TFI PZU wprowadziło nową metodę identyfikacji tożsamości klientów – wideoweryfikację – na platformie do inwestowania inPZU. Z opublikowanych informacji wynika też, że rozbudowano ofertę funduszy pasywnych.
TFI PZU wprowadziło nową metodę identyfikacji tożsamości klientów – wideoweryfikację. Pozwala to w szybki, wygodny i bezpieczny sposób potwierdzić tożsamość online. Tego typu rozwiązanie jest coraz częściej stosowana w sektorze usług finansowych, w tym przez banki oraz towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Warto podkreślić, że metoda ta oparta jest o rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym.
PZU podkreśla, że sam proces otwarcia portfela inwestycyjnego na inPZU nie uległ zmianie. Klient, tak jak dotychczas, wybiera fundusze, określa kwotę oraz wypełnia formularz danych osobowych. W kolejnym kroku przenoszony jest do właściwego procesu wideoweryfikacji, który może przeprowadzić na komputerze lub telefonie. Jak to wygląda w praktyce? Klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego, następnie zdjęcie twarzy, które zostaje poddane analizie biometrycznej i porównaniu z wizerunkiem twarzy z dowodu. Ostatni krok to zabezpieczanie się przed kradzieżą tożsamości (tzw. anti spoofing) – użytkownik wykonuje prostą czynność przed kamerą. Warto dodać, że o wyniku wideoweryfikacji klient informowany jest za pomocą komunikatu na ekranie oraz w wiadomości SMS i email.
– Od strony klienta proces jest niezwykle prosty. Nie zajmuje dłużej niż 5-7 minut, a wszystko czego potrzeba to kamera internetowa w komputerze lub telefonie komórkowym, połączenie z Internetem oraz dowód osobisty – mówi Michał Staszkiewicz, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w TFI PZU.
Ubezpieczyciel wskazuje, że wideoweryfikacja przeprowadzana jest przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii. I jak możemy przeczytać, system wdrożony w serwisie inPZU, oprócz analizy danych zawartych w dokumencie tożsamości, bazuje na sztucznej inteligencji oraz analizie biometrycznej wizerunku twarzy klienta. Co więcej, dowody osobiste weryfikowane są dodatkowo w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych. Jednak to nie koniec planów rozwojowych serwisu inPZU.
– Wdrożenie wideoweryfikacji to nie nasze ostatnie słowo w kwestii identyfikacji klienta. Analizujemy kolejne innowacyjne metody, aby dać klientom alternatywę i jeszcze bardziej wzmocnić aspekt bezpieczeństwa oraz jakość obsługi naszych klientów – zapowiada Robert Kujawa, odpowiedzialny za serwis inPZU.
Z opublikowanych informacji wynika, że w styczniu rozbudowana została także oferta produktowa dostępna dla klientów na platformie inPZU. Siedem nowych funduszy indeksowych to produkty tematyczne, w których aktywa są lokowane w ściśle określone segmenty gospodarki, takie jak rynek złota (inPZU Akcje Rynku Złota), obligacji inflacyjnych (inPZU Obligacje inflacyjne) czy nieruchomości (inPZU Akcje Sektora Nieruchomości). Wśród nowości znalazł się także pierwszy o ofercie TFI PZU tzw. funduszu jasnozielony, uwzględniający aspekty środowiskowe – inPZU Akcji Sektora Zielonej Energii. W tej chwili inPZU daje możliwość inwestowania aż w 16 klas aktywów na różnych rynkach, zarówno w Polsce, jak i globalnie. PZU podkreśla, że jest to najbardziej kompleksowa i najtańsza oferta dla klientów zainteresowanych inwestowaniem pasywnym dostępna na polskim rynku.
Źródło: PZU SA
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…