Grupa PZU opublikowała wyniki po trzecim kwartale 2025 roku. Spółka odnotowała wysoką dynamikę przychodów oraz wyraźną poprawę rentowności. Rezultaty te potwierdzają stabilność głównych obszarów działalności i stwarzają solidną podstawę do realizacji kolejnych projektów rozwojowych.
Z opublikowanych informacji wynika, że po dziewięciu miesiącach 2025 r. Grupa PZU osiągnęła 23,1 mld zł przychodów brutto z ubezpieczeń. To wzrost o 5,9 proc. rok do roku. Z kolei wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej przekroczył 5,2 mld zł. Skorygowany wskaźnik zwrotu na kapitale (aROE) wyniósł 22,1 proc. W trzecim kwartale wskaźnik ten wzrósł do 25,3 proc., co potwierdza dobrą formę działalności ubezpieczeniowej.
– Działalność ubezpieczeniowa jest głównym źródłem naszych rekordowych wyników. Odpowiadała za blisko 70 proc. zysku netto wypracowanego do końca września, co oznacza wzrost o prawie 13 punktów procentowych w porównaniu z takim samym okresem roku poprzedniego. W trzecim kwartale, który był wyjątkowy, udział biznesu ubezpieczeniowego w wyniku był nawet nieco wyższy. To wskazuje, że jako Grupa PZU możemy osiągać ponadprzeciętne rezultaty pomimo spadku stóp procentowych, co będzie oddziaływało na wynik z działalności bankowej – wskazuje Bogdan Benczak, p.o. prezes PZU.
Wynik inwestycyjny po trzech kwartałach wyniósł 2,2 mld zł i był wyższy rok do roku o ponad 22 proc. Segment bankowy dołożył niecałe 1,6 mld zł zysku. To stabilny wkład, choć dynamika tego obszaru jest niższa niż rok wcześniej.
Jak możemy przeczytać, segment majątkowy zanotował wzrost przychodów do prawie 14,2 mld zł. Co więcej, rentowność wyrażona wskaźnikiem mieszanym COR wyniosła po trzech kwartałach niecałe 85,8 proc. (poprawa o 8,9 p.p. rok do roku). Wynik ten niewątpliwie pokazuje poprawę kosztową i skuteczne zarządzanie szkodami.
– Trzeci kwartał potwierdził trendy, które obserwowaliśmy w poprzednich okresach sprawozdawczych. Sprzedaż rośnie we wszystkich liniach biznesowych PZU, wszystkie są też rentowne. W pierwszych 9 miesiącach b.r. wynik z usług ubezpieczenia zwiększył się we wszystkich grupach produktów – OC, autocasco i pozakomunikacyjnych, przy czym wartościowo wzrost był najwyższy w tych ostatnich. Cieszy nas odbudowanie rentowności segmentu OC komunikacyjnego, ale nie chcemy, by działo się to kosztem udziałów rynkowych. Dlatego przyspieszamy procesy adaptacyjne w odpowiedzi na działania cenowe konkurencji. Chcemy m.in. stale rozbudowywać i rozszerzać modele taryfikacyjne o nowe zmienne, poprawić efektywność kosztową, wzmocnić zewnętrzne kanały dystrybucji – mówi Tomasz Kulik, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy PZU.
Ubezpieczenia na życie również utrzymują stabilny wzrost. Po trzech kwartałach przychody przekroczyły 6,6 mld zł. A marża operacyjna wyniosła 28,1 proc.
– W najważniejszym dla nas segmencie ubezpieczeń grupowych i indywidualnie kontynuowanych, w którym dominujemy na rynku, po trzech kwartałach br. notujemy stabilny wzrost przychodów o 2 proc. rok do roku. Mocno rośniemy natomiast w segmencie ubezpieczeń indywidualnych ochronnych, gdzie w ujęciu rocznym zwiększyliśmy w tym okresie przychody o 14,5 proc., a w samym trzecim kwartale nawet o 18,5 proc. To znaczy, że dobrze rozpoznajemy potrzeby klientów i odpowiadamy na nie skutecznie ofertą produktów, którą nieustannie wzbogacamy. Ubezpieczenie na życie jest ważne, bo zapewnia realną ochronę finansową w momentach, kiedy życie potrafi nas zaskoczyć najbardziej. To sposób na budowanie bezpieczeństwa – świadomości, że w trudnej sytuacji nie zostaniemy sami z problemami, że ubezpieczenie chroni nas i naszych bliskich, pozwalając się skupić się na tym co najważniejsze: zdrowiu i codziennym życiu – mówi Katarzyna Majewska, prezes PZU Życie.
Co ciekawe, Grupa PZU przygotowuje ponad 20 projektów, które mają zwiększyć efektywność operacyjną i umocnić przewagę konkurencyjną. Wśród priorytetów znajdują się modernizacja procesów likwidacyjnych, cyfryzacja obsługi, rozwój narzędzi sprzedażowych i integracja front-endów. Spółka rozwija także mojePZU i zamierza mocniej wykorzystywać potencjał bancassurance. Dynamicznie rośnie także obszar zdrowia. Przychody PZU Zdrowie zwiększyły się o 14,1 proc., a spółka zyskała nowe środki na rozwój infrastruktury i przejęcia medyczne. Jednocześnie Grupa utrzymuje mocną pozycję kapitałową. Warto dodać, że wskaźnik wypłacalności wyniósł 234 proc., a w październiku PZU wypłaciło 3,86 mld zł dywidendy.
– Używając analogii do Formuły 1, powiedziałbym, że zdrowy core biznes i wypracowane dotąd wyniki finansowe zapewniły nam pole position – najlepszą pozycję startową do działań transformacyjnych, które są moimi priorytetami. Powinny one nadać nam nową dynamikę, umożliwić zmodernizowanie wymagających tego obszarów, przyspieszyć realizację celów strategii 2025-2027 i wzmocnić przywództwo rynkowe PZU, rozumiane jako kreowanie trendów i standardów w branży – mówi Bogdan Benczak.
Źródło: PZU SA
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…