PZU zdobył wyróżnienie w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w dziedzinie innowacji technologicznych – Qorus–Accenture Innovation in Insurance Awards 2023. Ubezpieczyciel został nagrodzony za wdrożenie nowoczesnej porównywarki zakresów ubezpieczeń.
PZU zdobył statuetkę za trzecie miejsce w konkursie Qorus–Accenture Innovation in Insurance Awards 2023 w kategorii “Workforce transformation”. Warto dodać, że do konkursu zgłoszono ponad 350 projektów z 43 krajów, które nadesłały zarówno największe na świecie instytucje finansowe, jak i startupy. Ubezpieczyciel znalazł się wśród 21 wyróżnionych projektów.
Nagrodzone, a wykorzystywane przez PZU nowoczesne narzędzie służy porównywaniu zakresów dostępnych na rynku produktów ubezpieczeniowych. Rozwiązanie to zostało wdrożone przez PZU we współpracy z duńskim insurtechem pod koniec ubiegłego roku.
– Rynek ubezpieczeniowy cechuje bardzo wyraźny nacisk na stały rozwój oferty przy jednoczesnej chęci zaproponowania klientom jak najkorzystniejszej ceny. W tym wyścigu produktowym znaczenie mogą mieć nawet małe różnice w ofercie. Monitorowanie rynku i zmian w ofertach jest jednak bardzo praco- i czasochłonne. Rozwiązaniem było wdrożenie innowacyjnej platformy do porównywania zakresów ubezpieczeń. Pierwsze miesiące jej używania pokazują wyraźnie, że jest ona bardzo przydatna w naszych procesach wsparcia sprzedaży – mówi Małgorzata Kot, członek zarządów PZU SA i PZU Życie SA.
Platforma dostarcza PZU szczegółowych analiz porównawczych produktów dostępnych w ofercie innych ubezpieczycieli oraz pozwala na efektywne monitorowanie zmian, które w nich zachodzą. Co istotne, porównywarka skupia się nie na cenie, lecz na zakresie produktów. Wykorzystywane przez narzędzie boty skanują strony internetowe innych ubezpieczycieli trzy razy dziennie, a użytkownicy platformy są informowani na bieżąco o zmianach poprzez otrzymywane powiadomienia. Rozwiązanie to jest wykorzystywane przede wszystkim przez zespoły wsparcia sprzedaży, które są odpowiedzialne za rozwój wiedzy produktowej u agentów oraz konsultantów infolinii.
– Pracownicy obszarów dystrybucji ubezpieczeń oraz wsparcia sprzedaży mają teraz do dyspozycji cenne narzędzie pozwalające lepiej monitorować rynek i zakres dostępnych dla klienta rozwiązań. Szczegółowe porównanie OWU produktów oferowanych na rynku oraz zachodzących zmian ma tu ogromne znaczenie. Dzięki temu możemy jeszcze szybciej i skuteczniej dopasowywać naszą ofertę do potrzeb klientów – tłumaczyła reprezentująca PZU podczas uroczystej gali Qorus–Accenture Innovation in Insurance Awards Renata Wanat-Szelenbaum, dyrektor Biura Sprzedaży Zdalnej.
– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeń nieustannie kładziemy duży nacisk na rozwój naszej oferty i wewnętrznych procesów. Nowe technologie są dla nas naturalnym wsparciem w tych działaniach. Poszukując najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku, mocno stawiamy na rozwój współpracy ze startupami. Projekt wdrożenia innowacyjnej platformy do porównywania zakresów ubezpieczeń jest kolejnym przykładem udanego projektu w tym obszarze – dodaje Piotr Nowak, członek zarządu PZU SA.
Tegoroczna nagroda nie jest pierwszym wyróżnieniem przyznanym PZU w tym prestiżowym konkursie. W ubiegłorocznej edycji Innovation in Insurance Awards ubezpieczyciel zdobył pierwszą nagrodę za projekt “Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji”. Certyfikowana medyczna aplikacja stworzona przy współpracy z wiodącym startupem dermatologicznym wykorzystuje sztuczną inteligencję, żeby ocenić każde znamię i w razie potrzeby wspierać jego dalszą obserwację lub skierować pacjenta na wizytę do dermatologa.Towarzystwo otrzymało również nagrodę za drugie miejsce w konkursie za projekt “Agro Lab” – nowoczesne narzędzie dla mobilnych ekspertów PZU, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i zdjęcia satelitarne do precyzyjnej i szybkiej obsługi szkód rolniczych.
Warto dodać, że wspomniane projekty powstały w ramach programu PZU Ready for Startups, którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU.
Źródło: PZU SA
Fot. https://innovationininsurance.qorusglobal.com/interactive-insurance-comparison-engine
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…