Spółki PKO Ubezpieczenia zebrały w ubiegłym roku łącznie ponad 1, 046 mld zł składki przypisanej brutto. Co ciekawe, wynik finansowy znacząco przewyższył zakładany plan i osiągnął rekordowe 142 mln zł netto – jest to o blisko 60 mln zł więcej niż w 2021 roku.
W 2022 roku spółki PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie ponad 1, 046 mld zł składki przypisanej brutto. Z opublikowanych informacji wynika, że wynik finansowy przewyższył znacząco zakładany plan i osiągnął rekordowe 142 mln zł netto. Było to o blisko 60 mln zł więcej niż w 2021 r.
Udział spółki majątkowej w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań osiągnął 4,8%. Istotnie wzrósł też przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych turystycznych (wzrost ok. 140% r/r) czy NNW dla dzieci (wzrost ok. 125% r/r). To wynik sukcesywnego rozwoju linii ubezpieczeń samodzielnych. Co ciekawe, intensyfikacja współpracy z siostrzaną spółką PKO Leasing umożliwiła wzrost składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych dla leasingu o ponad 70%.
Firma podkreśla, że dywersyfikuje swoją działalność i w dalszym ciągu umacnia ofertę ubezpieczeń samodzielnych.
– Dywersyfikujemy naszą działalność i dalej umacniamy ofertę ubezpieczeń samodzielnych. Ze względu na zdecydowane zmniejszenie się liczby nowych kredytów hipotecznych, obserwowaliśmy mniejszy wolumen przypisu składek z ubezpieczeń do tego typu kredytów. Te spadki kompensowaliśmy wzrostami w pozostałych liniach biznesu, jak na przykład w PKO Dom, którego sprzedaż w 2022 r. wyniosła ponad 300 tys. polis. To pokazuje, że mimo czasów niepewności potrafimy dobrze się zorganizować i zapewnić stabilność naszego biznesu. Ubiegły rok zakończyliśmy rekordowym zyskiem na poziomie 142 mln zł netto – mówi Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
Jak możemy przeczytać, w ubiegły roku przypis składki brutto w spółce majątkowej wyniósł 555,8 mln zł. Na wynik ten wpłynęła między innymi niższa składka z ubezpieczeń do kredytu hipotecznego spowodowana załamaniem się rynku sprzedaży produktów kredytowych. Z kolei spółka życiowa zebrała 491,1 mln zł składki przypisanej i zanotowała niewielki spadek przypisu o 5%. Jest to efekt m.in. niższego poziomu składki z ubezpieczeń inwestycyjno-oszczędnościowych w związku z zaprzestaniem ich aktywnej sprzedaży od 2017 r.
W minionym roku firma skupiła się na dalszej robotyzacji procesów obsługowych oraz wprowadziła kolejne funkcjonalności technologiczne. W ubezpieczeniu PKO Dom, obok omnikanałowej sprzedaży, przyjaznej ścieżki zakupu, ubezpieczyciel zapewnił samodzielną likwidację szkód online. Wysoki NPS na poziomie ponad 60% pokazuje, że klienci doceniają jakość obsługi.
– Dodatkowo, pracowaliśmy nad nową ofertą ubezpieczeń, które poszerzy gamę produktów samodzielnych dostępnych w PKO Banku Polskim. Już niebawem pojawi się nasze ubezpieczenie komunikacyjne - świetny produkt z szeroką możliwością ochrony, który będzie dostępny we wszystkich kanałach dystrybucji banku. To będzie doskonała możliwość dla klientów PKO Banku Polskiego, aby ubezpieczyć w PKO nie tylko życie, dom czy podróż, ale także swój pojazd – dodaje Leszek Skop.
W tym roku spółka życiowa planuje prowadzenie prac koncepcyjnych nad nową propozycją wartości w produktach życiowych: ubezpieczeniu na życie do produktów bankowych (pożyczki gotówkowej, kredytu hipotecznego) oraz modułowym ubezpieczeniem na życie.
Warto podkreślić, że spółki PKO Ubezpieczenia wraz z PKO Bankiem Polskim w 2022 r. aktywnie działały marketingowo w obszarze ubezpieczeń. W efekcie tej działalności PKO Bank Polski jest liderem świadomości dotyczącej oferty ubezpieczeń wśród banków. Świadomość obecności w banku oferty dla ubezpieczeń komunikacyjnych wynosi 39%, a dla ubezpieczeń mieszkań 35%.
źródło: PKO Ubezpieczenia
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…