Wyjeżdżając w podróż samochodem, warto pamiętać o dobrym ubezpieczeniu, które ułatwi sprawne dotarcie do celu. Jednym z nich jest polisa Assistance. Warto przypomnieć sobie na jaką pomoc możemy liczyć w ramach tego typu ochrony ubezpieczeniowej.
Ubezpieczenie Assistance to produkt, który zapewnia kierującemu i pasażerom ubezpieczonego pojazdu pomoc w czasie podróży. Kiedy możemy liczyć na wsparcie ubezpieczyciela? W Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia jest najczęściej mowa o trudnych i niestandardowych sytuacjach na drodze takich jak: wypadek, awaria czy kradzież pojazdu. Także, gdy dojdzie do tzw. innych zdarzeń, w wyniku, których nie można skorzystać z ubezpieczonego pojazdu, np. zatrzaśnięcie wewnątrz samochodu klucza lub innego urządzenia służącego do otwarcia tego pojazdu, rozładowanie akumulatora, użycie niewłaściwego paliwa lub jego braku, przepalenie żarówki czy brak powietrza w oponie będziemy mogli skorzystać z pomocy ubezpieczyciela.
W ramach ubezpieczenia organizowane i pokrywane są nie tylko koszty pomocy medycznej i informacyjnej, serwisowej – takiej jak holowanie, ale też koszty awaryjnego zakwaterowania dla nas i podróżujących z nami osób. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że po wypadku, awarii czy kradzieży klientom przysługuje również samochód zastępczy.
Przypominamy, że Assistance to dodatkowe ubezpieczenie, które najczęściej sprzedawane jest wraz z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i AC.
Zazwyczaj standardowa umowa ubezpieczenia zawierana jest na okres 12 miesięcy. Jednak niektórzy ubezpieczyciele umożliwiają zakup tego typu ochrony ubezpieczeniowej na okres krótszy, jest to tzw. Assistance krótkoterminowe. Taką polisę możemy znaleźć między innymi w ofercie Warty. Wariant Podróżnik 15 to opcja dla tych osób, które potrzebują ubezpieczenia tylko np. na wyjazd.
Zakres terytorialny, czyli terytorium, na którym doszło do wypadku uzależniony jest od wybranego wariantu ubezpieczenia Assistance.
I tak na przykładzie Warty można zauważyć, że w przypadku Assistance Standard usługi są świadczone wyłącznie na terenie Polski. Natomiast w przypadku wariantów Złoty, Złoty+, Platynowy, Podróżnik 15 większość usług może być zrealizowana, gdy do wypadków dojdzie zarówno w Polsce, jak i pozostałych państwach europejskich (Rosja i Turcja tylko w europejskich częściach ich terytoriów), a także na terytorium Maroka, Tunezji i Izraela. Warto dodać, że ochroną ubezpieczeniową Warta Moto Assistance nie są objęte zdarzenia, które powstały na terytorium Gruzji.
Oferta Warty uwzględnia cztery warianty Assistance (Standard, Złoty, Złoty +, Platynowy), których umowa trwa 12 miesięcy i jeden 15-dniowy (Podróżnik 15).
W zależności od wybranego pakietu usług, możemy liczyć na różny zakres pomocy. I tak w opcji Assistance STANDARD ubezpieczyciel zapewni nam holowanie do wskazanego warsztatu do 100 km od miejsca zdarzenia na terenie Polski. Dodatkowo płatne warianty Assistance dają możliwość skorzystania z holowania w kraju bez limitu km, a zagranicą nawet do 1500 km oraz z samochodu zastępczego aż do 30 dni. Szczegóły oferty znajdziemy w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. Możemy o nie także zapytać swojego agenta ubezpieczeniowego.
Źródło: Warta
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…