15 września Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie przyjęła rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące oceny odpowiedniości ubezpieczenia na życie z elementem inwestycyjnym. Mają one między innymi przyczynić się do wzmocnienia ochrony interesów klienta.
Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała, że 15 września 2023 roku jednogłośnie przyjęła rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące oceny odpowiedniości ubezpieczenia na życie z elementem inwestycyjnym. Zastąpią one rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące badania adekwatności produktu z 22 marca 2016 roku. Od tego czasu, w aktach prawnych wydanych zarówno na poziomie krajowym, jak i unijnym, wprowadzono nowe wymogi i obowiązki w obszarze dystrybucji ubezpieczeń. Nowe rekomendacje uwzględniają to zmienione otoczenie prawne, a dodatkowo mają wobec niego charakter wyjaśniający i doprecyzowujący.
Jak możemy przeczytać w komunikacie, rekomendacje mają przyczynić się do wzmocnienia ochrony interesów klienta, a także stanowić istotny krok do zapewnienia wyższej jakości i transparentności procesu dystrybucji ubezpieczeń na życie z elementem inwestycyjnym.
Wprowadzone rekomendacje są skierowane do:
Regulacja składa się z 15 rekomendacji, które zostały podzielone na następujące obszary:
Warto przypomnieć, że projekt rekomendacji podlegał konsultacjom z zainteresowanymi podmiotami i instytucjami, a w szczególności z zakładami ubezpieczeń wykonującymi działalność w zakresie ubezpieczeń na życie z elementem inwestycyjnym, Polską Izbą Ubezpieczeń, Rzecznikiem Finansowym, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Uchwała w sprawie wydania Rekomendacji została ogłoszona 19 września 2023 roku w Dzienniku Urzędowym KNF z 2023 roku pod pozycją nr 22. KNF zakłada, że zakłady ubezpieczeń dostosują swoją działalność do nowych wytycznych nie później niż 1 kwietnia 2024 roku.
Źródło: KNF
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…