Rzecznik Finansowy poinformował o próbach podszywania się pod pracowników jego Biura. Odnotowano incydentalne przypadki rozmów telefonicznych, podczas których oszuści próbowali uzyskać dane osobowe klientów oraz informacje na temat posiadanych przez nich produktów finansowych.
Rzecznik Finansowy opublikował komunikat, w którym ostrzega przed próbami wyłudzenia danych. Jak możemy przeczytać, Biuro Rzecznika Finansowego odnotowało incydentalne przypadki rozmów telefonicznych, podczas których oszuści przedstawiali się jako Rzecznik Finansowy. Właśnie w taki sposób oszuści próbują pozyskać od klientów dane osobowe (np. numer PESEL) oraz informacje na temat posiadanych przez nich produktów finansowych. Warto zauważyć, że podszywanie się oszustów pod numer infolinii Biura Rzecznika Finansowego jest możliwe dzięki technice zwanej spoofingiem. Wykorzystują oni słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu – w tym infolinię Biura Rzecznika Finansowego. Z opublikowanych informacji wynika, że działania te nie mają związku z jakimkolwiek złamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Biura Rzecznika Finansowego.
Rzecznik Finansowy przypomina, że pracownicy jego Biura nigdy nie proszą klientów o podanie danych osobowych drogą telefoniczną. Dlatego jeśli otrzymamy telefon od osoby, która podaje się za pracownika Biura Rzecznika Finansowego zachowajmy ostrożność oraz zdrowy rozsądek. A w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z przeprowadzoną rozmową powinniśmy skontaktować się bezpośrednio z Biurem Rzecznika Finansowego. Jednak robiąc to wybierzmy oficjalny numer Biura Rzecznika Finansowego na klawiaturze numerycznej. Nigdy nie oddzwaniajmy z listy połączeń, które wyświetlają się na naszym telefonie.
Rzecznik Finansowy radzi także, w jaki sposób możemy chronić swoje dane osobowe. Możemy to zrobić stosując się do poniższych wskazówek:
Rzecznik Finansowy zachęca do tego, by wszystkie incydenty w zakresie cyberbezpieczeństwa zgłaszać także do zespołu CSIRT NASK.
Źródło: Rzecznik Finansowy
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…