W dzisiejszym świecie jesteśmy przeładowani informacjami. Codziennie dociera do nas blisko 100 000 słów, jesteśmy zarzucani treściami. Decyzje zakupowe podejmujemy szybko i dlatego zależy nam na tym, aby wybory zakupowe były proste. W ubezpieczeniach także. Klienci często podkreślają, że wybór ubezpieczenia jest trudny i chcą aby był łatwiejszy. – Sprawdziliśmy ile różnych kombinacji, zarówno w produktach komunikacyjnych jak i mieszkaniowych oferowaliśmy naszym klientom. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jest to prawie 3700 kombinacji, a w przypadku ubezpieczeń mieszkaniowych blisko 5000. To bardzo dużo! Jednocześnie po analizie okazało się, że klienci wybierając ubezpieczenie korzystają zazwyczaj z dziesięciu wariantów – tych najbardziej popularnych. Dlatego odpowiadając na potrzeby klientów, postanowiliśmy zmodyfikować naszą ofertę i uprościć produkty tak, aby ten wybór był łatwiejszy – mówi Krzysztof Wanatowicz, członek Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A.
Jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS Kantar na zlecenie Allianz klienci oczekują prostoty i pakietyzacji w ubezpieczeniach. 80% użytkowników ubezpieczeń komunikacyjnych i 86% osób korzystających z ubezpieczeń mieszkaniowych wskazało, że produkty pogrupowane w pakiety są dla nich proste i zrozumiałe. Jednocześnie klienci potwierdzają, że chcą wybierać spośród maksymalnie 3 pakietów. Oczekiwania klientów są jasne – chcą prostych produktów, zawężenia opcji wyboru i szybkiej sprzedaży. – Biorąc pod uwagę potrzeby klientów, zdecydowaliśmy się na wdrożenie zupełnie nowego dla nas podejścia do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Dlatego od teraz proponujemy klientom 4 pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych i 3 pakiety ubezpieczeń mieszkaniowych, dzięki którym wybór odpowiedniego ubezpieczenia jest łatwy – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A. Pakiety MÓJ DOM i MÓJ SAMOCHÓD uwzględniają najczęściej wybierane przez klientów ryzyka, a on sam może wybrać ten, który najbardziej odpowiada jego potrzebom. Dzięki jasnym i przejrzystym dokumentom, klient od razu wie co znajduje się w zakresie ubezpieczenia i jaką ochronę zapewnia ubezpieczyciel.
Jednak jak pokazują zarówno badania rynku oraz opinie klientów, rola agenta ubezpieczeniowego od lat pozostaje tak samo ważna. – Dla Allianz rola agentów jako profesjonalistów sprzedających produkty ubezpieczeniowe jest kluczowa. Wiemy, że za decyzjami zakupowymi klientów stoi doradztwo i ekspertyza agenta. A uproszczone produkty to więcej czasu właśnie na ten element ich pracy – porady i wyjaśnianie klientom zawiłości, które w przypadku ubezpieczeń zawsze będą się pojawiać. Dodatkowo, zarówno z myślą o klientach jak i o agentach wdrażamy także możliwość sprzedaży zdalnej, która bardzo ułatwi proces zawierania ubezpieczenia – dodaje Grzegorz Kulik, wiceprezes Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A.
Jednak uproszczenie produktów i ich sprzedaż w pakietach to nie jedyna zmiana, którą Allianz wprowadza. Przy okazji pracy nad ofertą produktową poprawiony został także zakres. Produkty są zrozumiałe i jednocześnie kompleksowe – rozszerzono wybrane definicje, zmniejszono liczbę wyłączeń od odpowiedzialności ubezpieczyciela. Wzbogacony jest także zakres ubezpieczenia. W ubezpieczeniu MÓJ DOM usługi Assistance zawierają dostęp do infolinii prawnej oraz nowe usługi m.in. organizacja i pokrycie kosztów deratyzacji, dezynsekcji czy usunięcia gniazd os lub szerszeni. W przypadku ubezpieczenia MÓJ SAMOCHÓD przygotowana została oferta aż 3 wariantów Autocasco, która odpowiada na potrzeby klientów posiadających zarówno nowe auta jak i starsze pojazdy. Wszystkie zmiany w ramach oferty są przygotowane z myślą o klientach, aby być bliżej nich. Dlatego też OWU ma niestandardową formułę – „Przewodnika po ubezpieczeniu”. W Przewodniku znajdują się ogólne warunki ubezpieczenia, informacje o zakupionym produkcie, najczęściej zadawane przez klientów pytania. A wszystko to napisane prostym i zrozumiałym językiem. Przewodnik to także nowa, przyjazna szata graficzna, spis treści ułatwiający poruszanie się po dokumencie oraz pomocne definicje, wyjaśniające poszczególne zapisy.
źródło: media.mslgroup.pl, InfoWire
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…