Do pracy

Klienci MetLife mają łatwiejszy dostęp do ochrony ubezpieczeniowej

MetLife wprowadza autounderwriting – automatyczny proces oceny ryzyka ubezpieczeniowego – dzięki czemu skróci się czas procesowania wniosków o ubezpieczenie na życie składanych przez klientów.

Autounderwriting to kolejny element uproszczonego, cyfrowego procesu sprzedaży MetLife. Nowe rozwiązanie umożliwia automatyczną ocenę ryzyka na podstawie skonfigurowanych reguł, które uwzględniają dane od klientów, odpowiedzi z kwestionariusza medycznego, informacje z wniosku o ubezpieczenie, a także wcześniejszą historię osoby ubezpieczonej w MetLife.

Underwriting odgrywa kluczową rolę przy zawieraniu umowy ubezpieczenia. Aby właściwie oszacować ryzyko i wyliczyć składkę, potrzeba wielu szczegółowych danych. W przypadku klientów wiąże się to z wypełnianiem formularzy, ankiet czy dostarczaniem innej wymaganej dokumentacji. Dzięki automatyzacji cały ten proces będzie krótszy i łatwiejszy, a polisa zostanie wystawiona szybciej.

Znacząco skróci się czas między złożeniem wniosku o ubezpieczenie a wystawieniem polisy, co oznacza, że klienci MetLife zostaną szybciej objęci ochroną ubezpieczeniową. Wstępny wynik oceny wniosku będzie dostępny już w trakcie sprzedaży. Wcześniej decyzja dotycząca oceny ryzyka, była podejmowana w ciągu kilku dni od momentu złożenia wniosku. Dzięki autounderwritingowi taka informacja zostanie udostępniona już w kilka minut.

Nowe technologie i cyfryzacja wywierają duży wpływ na oczekiwania i potrzeby klientów, dlatego cały czas poszukujemy rozwiązań i sposobów na ulepszanie istniejących procesów. Wykorzystanie automatyzacji w underwritingu zapewni innowacyjność i elastyczność w procesie oceny ryzyka, a nowe funkcjonalności pomogą zwiększyć spójność decyzji, ograniczyć zakres rutynowych czynności, a także ułatwić pozyskiwanie nowych klientów – mówi Mariusz Kulig, Dyrektor Departamentu Oceny Ryzyka i Wystawiania Polis w MetLife.

MetLife systematycznie wprowadza nowe rozwiązania i ułatwienia dla klientów. Jako jedna z pierwszych firm na rynku MetLife uruchomiło e-polisę, cyfrową formę dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia, a także samoobsługowe serwisy e-klient i e-roszczenie czy platformę sprzedażową MetLifeOnline, która wspiera pracę agentów i pośredników ubezpieczeniowych.

Źródło: MetLife

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

O czym warto pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie? 

Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…

3 dni ago

Agro Pakiet od InterRisk – nie tylko ochrona majątku, ale także rolnika i jego bliskich 

Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…

3 dni ago

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

4 dni ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

4 dni ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

6 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

6 dni ago