PZU ze swoim strategicznym partnerem Huge Thing zaprasza do współpracy startupy z całego świata. Ubezpieczyciel poszukuje młodych firm działających w różnych obszarach, między innymi w zakresie insurtech czy zaawansowanych rozwiązań analitycznych. Zgłoszenia można składać do 14 lipca.
PZU w ramach programu Huge Thing Startup Booster zaprasza do współpracy startupy, które mogą aplikować w ścieżce branżowej, jednej z trzech przygotowanych przez zespół Huge Thing. Program przeznaczony jest dla startupów z już działającym produktem lub usługą, a jego uczestnicy zyskają nie tylko możliwość współpracy z ubezpieczycielem, ale też granty sięgające do 350 tys. zł. Program zakłada też wsparcie mentorskie, obejmujące takie obszary, jak pricing i sprzedaż, zarządzanie, CSR i ESG, fundusze VC i mindfulness. Ścieżka ma zapewniać twórcom innowacji możliwości przetestowania swoich rozwiązań w realnym środowisku biznesowym, co umożliwia ich doskonalenie oraz adaptację do rzeczywistych potrzeb rynku.
– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeniowego doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak kluczowe jest testowanie oraz wdrażanie innowacji i bardzo mocno na nie stawiamy. Dzięki nim możemy oferować naszym klientom nowe, przyjazne rozwiązania, udoskonalać naszą ofertę, jak również usprawniać pracę. Przy opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych jesteśmy otwarci na współpracę z młodymi firmami technologicznymi, a partnerstwo w programach akceleracyjnych dla startupów jest świetnym sposobem na ich wyłonienie – podkreśla Elżbieta Häuser-Schöneich, członek zarządu PZU SA.
Zgłoszenia do programu Huge Thing Startup Booster można składać do 14 lipca, a szczegóły oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej https://hugething.vc/industry-test/#.
Jak możemy przeczytać ubezpieczyciel ma cztery podstawowe obszary poszukiwania innowacji. W ramach pierwszego, PZU zainteresowany jest w szczególności rozwiązaniami wykorzystującymi AI i zaawansowaną analitykę do lepszego zarządzania biznesem. Dużą rolę odgrywają tu rozwiązania wspierające efektywny pricing i lepsze zarządzanie ryzykiem. Drugi obszar to szeroko pojęta digitalizacja i automatyzacja procesów, w tym tych związanych z obsługą szkód i świadczeń, wsparciem sprzedawców, obsługą posprzedażową i wykrywaniem nadużyć. Trzeci obszar to nowe formy interakcji z klientem, w ramach którego towarzystwo szuka technologii wspierających prewencję ubezpieczeniową wśród klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz nieszablonowych metod budowania relacji z klientem. Ubezpieczyciel poszukuje także rozwiązań wokół ekosystemów: zdrowotnego, kierowcy, sieci naprawczej oraz usług wartości dodanej (VAS).
– W ostatnich latach coraz więcej organizacji otwiera się na współpracę ze startupami, dostrzegając w tym szansę na rozwój swojej działalności biznesowej. Jednak wciąż widzimy, że część z nich nie jest na taką współpracę gotowa, co pokazuje chociażby brak zdefiniowania wyzwań, na jakie chcą odpowiadać w postaci wdrażanych innowacji. PZU jest jedną z organizacji, która może być dla nich właściwym przykładem tego, jak robić to w dobry i świadomy sposób. Firma ma długą historię współpracy ze startupami i jasno określone cele. Dzięki temu twórcy innowacyjnych rozwiązań, którzy chcą przetestować, a następnie dostarczyć swoje rozwiązanie firmie, mają okazję pracy ze świadomym partnerem, rozumiejącym specyfikę działania startupów i gotowym na realne wdrożenie tworzonych przez nie rozwiązań – tłumaczy Monika Synoradzka, prezeska Huge Thing.
Warto przypomnieć, że tego typu współpraca odbywa się w ramach programu PZU Ready for Startups. Jego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Obejmują one różne obszary biznesowe i dotyczą rozwiązań na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych po wdrożenia komercyjne, poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych. W ramach wspomnianego programu ubezpieczyciel współpracuje nie tylko z polskimi, ale i zagranicznymi partnerami.
– Startupy, które są w początkowej fazie swojego rozwoju, bardzo często potrzebują wielowymiarowego wsparcia w adaptacji przygotowanych przez nich projektów do realiów biznesowych i nawiązaniu efektywnej współpracy. Z tą myślą powstał program PZU Ready for Startups. Dzięki niemu możemy pomóc startupom w rozwoju i wspólnie dopracować innowacyjne rozwiązania, na których skorzystają nasi klienci– mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.
Za organizację programu odpowiada Laboratorium Innowacji PZU. A więcej informacji na temat oferty dla startupów można znaleźć na stronie ubezpieczyciela w zakładce innowacje.
Źródło: PZU SAhttp://www.pzu.pl/innowacje
Niestety nieprzewidziane zdarzenia mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowane wakacje. Jednak nie każdy wie, że dzięki…
Coraz więcej Polaków wyrusza na wakacyjne trasy motocyklem. Jednak zanim wsiądziemy na dwa kółka i…
PKO Ubezpieczenia w swoim pierwszym raporcie społecznym pokazuje, jak kobiety w Polsce oceniają swój dobrostan.…
Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i…
Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown nawiązały współpracę, by nieść radość i wsparcie emocjonalne dzieciom przebywającym…
Intensywne deszcze, wichury i lokalne podtopienia niestety stają się coraz częstsze. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa ostrzega…