Aktualności

TUW PZUW zapewnia wsparcie w komunikacji kryzysowej

TUW PZUW proponuje swoim klientom nowatorskie na rynku wsparcie w komunikacji kryzysowej, które ma łagodzić napięcia i pomagać wychodzić z problemów. Jest to o tyle istotne, że język prawniczy, medyczny i ubezpieczeniowy pozbawiony jest na ogół delikatności oraz empatii. 

Wsparcie w komunikacji kryzysowej 

W ostatnim czasie na łamach „Miesięcznika Ubezpieczeniowego” wypowiedział się Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych TUW PZUW Piotr Bugajski. W rozmowie podkreślał rolę i znaczenie odpowiedniej komunikacji w sytuacji kryzysowej. 

– Miną może być jedno słowo, pozbawione empatii albo wypowiedziane nieostrożnie. Może zaognić sytuację, zniweczyć ugodę z poszkodowanym, skierować media i opinię publiczną przeciw szpitalowi, w którym doszło do błędu medycznego. Dlatego proponujemy nowatorskie na rynku wsparcie w komunikacji kryzysowej – powiedział Piotr Bugajski Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych TUW PZUW. 

Z pewnością, gdy w grę wchodzi ludzkie zdrowie i życie, potrzeba wyjątkowej delikatności i empatii. 

– Język prawniczy, medyczny i ubezpieczeniowy jest ich pozbawiony. To, co dla ubezpieczyciela jest szkodą, dla poszkodowanego może być tragedią, bo oznacza np. śmierć bliskiej osoby. Dlatego tak ważny jest sposób prowadzenia komunikacji. Ma łagodzić napięcia i służyć wychodzeniu z problemów – argumentował Piotr Bugajski. 

Cenna praktyczna znajomość mediów 

Przedstawiciel ubezpieczyciela zaznaczał także, że każde słowo i zdanie kierowane do poszkodowanego nawet w formalnym piśmie wymaga rozwagi i namysłu. 

– Stąpamy wtedy po polu minowym i wysadzimy w powietrze każde porozumienie, jeśli skupimy się na formalizmie i potraktujemy obcesowo kogoś, kogo dotknęła krzywda – wskazywał przedstawiciel TUW PZUW. 

Istnieję także dodatkowe pułapki. 

– Trzeba mieć też świadomość, że takie pismo, mimo że kierujemy je do jednej osoby, może następnego dnia trafić nawet do milionów. Może się znaleźć na czołówkach gazet, i nie w całości, tylko w postaci kilku zdań wyjętych kontekstu – przestrzegał Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych TUW PZUW. 

Szczególnie, że w jego opinii większość szpitali nie jest przygotowana na to, że znajdą się nagle w centrum zainteresowania mediów i będzie musiała odpowiadać na trudne, a niekiedy agresywne pytania. 

– Aby stawić temu czoła, potrzeba doświadczenia, niezbędna jest praktyczna znajomość mediów i reguł, według których działają dziennikarze, a także umiejętność korzystania z prawa prasowego. I taką właśnie pomoc zapewniamy – deklaruje Piotr Bugajski. 

Źródło: TUW PZUW 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Tysiące kierowców bez ważnego OC?! KNF uderza w DallBogg – sprawdź, czy Twoja polisa jest legalna!

​Od piątku, 11 kwietnia 2025 roku, klienci firmy ubezpieczeniowej DallBogg nie mogą odnowić swoich polis…

8 godzin ago

UNIQA z tytułem Najlepszej Firmy Ubezpieczeniowej 

UNIQA otrzymała tytuł Najlepszej Firmy Ubezpieczeniowej w Polsce. Kapituła Konkursu Liderów Świata Finansów doceniła ubezpieczyciela za…

11 godzin ago

PZU zmienia dobrowolne ubezpieczenie OC Ogólnej 

PZU wprowadził zmiany do dobrowolnego ubezpieczenia OC Ogólnej. Produkt dzięki rozszerzonemu zakresowi terytorialnemu, elastycznemu zakresowi…

12 godzin ago

Fundacja PZU podpowiada jak rozpoznać fake newsa, clickbait, deepfake’a 

Fundacja PZU wystartowała z kampanią edukacyjno-społeczną #CzystyPrzekaz. W ramach akcji Magda Gessler, Mikołaj Roznerski i Szymon…

12 godzin ago

Nowy przewodnik prewencyjny dla firm od UNIQA 

UNIQA udostępniła nową wersję przewodnika prewencyjnego dla firm. W publikacji można znaleźć sprawdzone metody minimalizacji…

1 dzień ago

Ubezpieczenie sprzętu AGD, RTV lub PC – jakie niesie korzyści? 

Posiadając w domu wartościowy sprzęt AGD, RTV i komputery warto rozważyć jego ubezpieczenie – zwłaszcza…

1 dzień ago