Już po raz jedenasty opracowano ranking jakości danych przekazywanych do UFG przez ubezpieczycieli. Co ważne, już po raz drugi przygotowano go w sposób, który uwzględnia skalę działalności i pozycję rynkową towarzystw, ponieważ znajduje to odbicie w ilości przekazywanych danych.
Już po raz jedenasty UFG przygotował ranking, którego celem jest promocja wysokiej jakości danych przesyłanych do Funduszu przez ubezpieczycieli komunikacyjnych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy OI UFG.
Jak możemy przeczytać w zestawieniu wzięto pod uwagę firmy, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych przekracza jeden promil – łącznie to dziewiętnaście towarzystw ubezpieczeń. Warto też przypomnieć, że od zeszłego roku ranking powstaje w oparciu o podział ubezpieczycieli na trzy grupy zakładów, które są zróżnicowane nie tylko pod względem liczby danych przekazywanych do bazy OI UFG, ale też pod względem udziału w rynku. Dlatego wyniki zaprezentowano według wysokiego, średniego i niskiego wolumenu przekazanych rekordów. UFG wskazuje, że potencjał ubezpieczycieli zasilających bazę Funduszu jest obecnie tak zróżnicowany, że aby miarodajnie ocenić włożony przez poszczególnych ubezpieczycieli wysiłek organizacyjny i technologiczny, uzasadniona jest prezentacja wyników jakości danych w grupach adekwatnych do skali działalności ubezpieczycieli.
Z opublikowanych danych wynika, że na koniec 2021 roku w bazie Ośrodka Informacji UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych – dla niemal 27 mln pojazdów (nieco ponad 26 mln na koniec 2020 r.) oraz o aktywnych umowach autocasco – dla 6,7 mln pojazdów (blisko 6,3 mln na koniec 2020 r.). Natomiast firmy ubezpieczeniowe w ubiegłym roku zadały do bazy UFG łącznie ponad 1,1 mld zapytań (607 mln zapytań o historię ubezpieczenia kierowców i posiadaczy pojazdów oraz nieco ponad 529 mln pytań o historię szkód).
Przedstawiciele Funduszu podkreślają, że w 2021 widać ciągłą poprawę jakości danych w bazie OI UFG. Warto zaznaczyć, że dane te stanowią informację dla ubezpieczycieli, ich klientów oraz innych uprawnionych podmiotów. Dlatego utrzymanie czy wręcz pielęgnowanie ich wysokiej jakości leży w interesie całego rynku ubezpieczeniowego. Tym bardziej, że informacje o historii ubezpieczenia i szkód danego kierowcy, udostępniane przez Fundusz, mają wpływ na wyliczenie wysokości jego składki za ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i AC. A im bardziej rzetelna informacja w bazie UFG, tym bardziej trafna i adekwatna do ryzyka wysokość składki.
– Gratuluję wyróżnionym i cieszę się, że proces poprawy i budowania wysokiej jakości danych przekazywanych Funduszowi ma charakter ciągły. Po raz kolejny okazało się, że na jakości danych zależy zarówno nowym graczom na rynku, jak i największym, od lat działającym ubezpieczycielom. Zwłaszcza tym ostatnim, ze względu na skalę działalności i wysiłek organizacyjny i analityczny w zarządzaniu olbrzymimi wolumenami danych, należą się słowa uznania. Na uwagę zasługuje również fakt, że tak duża liczba ubezpieczycieli osiągnęła satysfakcjonujący poziom jakości przekazywanych danych – tak wyniki rankingu skomentowała Małgorzata Ślepowrońska, prezes zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Fundusz podkreśla, że duże i średnie zakłady ubezpieczeń utrzymały wysoką pozycję w rankingu, co przekłada się na ogólną wysoką wartość informacyjną bazy OI UFG. W ujęciu metodycznym trzeba zauważyć, że kryterium pozycjonowania zakładów w rankingu stanowi wskaźnik końcowy – obejmuje on aż osiem wskaźników składowych.
Poniższe zestawienia pokazują liderów rankingu przy podziale na trzy grupy.
Zakłady raportujące do bazy UFG wysoki wolumen rekordów, duży udział w rynku (25% zakładów, z których każdy przekazał powyżej 2 200 tys. rekordów)
Zakłady raportujące do bazy UFG średni wolumen rekordów, średni udział w rynku, (50% zakładów, z których każdy przekazał od 360 tys. do 2 200 tys. rekordów)
Zakład raportujące do bazy UFG niski wolumen rekordów, mały udział w rynku, (25% zakładów, z których każdy przekazał poniżej 360 tys. rekordów)
Warto dodać, że na koniec 2021 roku 17 zakładów osiągnęło wskaźnik końcowy na poziomie powyżej 80%, jest to tzn. poziom satysfakcjonujący.
Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…