Polska Izba Ubezpieczeń przypomina, że tylko odpowiednie ubezpieczenie może chronić firmę przed kosztami związanymi z utratą lub przywróceniem danych w wyniku cyberataku.
Taka polisa pokrywa koszty związane z m.in. z przywróceniem danych oraz ponownym zakupem niezbędnego oprogramowania, które pozwoli firmie na powrót do normalnego funkcjonowania. Przedsiębiorstwo, które padło ofiarą cyberataku, może liczyć na pokrycie kosztów związanych z zarządzaniem kryzysowym. Chodzi tu np. o pomoc specjalistów IT od cyberataków, wynagrodzenie dla prawników, konsultacje z ekspertami public relations. Oprócz tego można liczyć na specjalne śledztwo internetowe oraz poinformowanie osób, których dane mogły być zagrożone.
Utracone dane mogą wyrządzić szkodę firmie, przedsiębiorcom i osobom związanych z firmą. Ubezpieczenie zapewnia pokrycie kosztów ochrony prawnej, poniesionych ze względu na naruszenie własności intelektualnej w/w osób, w związku z treściami, które są przekazywane mediami cyfrowymi.
Sama utrata danych i wyciek informacji oznacza często duże kary finansowe, wypłatę odszkodowań i naruszenie reputacji firmy. Ubezpieczenie od cyberataku zawiera także ochronę OC, co jest zabezpieczeniem budżetu firmy w związku z naruszeniem standardów dotyczących przechowywania danych.
Rafał Mańkowski, ekspert-analityk z Polskiej Izby Ubezpieczeń mówi, że:
„Polisa od cyberryzyk jest przygotowywana pod indywidualne potrzeby klienta. Oferta jest uzależniona od poziomu ryzyka, branży czy ilości danych, które znajdują się w zasobach firmy. Dobrą praktyką jest wykonanie audytu infrastruktury teleinformatycznej oraz zbiorów danych i procedur bezpieczeństwa, tak by określić rzeczywiste potrzeby oraz właściwie oszacować ryzyko ewentualnych strat”.
Źródło: PIU, www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…