Aktualności

PKO Ubezpieczenia z rekordowymi wynikami za 2022 rok

Spółki PKO Ubezpieczenia zebrały w ubiegłym roku łącznie ponad 1, 046 mld zł składki przypisanej brutto. Co ciekawe, wynik finansowy znacząco przewyższył zakładany plan i osiągnął rekordowe 142 mln zł netto – jest to o blisko 60 mln zł więcej niż w 2021 roku. 

Rekordowe wyniki PKO Ubezpieczenia 

W 2022 roku spółki PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie ponad 1, 046 mld zł składki przypisanej brutto. Z opublikowanych informacji wynika, że wynik finansowy przewyższył znacząco zakładany plan i osiągnął rekordowe 142 mln zł netto. Było to o blisko 60 mln zł więcej niż w 2021 r. 

Udział spółki majątkowej w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań osiągnął 4,8%. Istotnie wzrósł też przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych turystycznych (wzrost ok. 140% r/r) czy NNW dla dzieci (wzrost ok. 125% r/r). To wynik sukcesywnego rozwoju linii ubezpieczeń samodzielnych. Co ciekawe, intensyfikacja współpracy z siostrzaną spółką PKO Leasing umożliwiła wzrost składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych dla leasingu o ponad 70%. 

Linia ubezpieczeń samodzielnych 

Firma podkreśla, że dywersyfikuje swoją działalność i w dalszym ciągu umacnia ofertę ubezpieczeń samodzielnych. 

– Dywersyfikujemy naszą działalność i dalej umacniamy ofertę ubezpieczeń samodzielnych. Ze względu na zdecydowane zmniejszenie się liczby nowych kredytów hipotecznych, obserwowaliśmy mniejszy wolumen przypisu składek z ubezpieczeń do tego typu kredytów. Te spadki kompensowaliśmy wzrostami w pozostałych liniach biznesu, jak na przykład w PKO Dom, którego sprzedaż w 2022 r. wyniosła ponad 300 tys. polis. To pokazuje, że mimo czasów niepewności potrafimy dobrze się zorganizować i zapewnić stabilność naszego biznesu. Ubiegły rok zakończyliśmy rekordowym zyskiem na poziomie 142 mln zł netto – mówi Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia. 

Jak możemy przeczytać, w ubiegły roku przypis składki brutto w spółce majątkowej wyniósł 555,8 mln zł. Na wynik ten wpłynęła między innymi niższa składka z ubezpieczeń do kredytu hipotecznego spowodowana załamaniem się rynku sprzedaży produktów kredytowych. Z kolei spółka życiowa zebrała 491,1 mln zł składki przypisanej i zanotowała niewielki spadek przypisu o 5%. Jest to efekt m.in. niższego poziomu składki z ubezpieczeń inwestycyjno-oszczędnościowych w związku z zaprzestaniem ich aktywnej sprzedaży od 2017 r. 

Dalszy rozwój PKO Ubezpieczenia 

W minionym roku firma skupiła się na dalszej robotyzacji procesów obsługowych oraz wprowadziła kolejne funkcjonalności technologiczne. W ubezpieczeniu PKO Dom, obok omnikanałowej sprzedaży, przyjaznej ścieżki zakupu, ubezpieczyciel zapewnił samodzielną likwidację szkód online. Wysoki NPS na poziomie ponad 60% pokazuje, że klienci doceniają jakość obsługi. 

– Dodatkowo, pracowaliśmy nad nową ofertą ubezpieczeń, które poszerzy gamę produktów samodzielnych dostępnych w PKO Banku Polskim. Już niebawem pojawi się nasze ubezpieczenie komunikacyjne - świetny produkt z szeroką możliwością ochrony, który będzie dostępny we wszystkich kanałach dystrybucji banku. To będzie doskonała możliwość dla klientów PKO Banku Polskiego, aby ubezpieczyć w PKO nie tylko życie, dom czy podróż, ale także swój pojazd – dodaje Leszek Skop.  

W tym roku spółka życiowa planuje prowadzenie prac koncepcyjnych nad nową propozycją wartości w produktach życiowych: ubezpieczeniu na życie do produktów bankowych (pożyczki gotówkowej, kredytu hipotecznego) oraz modułowym ubezpieczeniem na życie. 

Warto podkreślić, że spółki PKO Ubezpieczenia wraz z PKO Bankiem Polskim w 2022 r. aktywnie działały marketingowo w obszarze ubezpieczeń. W efekcie tej działalności PKO Bank Polski jest liderem świadomości dotyczącej oferty ubezpieczeń wśród banków. Świadomość obecności w banku oferty dla ubezpieczeń komunikacyjnych wynosi 39%, a dla ubezpieczeń mieszkań 35%. 

źródło: PKO Ubezpieczenia 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

10 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

10 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago