Categories: Aktualności

TFI PZU: Nowa metoda identyfikacji tożsamości klientów

TFI PZU wprowadziło nową metodę identyfikacji tożsamości klientów – wideoweryfikację – na platformie do inwestowania inPZU. Z opublikowanych informacji wynika też, że rozbudowano ofertę funduszy pasywnych. 

Sztuczna inteligencja pomaga w weryfikacji tożsamości klientów 

TFI PZU wprowadziło nową metodę identyfikacji tożsamości klientów – wideoweryfikację. Pozwala to w szybki, wygodny i bezpieczny sposób potwierdzić tożsamość online. Tego typu rozwiązanie jest coraz częściej stosowana w sektorze usług finansowych, w tym przez banki oraz towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Warto podkreślić, że metoda ta oparta jest o rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym. 

Jak to działa w inPZU? 

PZU podkreśla, że sam proces otwarcia portfela inwestycyjnego na inPZU nie uległ zmianie. Klient, tak jak dotychczas, wybiera fundusze, określa kwotę oraz wypełnia formularz danych osobowych. W kolejnym kroku przenoszony jest do właściwego procesu wideoweryfikacji, który może przeprowadzić na komputerze lub telefonie. Jak to wygląda w praktyce? Klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego, następnie zdjęcie twarzy, które zostaje poddane analizie biometrycznej i porównaniu z wizerunkiem twarzy z dowodu. Ostatni krok to zabezpieczanie się przed kradzieżą tożsamości (tzw. anti spoofing) – użytkownik wykonuje prostą czynność przed kamerą. Warto dodać, że o wyniku wideoweryfikacji klient informowany jest za pomocą komunikatu na ekranie oraz w wiadomości SMS i email. 

Od strony klienta proces jest niezwykle prosty. Nie zajmuje dłużej niż 5-7 minut, a wszystko czego potrzeba to kamera internetowa w komputerze lub telefonie komórkowym, połączenie z Internetem oraz dowód osobisty – mówi Michał Staszkiewicz, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w TFI PZU. 

Ubezpieczyciel wskazuje, że wideoweryfikacja przeprowadzana jest przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i  wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii. I jak możemy przeczytać, system wdrożony w serwisie inPZU, oprócz analizy danych zawartych w dokumencie tożsamości, bazuje na sztucznej inteligencji oraz analizie biometrycznej wizerunku twarzy klienta. Co więcej, dowody osobiste weryfikowane są dodatkowo w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych. Jednak to nie koniec planów rozwojowych serwisu inPZU. 

Wdrożenie wideoweryfikacji to nie nasze ostatnie słowo w kwestii identyfikacji klienta. Analizujemy kolejne innowacyjne metody, aby dać klientom alternatywę i jeszcze bardziej wzmocnić aspekt bezpieczeństwa oraz jakość obsługi naszych klientów – zapowiada Robert Kujawa, odpowiedzialny za serwis inPZU. 

Nowości w ofercie produktowej 

Z opublikowanych informacji wynika, że w styczniu rozbudowana została także oferta produktowa dostępna dla klientów na platformie inPZU. Siedem nowych funduszy indeksowych to produkty tematyczne, w których aktywa są lokowane w ściśle określone segmenty gospodarki, takie jak rynek złota (inPZU Akcje Rynku Złota), obligacji inflacyjnych (inPZU Obligacje inflacyjne) czy nieruchomości (inPZU Akcje Sektora Nieruchomości). Wśród nowości znalazł się także pierwszy o ofercie TFI PZU tzw. funduszu jasnozielony, uwzględniający aspekty środowiskowe – inPZU Akcji Sektora Zielonej Energii. W tej chwili inPZU daje możliwość  inwestowania aż w 16 klas aktywów na różnych rynkach, zarówno w Polsce, jak i globalnie. PZU podkreśla, że jest to najbardziej kompleksowa i najtańsza oferta dla klientów zainteresowanych inwestowaniem pasywnym dostępna na polskim rynku. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

22 godziny ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

22 godziny ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago