Znajdowanie klientów i sprzedaż ubezpieczeń to podstawa działalności każdej agencji ubezpieczeniowej. Bez tego żadna multiagencja nie będzie się rozwijała. Dlatego znalezienie odpowiednich klientów i sprzedaż ubezpieczeń w sposób korzystny dla obu stron to cały proces. Warto go zrozumieć, by móc zwiększyć sprzedaż polis.
Poszukiwanie nowych klientów powinno opierać się na konkretnym planie. Przede wszystkim należy zidentyfikować swojego idealnego klienta. Zanim się z kimś skontaktujemy musimy wiedzieć, z kim będziemy rozmawiali, bowiem znacznie ułatwi to finalizację całego procesu sprzedaży ubezpieczeń. Dlatego warto wiedzieć, kto jest Twoim idealnym klientem, ponieważ:
Mając już doprecyzowane to, do jakiej grupy osób chcemy trafić można na początku wykorzystać:
I chociaż jest to ciężka praca, jeśli uda nam się utrzymać stały przypływ klientów, agent ubezpieczeniowy będzie systematycznie realizował swoje cele sprzedażowe.
Poszukiwania potencjalnego klienta mają doprowadzić do tego, że trafi on ostatecznie do naszej agencji ubezpieczeń. Dlatego kiedy uda nam się przedstawić już ofertę ubezpieczenia np. poprzez telefon, nie należy jej po prostu wysyłać. Dobrą strategią jest umówienie się na wizytę w biurze lub ponowny kontakt telefoniczny, w celu odbycia rozmowy na temat oferowanego produktu ubezpieczeniowego. Będzie to też doskonała okazja do tego, by poznać inne potrzeby ubezpieczeniowego danego klienta. W efekcie pozwoli to zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń.
Oto kilka rad, które mogą nam pomóc umówić się na spotkanie:
Warto też zastanowić się jak przebiegały nasze dotychczasowe spotkania z klientami. Czy po rozmowie kontaktują się z nami ponownie np. w przypadku uzyskania innych ofert ubezpieczeniowych? Czy prowadzą one do sprzedaży polis? Jeśli nie, powinniśmy pomyśleć o tym, co robimy źle.
Rozmowa z klientem na temat danej oferty ubezpieczeniowej może zakończyć się następującymi stwierdzeniami z jego strony:
Pytanie, co z tym zrobimy. Czy poczekamy na telefon od klienta, czy mamy już opracowaną jakąś strategię. Niezależnie od tego, co potencjalny klient mówi podczas lub po wizycie w naszej multiagencji, musimy wiedzieć, jak postępować i reagować. Spotkania mogą przebiegać na wiele różnych sposobów, ale brak dalszych działań z naszej strony nie doprowadzi do sprzedaży większej liczby ubezpieczeń.
Finalizacja całego procesu sprzedaży jest jego najważniejszą częścią. To ile spotkań odbędziemy nie będzie miało znaczenia, jeśli nie zakończymy ich zawarciem umowy ubezpieczenia. Jeśli wydaje się nam, że wszystko robimy dobrze, a mimo to nie zamykamy sprzedaży warto zadać sobie następujące pytania:
Kiedy przychodzi czas na finalizację procesu sprzedaży ubezpieczenia musisz mieć pewność, że każda ze stron wie, co się dzieje i jakie efekty będzie miał cały proces tzn. z czym wiąże się zawarcie danej umowy ubezpieczenia. Musimy sobie również zdać sprawę z tego, że czasami oferowany przez nas produkt nie spełnia oczekiwań klienta, dlatego nie możemy na nim wymuszać podjęcia decyzji zakupowej. Zamykanie procesu sprzedaży szczególnie na początku pracy, jako agent ubezpieczeniowy może być trudne, ale praktyka pokazuje, że z czasem staje efektywna obsługa klientów staje się znacznie łatwiejsza. Tym bardziej, gdy będziemy doskonale znali oferowane przez siebie produkty ubezpieczeniowe.
Relacje agenta ubezpieczeniowego z nowo znalezionymi klientami nie powinny kończyć się po sprzedaży ubezpieczenia. O całym procesie nie powinno myśleć się jak o technice sprzedaży, ale jak o budowaniu swojej bazy klientów.
Dlatego po sprzedaży polisy warto skupić się na dodatkowych procesach tj.:
Sprzedaż ubezpieczeń to ciągły proces i nigdy nie dojdzie się do takiego momentu, w którym nie będziemy musieli już szukać większej liczby klientów ani przeprowadzać rozmów na temat ubezpieczeń. Jednak może się to stać znacznie łatwiejsze, gdy będziesz naprawdę dobrym agentem ubezpieczeniowym, czyli takim, który potrafi budować długoletnie relacje oraz posiada rozległą wiedzę ubezpieczeniową.
Źródło: opracowanie własne
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…