Categories: Aktualności

Polakom szkoda pieniędzy na polisę turystyczną. Sprawdź badanie Havas Media Group

Co czwarty Polak spytany przez Havas Media Group stwierdził, że nie kupuje polisy turystycznej ponieważ szkoda mu pieniędzy. Czy pomimo wzrostu świadomości ubezpieczeniowej chętniej kupujemy odpowiednią ochronę podczas zagranicznych wyjazdów? Havas Media Group przeprowadziło badanie kiedy i dlaczego kupujemy polisę.

Ilu Polaków kupuje ubezpieczenie?

Z przeprowadzanego badania wynika, że ponad połowa pytanych kupuje ubezpieczenie turystyczne podczas zagranicznych wyjazdów. 29% kupuje polisę podczas każdego wyjazdu, a 24% tylko na niektóre podróże. 16% ankietowanych stwierdziło, że jest przeciwna kupowania ubezpieczenia podróżnego.

Jaka jest świadomość ubezpieczeniowa Polaków?

Badanie pokazuje również, że 34,3% pytanych znacznie częściej ubezpiecza się niż wcześniej. Sama świadomość dotycząca ubezpieczania się wciąż rośnie. 41,1% ankietowanych przyznało, że korzystają z karty EKUZ i dodatkowo pamiętają o ubezpieczeniu turystycznym. Natomiast 23,6% podczas wyjazdów posiada tylko EKUZ, a 18% wykupuje tylko ubezpieczenie turystyczne.

W jakich sytuacjach wykupujemy ubezpieczenie turystyczne? (% respondentów)

  • Wyjazd do potencjalnie niebezpiecznych państw/regionów – 47%
  • Aktywny wypoczynek (np. narty, wędrówki po górach, żagle) – 41%
  • Uprawianie sportów ekstremalnych – 34%
  • Wycieczka objazdowa (np. zwiedzanie miast, zabytków) – 24%
  • Wyjazd na camping – 14%
  • Wypoczynek bierny (np. plażowanie) – 12%
  • Wyjazd w bardzo odległe kierunki – 3%

Dlaczego kupujemy ubezpieczenie turystyczne? (% respondentów)

  • Nigdy nie wiadomo co się może wydarzyć – 42%
  • Strach przed ponoszeniem wysokich kosztów związanych z wypadkiem – 33%
  • Wyjazd do miejsc, gdzie ubezpieczenie może się przydać – 19%
  • Planowane jest uprawianie sportów ekstremalnych – 6%

Okazuje się, że Polacy nie decydują się na zakup polisy turystycznej z powodu ceny oraz krótkiego czasu trwania zagranicznego wyjazdu.

Dlaczego Polacy nie kupują polisy turystycznej? (% respondentów)

  • Szkoda im pieniędzy – 25%
  • Jadą tylko na krótki urlop – 23%
  • Ubezpieczenie turystyczne jest zbyt drogie – 23%
  • Wakacje spędzają w miejscu gdzie uważają, że jest bezpiecznie – 17%
  • Jesteśmy pewni, że nic złego się nie stanie – 14%
  • Spędzam wakacje w Polsce – 14%
  • Brak zaufania do firm ubezpieczeniowych – 13%
  • Brak możliwości znalezienia odpowiedniej oferty – 3%

W gronie najpopularniejszych Towarzystw Ubezpieczeniowych oferujących polisy turystyczne znalazły się:

  • PZU – 58,2%
  • Warta – 27,9%
  • AXA – 21,5%
  • Allianz – 19,4%

Badanie zostało przeprowadzone przez Intelligence Team, zespół badań Havas Media Group, w lipcu 2019 r., na próbie n=1113.

O tym dlaczego warto posiadać polisę turystyczną warto przeczytać:

źródło: wirtualnemedia.pl, Havas Media Group

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

15 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

15 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

18 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago