Sukces samoobsługi w likwidacji prostych szkód majątkowych sprawił, że Generali wprowadziło teraz to rozwiązanie w procesie likwidacji szkód z autocasco. Dzięki temu klienci ubezpieczyciela mogą samodzielnie w dowolnym miejscu i czasie zgłosić uszkodzenie auta, wprowadzić dane oraz zdjęcia poprzez formularz online, a system wylicza odszkodowanie. Cały proces jest bardzo prosty.
Generali wprowadziło samoobsługę w likwidacji szkód autocasco. Przypominamy, że wcześniej ubezpieczyciel wprowadził to rozwiązanie w przypadku prostych szkód majątkowych.
– Proces jest bardzo prosty. Klient zgłasza szkodę za pośrednictwem strony www Generali. System automatycznie ocenia zgłoszenie, w tym okoliczności zdarzenia, rodzaj uszkodzeń, status własności pojazdu oraz historię szkodowości. Jeżeli zdarzenie spełnia warunki, poszkodowany otrzymuje link do systemu. Jednym z kryteriów zakwalifikowania zgłoszenia do samoobsługi w likwidacji jest rodzaj szkody, np. uszkodzone zderzaki, rozbite lampy, reflektory, zarysowania karoserii itp. – wyjaśnił Tomasz Kuropatnicki, Dyrektor ds. Szkód i Świadczeń w Generali Polska.
Z informacji opublikowanych przez ubezpieczyciela wynika, że klient w systemie zaznacza uszkodzone elementy pojazdu, załącza zdjęcia dokumentujące uszkodzenia oraz dokumenty potwierdzające własność pojazdu, np. dowód rejestracyjny. Na tym etapie podaje również numer konta bankowego, na które ma zostać wypłacone odszkodowanie. To właśnie w oparciu o te dane i dokumenty system wylicza wysokość odszkodowania. Co istotne, jeśli klient akceptuje zaproponowaną kwotę, automatycznie zlecana jest wypłata na wskazane przez niego konto.
– Jeżeli jednak klient nie zgadza się z proponowaną wysokością odszkodowania, wówczas zlecane są oględziny auta – dodał Tomasz Kuropatnicki.
Jak już wspominaliśmy, ubezpieczyciel wcześniej udostępnił klientom samoobsługę w likwidacji prostych szkód majątkowych z ubezpieczeń mieszkań i domów, w przypadku takich zdarzeń, jak zalanie, przepięcia, kradzież, czy uszkodzenia przez wiatr. Wdrożenie AUTOWYPŁATY – bo tak nazywała się nowa funkcjonalność – sprawiło, że proces likwidacji tego typu szkód w Generali został znacznie skrócony.
– Dzięki temu wdrożeniu cały proces zajmuje kilkanaście – kilkadziesiąt minut. Klient potrzebuje kilkunastu minut na wypełnienie formularza zgłoszenia szkody, a następnie wpisanie danych do programu AWALS. Kolejnych kilku minut potrzebuje system na weryfikację, zlecenie przelewu, wysłanie decyzji i zamknięcie szkody. Aktualny rekord to 3 minuty od wypełnienia danych przez klienta do zamknięcia sprawy – mówił wówczas Jakub Jacewicz członek Zarządu Generali Polska.
Źródło: Generali Polska
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…
28 listopada w siedzibie Generali Polska w Warszawie odbyła się konferencja, która podejmowała tematykę kluczowych wyzwań…
Końcówka roku dla wielu rolników wiąże się z koniecznością ubezpieczenia gospodarstwa rolnego. Właśnie teraz jest…
TUW „TUW” wprowadziło do ubezpieczenia „Bezpieczna Zagroda” klauzulę dotyczącą ubezpieczenia OC, która obejmuje ochroną ryzyko związane ze sprzedażą…
Strategia rozwoju PZU Zdrowie na lata 2025-2027 zapowiada inwestycje sięgające miliarda złotych oraz podwojenie przychodu…