Categories: Do pracy

Pakiet pomocy dla osób dotkniętych hejtem w Internecie

UNIQA nawiązała współpracę z Kamilem Nowakiem, znanym jako Blog Ojciec oraz aktorką Anną Muchą. W ten sposób chce dotrzeć z tematem hejtu w Internecie do szerszego grona odbiorców. Warto przypomnieć, że ubezpieczyciel, jako jedyny na rynku oferuje ubezpieczenie szkolne NNW z ochroną na wypadek tego typu zjawiska.

Ochrona na wypadek hejtu w ramach NNW szkolnego

Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela, UNIQA stara się reagować na ważne problemy społeczne. Co w znacznym stopniu wpływa na kształt danych produktów i usług firmy.

Okazuje się, że pandemia i związana z nią izolacja przyspieszyły, i tak już bardzo aktualny, problem hejtu w Internecie.  Dlatego wnioski płynące z badań i obserwacji doprowadziły do zmian w zakresie jednego z najpopularniejszych ubezpieczeń dla uczniów i studentów – UNIQA ponad rok temu dodała do swojej oferty ubezpieczenia NNW szkolnego pakiet pomocy dla osób dotkniętych tym zjawiskiem. Wówczas wraz z psycholog Magdą Chorzewską uruchomiono także wirtualną poradnię psychologiczną.

Zwrócenie uwagi na problem hejtu w Internecie

Aktualnie ubezpieczyciel kontynuuje edukację w zakresie tematu hejtu w Internecie. Z opublikowanych informacji wynika, że do projektu zaproszono dwójkę rodziców, którzy, dzięki swoim zasięgom w mediach społecznościowych, mogą pomóc w uświadomieniu wagi problemu. Kamil Nowak jest szerzej znany jako Blog Ojciec. Z kolei Anna Mucha niejednokrotnie poruszała temat hejtu w swoich wpisach.

– Skąd ten wybór? Zależało nam na współpracy z osobami, które są aktywne w sieci, ale jednocześnie same są rodzicami i znają problem hejtu z własnego doświadczenia. Blog Ojciec to jeden z najpopularniejszych blogów parentingowych w Polsce. Kamil Nowak, tata trójki dzieci, wspiera rodziców w trudach rodzicielstwa. Z kolei aktorka Anna Mucha, mama dwójki dzieci, przeciwstawia się hejtowi, z którym sama ma często do czynienia z racji swojej popularności. Połączyła nas wrażliwość na problem hejtu, dlatego nasze współdziałanie zyskało większą wartość – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką UNIQA.

Realne wsparcie ubezpieczyciela

Jak pokazuje badanie Dzieci i hejt w Internecie*, od ukończenia 10 lat prawie wszystkie dzieci (ponad 90 proc.) mają już telefony oraz swobodny dostęp do Internetu. Co ciekawe, także te młodsze, w wieku od 7 do 9 lat, w większości mają już telefony (56 proc.) i mogą korzystać z Internetu bez udziału dorosłych. Z pewnością nowe technologie ułatwiają życie, ale mają też ciemną stronę związaną choćby z bezpieczeństwem. Coraz częściej na hejt w Internecie narażone są już najmniejsze dzieci. O tym, że trzeba reagować przekonanych jest 86 procent badanych rodziców.

– Sama jestem mamą dwójki dzieci. Wiem, że to problem, który dotyka coraz większą grupę młodych osób. Zwłaszcza, że w czasie pandemii swoje życie przenieśli niemal całkowicie do Internetu. Mam ogromną satysfakcję związaną z rozszerzeniem zakresu ochrony w naszym produkcie. Dzięki temu możemy realnie wspierać rodziców zarówno od strony prawnej, jak i psychologicznej. To unikalne na rynku ubezpieczenie – mówi Ilona Tomaszewska, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Procesów UNIQA.

Warto przypomnieć, że hejt w Internecie to nowatorskie ubezpieczenie ochrony prawnej, które obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. W ramach zawartej umowy ubezpieczyciel może zapewniać trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, specjalistę IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne) w przypadku, gdy ubezpieczona młoda osoba zostanie znieważona, pomówiona lub bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego.

*W informacji prasowej wykorzystano wyniki badania Dzieci i hejt w Internecie. Badanie zostało zrealizowane poprzez wywiady internetowe (CAWI) od 4 do 9 września wśród 603 rodziców dzieci w wieku od 7 do 18 lat. W badaniu zapewniono reprezentatywność próby ze względu na wielkość miejscowości oraz region zamieszkania. Badanie zostało zrealizowane we wrześniu 2020 roku.

Źródło: UNIQA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

8 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

8 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

8 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago