemu dostępne jest także w wariancie All Risk, który obejmuje wszystkie ryzyka i sytuacje (z wyjątkiem tych, które wskazane są, jako wyłączenia i ograniczenia ochrony w OWU), oraz między innymi koszty związane z zakupem energii z sieci w sytuacji, kiedy instalacja została uszkodzona w wyniku zdarzenia objętego ochroną.
Jak zaznacza ubezpieczyciel, ubezpieczenie OZE oferowane jest nie tylko klientom indywidualnym, ale również firmom zajmującym się instalacją, serwisowaniem lub produkcją paneli fotowoltaicznych, które w ramach umowy generalnej mogą sprzedawać zarówno panele, jak i ich ubezpieczenie, oferując swoim klientom rozwiązania pakietowe. Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej dla firmy w wariancie korporacyjnym uwzględnia specyfikę użytkowania farmy fotowoltaicznej i jest standardowo oferowane w systemie All Risk.
* Badanie zostało zrealizowane w dniach 01.06-06.06.2021 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1220 ankiet z osobami posiadającymi dom lub mieszkanie
Źródło: Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…