Aktualności

TUW PZUW wyróżniony przez KNF

TUW PZUW został wyróżniony przez Komisję Nadzoru Finansowego za zaangażowane w upowszechnianie idei mediacji na rynku finansowym. Liczba wniosków o mediację składanych przez ubezpieczyciela do Sądu Polubownego przy KNF w stosunku do zeszłego roku zwiększyła się ponad ośmiokrotnie. 

Instytucja Przyjazna Mediacji 

TUW PZUW został uhonorowany przez Komisję Nadzoru Finansowego wyróżnieniem Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji. KNF w ten sposób docenił zaangażowane ubezpieczyciela w upowszechnianie idei mediacji na rynku finansowym. 

– Chcieliśmy wyróżnić te instytucje finansowe, które w kontaktach ze swoimi klientami opierają się na dialogu, otwartości i dążeniu do porozumienia – podkreślił Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego KNF. 

– Warto rozmawiać. I temu służy właśnie mediacja. Jest sposobem na wypracowanie ugody mimo różnic interesów, zdań i argumentacji. Polega na tym, aby szukać porozumienia, a nie zmuszać do uznawania własnych racji. Tej zasadzie hołdujemy od początku swojej działalności – mówi Marta Brajczewska, dyrektor ds. prawnych TUW PZUW. 

Ugoda mimo różnic interesów 

Podczas ceremonii wręczenia wyróżnień zastępca przewodniczącego KNF również wspominał o znaczeniu mediacji. 

Mediacja nie ma na celu wykazania racji jednej strony, jak w przypadku sporu sądowego, lecz dążenie do porozumienia, aby obydwie strony czuły się wygrane. Gdy traktujemy klienta nie jako przeciwnika, ale jako partnera do rozmowy, budujemy zaufanie do sektora finansowego i produktów są przez ten sektor oferowane – zaznaczył Krystian Wiercioch. 

Jak możemy przeczytać, liczba wniosków o mediację składanych przez ubezpieczyciela do Sądu Polubownego przy KNF rośnie – wartość ta stosunku do zeszłego roku zwiększyła się ponad ośmiokrotnie. Co istotne, z tej formy rozwiązywania sporów coraz chętniej korzystają też poszkodowani. A prawie dwie trzecie spraw z ostatnich lat zakończyło się ugodą, większość tegorocznych jest jeszcze w toku. 

Proaktywna obsługa niepożądanych zdarzeń 

Warto przypomnieć, że w ostatnim czasie TUW PZUW wprowadził także prekursorską na rynku tzw. proaktywną obsługę niepożądanych zdarzeń. Rozwiązanie to opiera się na tym, aby polubownie rozwiązywać spory dotyczące np. błędów medycznych. 

– To podejście jest szczególnie ważne w takiej dziedzinie, jak ludzkie zdrowie. Zależy nam na tym, aby szybko znajdować satysfakcjonujące dla wszystkich wyjście z problemu – dodaje dyrektor Brajczewska. 

Według danych KNF do końca września 2023 roku do Sądu Polubownego wpłynęło już niemal tyle wniosków o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, co w całym zeszłym roku. Istotne jest to, że decydowana większość postępowań prowadzonych w latach 2020–2023 zakończyła się zawarciem ugody. 

Źródło: TUW PZUW 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

6 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

6 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago