Pandemia koronawirusa wkroczyła w nowy etap globalnego rozprzestrzeniania się. Zarażonych zostało ponad 200 tysięcy osób. Korzystając z porad telemedycznych pacjenci i lekarze mogą uniknąć niepotrzebnych wizyt, zmniejszając ryzyko zarażenia się COVID-19. Ubezpieczyciele od dawna oferują przy swoich produktach porady medyczne, jednak dotychczas Klienci nie korzystali z nich chętnie. Czy obecna sytuacja coś zmieni?
Telemedycyna to świadczenia medyczne realizowane przy użyciu systemów teleinformatycznych. Mogą odbywać się w formie rozmowy telefonicznej, czatu lub video-czatu a ich celem jest ocena stanu zdrowia pacjenta. Taka forma kontaktu zapewnia możliwość konsultacji lekarskiej bez wychodzenia z domu, co znacznie ogranicza możliwości zakażenia się koronowirusem. W skład zdalnej porady wchodzi najczęściej:
Aktualnie telemedycyna jest jedną z prężniej rozwijających się dziedzin pomocniczych medycyny. Wielu ubezpieczycieli rozbudowało swoją ofertę ubezpieczeń zdrowotnych właśnie o usługi telemedyczne. Na rynku ubezpieczeń produkty te są dostępne między innymi w PZU, AXA, Signal Iduna, InterRisk, Compensie i Allianz. Jednak dotychczas Klienci rzadko korzystali z takiej formy kontaktu z lekarzami. Mimo tego, że jest coraz popularniejsza wciąż budzi nieufność. Statystyki jednak pokazują, że rozwiązanie to jest bardzo wygodne i przyjazne dla pacjenta. Większość osób, które korzystało ze zdalnej porady lekarskiej deklaruje, że skorzysta z tej formy kontaktu w przyszłości.
W Polsce telemedycyna dopiero raczkuje ale wydarzenia ostatnich tygodni mogą spowodować, że będzie cieszyła się dużą popularnością. Koronawirus może sprawić, że zdalna opieka lekarska stanie się niezbędnym narzędziem. Sytuacja epidemiologiczna w kraju determinuje to, że wiele osób zostaje w domach i decyduje się na konsultacje online ze specjalistami. Prywatne ubezpieczenia zdrowotne mogą okazać się wówczas doskonałym zabezpieczeniem.
Źródło: opracowanie na podstawie informacji prasowych TU
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…