UNIQA nawiązała współpracę z Kamilem Nowakiem, znanym jako Blog Ojciec oraz aktorką Anną Muchą. W ten sposób chce dotrzeć z tematem hejtu w Internecie do szerszego grona odbiorców. Warto przypomnieć, że ubezpieczyciel, jako jedyny na rynku oferuje ubezpieczenie szkolne NNW z ochroną na wypadek tego typu zjawiska.

Ochrona na wypadek hejtu w ramach NNW szkolnego

Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela, UNIQA stara się reagować na ważne problemy społeczne. Co w znacznym stopniu wpływa na kształt danych produktów i usług firmy.

Okazuje się, że pandemia i związana z nią izolacja przyspieszyły, i tak już bardzo aktualny, problem hejtu w Internecie.  Dlatego wnioski płynące z badań i obserwacji doprowadziły do zmian w zakresie jednego z najpopularniejszych ubezpieczeń dla uczniów i studentów – UNIQA ponad rok temu dodała do swojej oferty ubezpieczenia NNW szkolnego pakiet pomocy dla osób dotkniętych tym zjawiskiem. Wówczas wraz z psycholog Magdą Chorzewską uruchomiono także wirtualną poradnię psychologiczną.

Zwrócenie uwagi na problem hejtu w Internecie

Aktualnie ubezpieczyciel kontynuuje edukację w zakresie tematu hejtu w Internecie. Z opublikowanych informacji wynika, że do projektu zaproszono dwójkę rodziców, którzy, dzięki swoim zasięgom w mediach społecznościowych, mogą pomóc w uświadomieniu wagi problemu. Kamil Nowak jest szerzej znany jako Blog Ojciec. Z kolei Anna Mucha niejednokrotnie poruszała temat hejtu w swoich wpisach.

– Skąd ten wybór? Zależało nam na współpracy z osobami, które są aktywne w sieci, ale jednocześnie same są rodzicami i znają problem hejtu z własnego doświadczenia. Blog Ojciec to jeden z najpopularniejszych blogów parentingowych w Polsce. Kamil Nowak, tata trójki dzieci, wspiera rodziców w trudach rodzicielstwa. Z kolei aktorka Anna Mucha, mama dwójki dzieci, przeciwstawia się hejtowi, z którym sama ma często do czynienia z racji swojej popularności. Połączyła nas wrażliwość na problem hejtu, dlatego nasze współdziałanie zyskało większą wartość – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką UNIQA.

Realne wsparcie ubezpieczyciela

Jak pokazuje badanie Dzieci i hejt w Internecie*, od ukończenia 10 lat prawie wszystkie dzieci (ponad 90 proc.) mają już telefony oraz swobodny dostęp do Internetu. Co ciekawe, także te młodsze, w wieku od 7 do 9 lat, w większości mają już telefony (56 proc.) i mogą korzystać z Internetu bez udziału dorosłych. Z pewnością nowe technologie ułatwiają życie, ale mają też ciemną stronę związaną choćby z bezpieczeństwem. Coraz częściej na hejt w Internecie narażone są już najmniejsze dzieci. O tym, że trzeba reagować przekonanych jest 86 procent badanych rodziców.

– Sama jestem mamą dwójki dzieci. Wiem, że to problem, który dotyka coraz większą grupę młodych osób. Zwłaszcza, że w czasie pandemii swoje życie przenieśli niemal całkowicie do Internetu. Mam ogromną satysfakcję związaną z rozszerzeniem zakresu ochrony w naszym produkcie. Dzięki temu możemy realnie wspierać rodziców zarówno od strony prawnej, jak i psychologicznej. To unikalne na rynku ubezpieczenie – mówi Ilona Tomaszewska, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Procesów UNIQA.

Warto przypomnieć, że hejt w Internecie to nowatorskie ubezpieczenie ochrony prawnej, które obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. W ramach zawartej umowy ubezpieczyciel może zapewniać trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, specjalistę IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne) w przypadku, gdy ubezpieczona młoda osoba zostanie znieważona, pomówiona lub bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego.

*W informacji prasowej wykorzystano wyniki badania Dzieci i hejt w Internecie. Badanie zostało zrealizowane poprzez wywiady internetowe (CAWI) od 4 do 9 września wśród 603 rodziców dzieci w wieku od 7 do 18 lat. W badaniu zapewniono reprezentatywność próby ze względu na wielkość miejscowości oraz region zamieszkania. Badanie zostało zrealizowane we wrześniu 2020 roku.

Źródło: UNIQA