Aktualności

Rzecznik Finansowy o pomocy dla powodzian 

W ostatnich dniach Rzecznik Finansowy i prezes UOKiK wzięli udział w konferencji prasowej, która była poświęcona praktykom firm ubezpieczeniowych wobec poszkodowanych w zeszłorocznej powodzi. Bezpośrednim powodem jej organizacji były pojawiające się sygnały, dotyczące zaniżania wysokości odszkodowań oraz przewlekłości postępowań w zakresie likwidacji szkód. 

Konferencja Rzecznika Finansowego oraz prezesa UOKiK 

27 stycznia 2025 r. Rzecznik Finansowy – dr Michał Ziemiak oraz prezes UOKiK – Tomasz Chróstny wzięli udział w konferencji prasowej pełnomocnika rządu ds. odbudowy po powodzi – ministra Marcina Kierwińskiego, poświęconej praktykom firm ubezpieczeniowych wobec poszkodowanych. Podczas spotkania Rzecznik poinformował o dotychczasowych działaniach interwencyjnych i edukacyjnych, a także o uruchomieniu specjalnej podstrony, infolinii i adresu mailowego przeznaczonych dla powodzian poszukujących pomocy prawnej w sporach z podmiotami rynku finansowego, jak również o priorytetowym rozpatrywaniu spraw osób poszkodowanych. 

Konferencja została zorganizowana z uwagi na pojawiające się w ostatnich dniach niepokojące sygnały od osób poszkodowanych skutkami powodzi, które dotyczyły zaniżania wysokości odszkodowań oraz przewlekłości postępowań w zakresie likwidacji szkód. 

Bieżące rozwiązywanie problemów poszkodowanych 

W trakcie konferencji przekazano informacje o przyjęciu szybkiej ścieżki załatwiania spraw związanych z pomocą dla powodzian. Klienci podmiotów rynku finansowego mogą liczyć na wsparcie w postaci udzielanych porad prawnych, interwencji, postępowania pozasądowego prowadzonego przy Rzeczniku, a w razie potrzeby w kierowaniu spraw do sądu. Warto zaznaczyć, że warunkiem zgłoszenia sprawy do Rzecznika Finansowego celem wszczęcia postępowania interwencyjnego jest wyczerpanie ścieżki reklamacyjnej u ubezpieczyciela. Dr Michał Ziemiak wskazał ponadto, że stale współpracuje z miejskimi i powiatowymi rzecznikami konsumentów z terenów dotkniętych powodzią, którzy również oferują wsparcie w przypadku trudności w uzyskaniu odpowiedniego odszkodowania. 

Pełnomocnik rządu ds. odbudowy po powodzi i Rzecznik Finansowy podkreślili, że eksperci Biura Rzecznika Finansowego udzielali pomocy od pierwszych dni kataklizmu, jednak w związku z nowymi sygnałami wdrożony został dodatkowy pakiet informacyjno-doradczy dla powodzian. 

Pomoc dla powodzian 

Na stronie internetowej Rzecznika dostępna jest specjalna podstrona, którą można znaleźć pod adresem https://rf.gov.pl/pomocdlapowodzian/. Poszkodowani w powodzi mogą zapoznać się z informacjami w formie pytań i odpowiedzi, filmami edukacyjnymi oraz poradnikami tematycznymi dotyczącymi m.in. takich kwestii jak dokumentowanie skutków powodzi, zgłaszanie szkód oraz reklamacji do firm ubezpieczeniowych, a także wskazówkami odnośnie postępowania w razie odrzucenia reklamacji. 

Podczas konferencji Rzecznik Finansowy poinformował także o uruchomieniu specjalnej infolinii przeznaczonej dla osób poszkodowanych w powodzi: tel.22 333 73 32. Podczas dyżurów, eksperci Biura Rzecznika Finansowego w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach 10:00-14:00 odpowiedzą na pytania dotyczące sporów z podmiotami rynku finansowego w związku ze szkodami powodziowymi. Rzecznik poinformował także o udostępnieniu dodatkowego adresu e-mail, dedykowanego osobom dotkniętym skutkami powodzi: dlapowodzian@rf.gov.pl 

Uczestnicy konferencji zapowiedzieli ścisłą, bieżącą współpracę w celu monitorowania i rozwiązywania problemów poszkodowanych. 

Źródło: Rzecznik Finansowy 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago