Komisja Nadzoru Finansowego w dniu wczorajszym wydała zezwolenie na przejęcie zarządzania Nordea OFE przez Aegon Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A. Połączenie funduszy oznacza znaczące wzmocnienie pozycji Aegon PTE na polskim rynku emerytalnym.
W ubiegłym roku, zgodę na przejęcie wyraził już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Proces przejęcia zarządzania funduszem Nordea OFE rozpocznie się 1 września i potrwa do 17 listopada br. Po tym dniu członkowie Nordea OFE staną się członkami Aegon OFE, aktywa Nordea OFE zostaną w całości przeniesione do Aegon OFE, zaś jednostki rozrachunkowe przejmowanego funduszu zostaną przeliczone na jednostki funduszu przejmującego. Członkowie Nordea OFE nie będą musieli dokonywać żadnych formalności w związku z przejęciem zarządzania, nie wpłynie też ono też na wartość zgromadzonych przez nich środków. Zmianie nie ulegnie również wysokość pobieranych opłat od składek, natomiast korzyścią dla członków połączonych funduszy będzie obniżenie opłaty za zarządzanie aktywami wynikające z ich wyższej łącznej wartości.
Połączenie funduszy wzmocnieni pozycję Aegon PTE na polskim rynku emerytalnym
Na koniec czerwca 2017 roku Aegon OFE liczyło 889 tys. członków i zarządzało aktywami netto o wartości 6,99 mld zł, a Nordea OFE miało 979 tys. członków i aktywa netto o wartości 8,14 mld zł. Przy uwzględnieniu obecnej liczby członków obu funduszy, fundusz powstały z ich połączenia będzie czwartym OFE na rynku, zarówno pod względem liczby członków, jak i wartości aktywów. Oznacza to wzrost możliwości inwestycyjnych funduszu, w szczególności możliwość dokonywania inwestycji o większej skali przy mniejszym poziomie ryzyka. Połączenie umożliwi również wzmocnienie zespołu inwestycyjnego oraz wymianę doświadczeń i wiedzy zespołów inwestycyjnych z obu towarzystw.
Źródło: www.aegon.pl www.knf.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…