Systemy telematyczne z każdym rokiem cieszą się coraz większą popularnością w branży ubezpieczeniowej. Indywidualna ocena stylu jazdy kierowców ma sprawić, że składka za ubezpieczenie samochodu będzie niższa.
Wprowadzenie telematyki zmusza kierowcę do ostrożniejszej jazdy, przez co ma zmniejszyć się liczba wypadków drogowych. O możliwości wprowadzenia takiego rozwiązania myśli już większość ubezpieczycieli i firm transportowych, dzięki czemu system pomoże im w zarządzaniu flotami pojazdów i redukcji kosztów.
Obecnie cena za polisę jest wyliczana na podstawie takich czynników jak wiek, miejsce zamieszkania i przebieg ubezpieczenia. Główna zasada telematyki w ubezpieczeniach oznacza, że cena składki ma związek z doświadczeniem kierowcy i jego stylem jazdy.
Na temat telematyki wypowiedział się Michał Kręglewski, prezes zarządu Sparkbit:
„Telematyka jest bardzo popularna w systemach komunikacyjnych, w szczególności w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Kierowca ma przy sobie np. telefon komórkowy ze specjalną aplikacją, która korzysta z zamontowanych czujników i zbiera dane o lokalizacji samochodu oraz zachowaniach kierowcy, takich jak przyspieszenie, gwałtowne skręty czy przekroczenia prędkości. Te dane są przekazywane do systemu chmurowego, analizowane, a następnie specjalne algorytmy oceniają kierowcę – jego słabe i mocne strony dotyczące stylu jazdy. Na tej podstawie jest wystawiana ocena i rekomendacje dla kierowcy dotyczące tego, co może poprawić”
Dzięki systemom telematycznym ubezpieczyciele będą mogli jeszcze bardziej poznać swoich klientów. Zasada jest tutaj prosta. Ci, którzy jeżdżą dobrze i bezpiecznie mogą liczyć na mniejszą składkę ubezpieczenia.
Zdaniem wielu ekspertów telematyka ma przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. W ubiegłym roku ubezpieczyciele wypłacili ponad 10 mld zł odszkodowań i świadczeń z tytułu wypadków drogowych. Wprowadzenie telematyki sprawia, że kierowcy byliby zmuszeni do bezpieczniejszej jazdy.
Ciekawostką jest to, że telematyka jest bardzo popularna w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W Polsce już kilka firm korzysta z tego rozwiązania, a inne bardzo poważnie się nad tym zastanawiają.
Źródło: www.logistyka.wnp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…